img
Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Proje Ekibi
 Didem ALSANCAK SIRAKAYA Didem ALSANCAK SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.E2.16.018
Proje Konusu Teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımının günümüzdeki en güncel örneklerinden bir tanesi tersyüz sınıf modelidir. Bu model ile öğrencilerin dersin teorik kısmını sınıf dışındaki zamanda uygulama kısmını ise aktif öğrenme etkinlikleri ile sınıf içindeki zamanda gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır. Sınıf içinde farklı uygulama ve etkinlikler gerçekleştirilerek öğrencilerin etkili öğrenmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında da ters yüz sınıf modelinin sınıf etkinliklerinde oyunlaştırma kullanılmıştır. Çalışmanın amacı oyunlaştırılmış ters yüz sınıf modeline ilişkin öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim dalında öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Uygulama 2015-2016 Bahar Döneminde Bilgisayar II dersi kapsamında yürütülmüştür. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılacaktır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılacaktır. Uygulama süreci devam eden araştırma sonlandığında, öğrencilerin oyunlaştırılmış ters yüz sınıf uygulamasına yönelik görüşleri analiz sonuçlarına göre ortaya konulacaktır. Ayrıca elde edilen bulgular doğrultusunda yapılacak araştırmalara yönelik öneriler sunulacaktır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 08-04-2016
Bitiş Tarihi 08-06-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş