| Proje Ekibi (3) |
Dr. Öğr. Üyesi Murat IŞIK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali YALÇINKAYA
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
| Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
| Proje No | MMF.A4.22.006 |
| Proje Sahibi Kurum | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi |
| Proje Durumu | Tamamlandı |
| Başlangıç Tarihi | 21-04-2022 |
| Bitiş Tarihi | 28-07-2023 |
| Proje Konusu | Ülkemizin gelişen ekonomisine bağlı olarak araç ve sürücü sayısı her yıl hızla artmaktadır. Son on yılda motorlu araç sayısında %59,71, sürücü sayısında ise %45 artış olmuştur. Hızla artan araç sayısı, buna paralel olarak ortaya çıkan trafik yoğunluğuyla birlikte trafik kazalarını çözülmesi gereken önemli bir problem haline getirmiştir. Trafik kazaları, birey ve toplum yaşamı üzerindeki olumsuz etkileriyle günümüzde çok önemli bir sosyal problemdir (Erjem, 2005). TÜİK verilerine göre trafik kaza oranları sürekli olarak artmaktadır. Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları %89,5 ile ilk sıradadır. Bu kusurların en başında ise ölüm oranı diğer kaza türlerine göre en yüksek olan aşırı hız gelmektedir. Çağımız teknolojisine göre yeni üretilen araçların hız kabiliyetleri ise sürekli artmaktadır. Bunun paralelinde aşırı hızdan kaynaklı kazaların oranları da sürekli olarak artmaktadır. Günümüzde araç hız ölçümleri araç içinde bulunan radar sistemleri veya belirli noktalarda sabit olan kameralarla sağlanmaktadır. Ancak her iki ölçüm tekniği ile elde edilen sonuçlarda teknik olarak büyük sıkıntılar meydana gelebilmektedir. Önerilen sistem taşınabilir olarak kurulması basit ve ölçüm yöntemi olarak doğruluk oranı diğerlerine nazaran oldukça yüksektir. |
| Anahtar Kelimeler | araç hız ölçüm, piezo sensör, yol güvenliği, trafik güvenliği |