img
Akademisyenler > Mustafa YAĞCI > Proje Detayı
Böte Bölümü Öğrencilerinin Öğretimde Bilgi Ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Açısından İncelenmesi
Proje Ekibi
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.E2.17.031
Proje Konusu Bu çalışmanın amacı, BÖTE bölümü öğretmen adaylarının, teknopedagojik eğitim yeterliklerini ve bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanımlarında meydana getirdiği farklılaşmayı incelemektir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitimin tüm alt boyutlarından (tasarım, uygulama, etik, uzmanlaşma) kendilerini ileri düzeyde yeterli gördük-leri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının sahip olduğu teknopedagojik eğitim yeterlik düzeyleri cinsiyet değişkenine ve akademik başarı seviyesine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Diğer yandan öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinde sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. BİT'ne yönelik tutumlarının da olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının BİT'nin eğitim ve öğretime etkisine yönelik tutumları ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 06-04-2017
Bitiş Tarihi 13-06-2017
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş