img
Akademisyenler > Serdal BALTACI > Proje Detayı
ÜSTÜN YETENEKLİ VE ÜSTÜN YETENEKLİ OLMAYAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİN MATEMATİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ
Proje Ekibi
Doç. Dr. Serdal BALTACI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Avni YILDIZ
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Prof. Dr. Ferdağ KAHRAMAN AKSOYAK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Okan KUZU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Muhammet ARICAN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Bülent ALTUNKAYA
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.17.012
Proje Konusu Bu  projede  üstün  yetenekli  ve  üstün  yetenekli  olmayan  öğrenci  velilerine  yönelik  olarak  matematik eğitiminden  beklentilerinin  incelenmesi  amaçlanmaktadır.  Bu  çalışma  ile  üstün  yetenekli  ve  üstün yetenekli  olmayan  velilerinin  beklentileri  ile  öğrencilerin  eğitimleri  daha  da  şekillenecektir.  Bu  süreçte üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrenci velilerine yönelik olarak uygulanan anket sonrasında üstün yetenekli öğrencilerden velilerin beklentileri ve onları yetiştiren bir kurum olan BİLSEM ve BİLSEM matematik öğretmenlerinden beklentileri ve üstün yetenekli olmayan öğrenci veli beklentileri arasındaki farklılıklar ayrıntılı olarak incelenebilecektir. Elde edilen bu bilgiler ışığında, üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde  velilerin  beklentileri  de  göz  önüne  alınarak  üstün  yetenekli  olmayan  öğrencilerin  veli beklentileri ile birlikte bir karşılaştırma yapılacak ve ortaya çıkan sonuçlar bilimsel yayın kurallarına uygun biçimde raporlaştırılacaktır. Araştırma sonuçlarının üstün yetenekli bireylerin eğitim öğretiminde büyük rol oynayan  BİLSEM  matematik  öğretmenlerine  ve  BİLSEM  kurumuna  üstün  yetenekli  öğrencilerin  eğitimi sürecinde  nelere  dikkat  edilmesi  gerektiği  gibi  önemli  noktalarda  aydınlatıcı  olacağı  ve  üstün  yetenekli olmayan öğrencilerin öğretiminde öğretmenlere yol göstereceği ve onların öğretimlerini şekillendirerek geliştireceği düşünülmektedir. Yine bu süreçte üstün yetenekli olmayan öğrencilerin eğitiminde de ortaya çıkan  farklılıklar  ayrıntılı  bir  şekilde  ortaya  konarak  bütün  öğrenci  velilerinin  neler  yapması  gerektiği konusunda önerilerin ortaya çıkacağı düşünülmektedir.  
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 12-05-2017
Bitiş Tarihi 01-06-2018
Anahtar Kelimeler Üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrenci velileri, Üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrenciler, Matematik eğitimi
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş