Proje Ekibi |
Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Avni YILDIZ
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Cahit AYTEKİN
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Öğr. Gör. Seda BALTACI
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A4.17.007 |
Proje Konusu | Bu çalışmada, üstün yetenekli öğrencilerin matematik derslerine giren öğretmenlerin geometrik inşa üzerine kurdukları problemleri geliştirmek için yürütülen ders imecesi çalışmalarının etkisinin bilişsel seviye düzeyleri bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını üstün yetenekli öğrencilerin derslerine giren 3 matematik öğretmenioluşturmaktadır. Öğretmenlerden biri yaklaşık 10 yıldır, diğer ikisi de 8 yıldır üstün yetenekli öğrencilerinderslerine girmektedir. İki ders imecesi döngüsünün gerçekleştiği çalışmada veri toplama aracı olarakgözlem notları, mülakat ve öğrencilerin derste tuttukları notlar kullanılmıştır. Elde edilen veriler ise nitelveri analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ders imecesi çalışmalarıöncesinde BİLSEM matematik öğretmenlerinin daha çok bilme ve uygulama düzeyinde problemlerkurdukları belirlenmiştir. Bu süreçte sadece bir öğretmen, anlamlandırma düzeyinde öğrencilerine soru yöneltebilmiştir. Fakat ders imecesi çalışmaları sayesinde bütün öğretmenler anlamlandırma düzeyindeproblemler kurmaya başlamışlardır. Bu durum öğretmenlerin ders imecesi çalışmaları ile farklı problemtiplerinin kurulmasının etkili yönlerini görebilmeleri ile mümkün olmuştur. O halde üstün yetenekliöğrencilerimizi istenilen seviyede yetiştirebilmek için BİLSEM matematik öğretmenlerinin gelişimleri için benzer mesleki gelişim yaklaşımları kullanılmalıdır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 17-03-2017 |
Bitiş Tarihi | 26-10-2017 |
Anahtar Kelimeler | BİLSEM matematik öğretmenleri, ders imecesi, geometrik inşa, problem kurma |