img
Akademisyenler > Serdal BALTACI > Proje Detayı
BİLSEM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN GEOMETRİK İNŞA ÜZERİNE KURDUKLARI PROBLEMLERE DERS İMECESİ ÇALIŞMALARININ ETKİSİ
Proje Ekibi
Prof. Dr. Serdal BALTACI Prof. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Avni YILDIZ
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Öğr. Gör. Seda BALTACI Öğr. Gör. Seda BALTACI
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KIYMAZ
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.17.007
Proje Konusu Bu çalışmada, üstün yetenekli öğrencilerin matematik derslerine giren öğretmenlerin geometrik inşa üzerine kurdukları problemleri geliştirmek için yürütülen ders imecesi çalışmalarının etkisinin bilişsel seviye düzeyleri bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını üstün yetenekli öğrencilerin derslerine giren 3 matematik öğretmenioluşturmaktadır. Öğretmenlerden biri yaklaşık 10 yıldır, diğer ikisi de 8 yıldır üstün yetenekli öğrencilerinderslerine girmektedir. İki ders imecesi döngüsünün gerçekleştiği çalışmada veri toplama aracı olarakgözlem notları, mülakat ve öğrencilerin derste tuttukları notlar kullanılmıştır. Elde edilen veriler ise nitelveri analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ders imecesi çalışmalarıöncesinde BİLSEM matematik öğretmenlerinin daha çok bilme ve uygulama düzeyinde problemlerkurdukları belirlenmiştir. Bu süreçte sadece bir öğretmen, anlamlandırma düzeyinde öğrencilerine soru yöneltebilmiştir. Fakat ders imecesi çalışmaları sayesinde bütün öğretmenler anlamlandırma düzeyindeproblemler kurmaya başlamışlardır. Bu durum öğretmenlerin ders imecesi çalışmaları ile farklı problemtiplerinin kurulmasının etkili yönlerini görebilmeleri ile mümkün olmuştur. O halde üstün yetenekliöğrencilerimizi istenilen seviyede yetiştirebilmek için BİLSEM matematik öğretmenlerinin gelişimleri için benzer mesleki gelişim yaklaşımları kullanılmalıdır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 17-03-2017
Bitiş Tarihi 26-10-2017
Anahtar Kelimeler BİLSEM matematik öğretmenleri, ders imecesi, geometrik inşa, problem kurma
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş