img
Akademisyenler > Erhan GÜNEŞ > Proje Detayı
ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI, ÖĞRENME-ÖĞRETME ANLAYIŞLARI VE DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER
Proje Ekibi
Doç. Dr. Erhan GÜNEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Eralp BAHÇİVAN
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Mutlu Tahsin ÜSTÜNDAĞ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.17.011
Proje Konusu 21. yüzyıl yeterlikleri arasında dijital okuryazarlık önemli bir yere sahiptir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi, onların hem daha nitelikli öğretmenler olabilmeleri hem de yetiştirecekleri dijital çağın öğrencilerine uyum sağlamaları açısından çok önemlidir. Öte yandan ilgili literatür dijital okuryazarlığın inanç sistemi, öğrenme-öğretme anlayışı, epistemolojik inanç gibi birçok değişkenle birlikte düşünülmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Öğretmen adaylarının davranışçı veya yapılandırmacı bakış açılarının olması ve bilginin niteliği, kaynağı ve güvenirliği konusundaki inançlarının dijital okuryazarlık becerileri ile ilişkili olması muhtemeldir. Öte yandan literatürde bu konudaki ipuçlarının aksine bu ilişkileri ve nedenlerini sorgulayan ve ortaya koyan araştırmalara rastlanılmamaktadır.Bu proje, bu ilişkilerin varlığını ve nedenlerini sorgulayarak bir model çerçevesinde bunları ortaya koymayı amaçladığından, bu anlamda önemli ve özgün olacaktır. Projenin temel amacı öğretmen adaylarının epistemolojik inançları, öğrenme-öğretme anlayışı ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkileri bir model çerçevesinde ortaya çıkarmaktır. 10 farklı üniversiteden yaklaşık 1000 öğretmen adayından toplanan veriler ilk olarak yapısal eşitlik modellemesi mantığında analiz edilmiştir. Daha sonra nitel araştırma yöntemi izlenerek öğrencilerle mülakat yapılmış ve mülakatlardan elde edilen veriler ışığında söz konusu ilişkilerin nedenleri ayrıntılı olarak ortaya çıkarılmıştır. Bu temel çıktıların yanı sıra proje dijital okuryazarlığın ölçülebilmesi probleminin altını çizmiş ve proje kapsamında “Dijital okuryazarlık ölçeği” Türkçe uyarlaması da yapılarak yayınlanmıştır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 11-04-2017
Bitiş Tarihi 22-12-2017
Anahtar Kelimeler Dijital okuyazarlık, öğrenme-öğretme anlayışı, epistemolojik inanç
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş