img
İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarının öğretmen ve öğrenci algılarına göre değerlendirilmesi
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Ahi Evran Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2012
Öğrenci Adı ve Soyadı Çiğdem ŞAHİN
Tez Danışmanı DOÇ. DR. NİHAT ÇALIŞKAN
Türkçe Özet Bu araştırmada ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışları öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmiştir. Görüşlerin cinsiyete ve okuldaki konuma (öğretmen-öğrenci) göre farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Kırşehir il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ve bu okullarda öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Altındağ'ın (2006) geliştirdiği anket yolu ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzdelik ( %) ve Ki-Kare (X2) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada sınıf yönetiminin, planlama, motivasyon, eğitim-öğretim, dönüt ve düzeltme, istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi boyutları ele alınmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarını sergileme düzeylerinin öğretmen ve öğrenci algılarına göre ve cinsiyete göre bir farklılık gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma sonunda İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarını sergileme sıklıklarının cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık arz etmediği ancak öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler söz konusu sınıf yönetimi davranışlarını daha sık sergilediklerini düşünürlerken, öğrenciler bu davranışların öğretmenleri tarafından daha az sıklıkta sergilendiğini düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, İngilizce Öğretmeni, Etkili sınıf yönetimi
İlgilizce Özet In this research, effective classroom management behaviours of Secondary School English Language Teachers are evaluated according to the opinions of teachers and their students. It is tried to identify whether the opinions differ according to gender and to status (teacher ? student). The population of the research is composed of teachers who are working at the Secondary Schools in Kırşehir province and in the districts of Kırşehir and students who are studying at these schools. The data is gathered through a questionnaire developed and used by Altındağ (2006). Frequency, t-test, percentage, and X-Square (X2) techniques were applied for the analysis of the data. In the research different dimensions of classroom management such as planning, motivation, teaching, feedback and correction and preventing misbehaviours are addressed. The results of the research showes that the frequency of effective classroom management behaviours of Secondary School English Language Teachers do not differ according to the perceptions of genders however, there is a meaningful difference between the opinions of teachers and students. Although the teachers think that they display these behaviours more often, the students think that the teachers display these behaviours less often.Key Words: Secondary School, English Language Teacher, Efficient Classroom Management