img
Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algı Ölçeğinin Geliştirilerek Öğretmenlerin Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ŞAHİN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Öğr. Gör. Merve TURPÇU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.16.017
Proje Konusu Dünyada her alanda olduğu gibi eğitimde de hızlı değişimler yaşanmakta, bu durum öğretmenlere geleneksel rollerin yanı sıra birçok yeni rol yüklemektedir. Liderlik, günümüzde öğretmenlerden beklenen en önemli rollerden biridir. Okullar gelişmek, topluma yön vermek, niteliklerini yükseltmek ve etkili bir şekilde yönetilmek için lider öğretmenlere ihtiyaç duymaktadır. Öğretmenlerde liderlik, liderlik becerileri ile belirgin, görünür hâle gelir. Lider öğretmenlik becerilerini, sınıf içi ve sınıf dışı beceriler olarak ayırmak mümkündür. Nitelikli bir öğretimin gerçekleşmesini sağlayacak temel etkenin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerini haiz öğretmen olduğu söylenebilir. Bu bakımdan, öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını ölçmede kullanılacak bir ölçeğin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarının ölçülerek değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınıf içi lider öğretmenlik becerilerinin ölçülmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekle öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını tespit etmektir. Çalışma sonunda, belirtilen bu amaca ulaşılmıştır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 28-04-2016
Bitiş Tarihi 22-12-2017
Anahtar Kelimeler Lider öğretmenlik, öğretmen liderliği, öğretmen rolleri.
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş