img
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Sayfalarının Heutagogy Tabanlı Arayüz Tasarımı
Proje Ekibi
Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No -
Proje Konusu Bu çalışmanın temel amacı, kullanıcı konumunda olan ebeveyn ve çocuklar tarafındanoluşturulacak bir web sayfa içeriğinin Hetagoji yaklaşımına dayalı olaraközelleştirilmesinin aile ve çocuk ile birlikte yapılmasına ilişkin uzman görüşlerininincelenmesidir. Araştırmanın temel amacına ulaşmak için Hetagoji yaklaşımının ögeleridikkate alınarak, web sayfa içeriklerinin özelleştirilmesi şu alt sorularla sorgulanmıştır:(1) Problem çözücü olarak ebeveynler ve çocuklar izleyecekleri yolu seçmede nasılbağımsızlaşacaklardır? (2) Ebeveynler ve çocuklar öğrenmelerinin sorumluluklarınıalmada zorluklara karşı nasıl bir tutum sergileyecektir? (3) Ebeveynler ve çocuklarkarmaşa ve belirsizlik karşısında uzun dönemli olarak meraklarını nasılsürdüreceklerdir/koruyacaklardır? (4) Ebeveynler ve çocuklar alışık olmadıklarıdurumlar karşısında yeterliklere uyum sağlamayı nasıl öğreneceklerdir? (5) Ebeveynlerve çocuklar kültürel işbirlikleri, merak ve dış dünya ile iletişimin sağlanmasındabirbirlerine nasıl mentörlük edeceklerdir? Araştırma, nitel bir durum çalışması özelliğitaşımaktadır. Çalışmaya gönüllü olarak katılan beş alan uzmanı ile 2017 yılında odakgrup görüşmesi yapılmıştır. Odak grup görüşmesinden elde edilen veriler içerik analizive tümevarımsal analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerinsonucunda kullanıcı konumunda olan ebeveyn ve çocuklar tarafından özelleştirilecek websayfası içeriklerinin Heutagogy yaklaşımına dayalı olarak yapılmasına ilişkin ana temalarve alt temalar elde edilerek öneriler sunulmuştur.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 28-12-2016
Bitiş Tarihi 11-02-2018
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş