Proje Ekibi |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma KESKİNKILIÇ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Havva BOZDAYI
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | TBY.A3.17.003 |
Proje Konusu | Eğitsel robotik birçok eğitim ortamında öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri ve yeteneklerini geliştirmek ve karmaşık problemleri çözmesine yardımcı olmak için yenilikçi bir öğrenme ortamı olarak tanıtılmaktadır. Literatürde robotlar kullanarak rehberli bir öğretim yaklaşımının ekip çalışmasını kolaylaştırdığı kavramsal anlayış ve eleştirel düşünme becerisini geliştirdiği, matematik ve fen alanlarındaki daha üst düzey öğrenmeyi desteklediği belirtilmektedir (Bers vd., 2014). Bu çalışmada ilköğretim düzeyine yönelik kullanılan eğitsel robotik kitleri teknik, programlama ve eğitsel amaca hizmet yönünden incelenecektir. Tüm dünyada popüler olmaya başlayan STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) akımı ile birlikte robotik kitlerin sıklıkla adı geçmektedir. Yurt dışında STEM uygulamalarında bu kitlerden yararlanılmakta ve birçok etkinlik örneği bulunmaktadır. Fakat ülkemiz ilköğretim programlarında yer alan kazanımlara yönelik robotik etkinlik içeren STEM uygulamaları konusunda eksiklik görülmektedir. Derslerinde robotik ile STEM uygulamaları yapmak isteyen öğretmenler bu konuda desteğe ihtiyaç duymaktadır. Yapılan bu çalışma sonunda eğitsel robotik kitlerinin incelenmiş. Ardından ilköğretim programında bulunan kazanımlar ders ders incelenmiştir. Eğitim program incelenirken eğitsel robotik kitleri ile edinilebilecek kazanımlar belirlenmiş ve bu kazanımlara yönelik uygulamalı etkinlik örnekleri geliştirilmiştir. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 03-08-2017 |
Bitiş Tarihi | 22-12-2017 |
Anahtar Kelimeler | eğitsel robotlar, somut programlama, STEM |