img
Fen Eğitiminde Artırtılmış Gerçeklik Kullanımı Hakkında Öğrenci Görüşleri
Proje Ekibi
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No MMY.E2.16.004
Proje Konusu Artırılmış gerçeklik (AG), gerçek dünya görüntüsü üzerine eş zamanlı olarak sanal verilerin eklenmesiyle, gerçeğin zenginleştirilmesini sağlayan teknoloji olarak tanımlanmaktadır. Mobil teknolojilerde yaşanan gelişim AG'nin askeriye, turizm, reklamcılık, eğlence gibi farklı alanlarda kullanılmasını sağlamıştır. Özellikle son yıllarda eğitim amaçlı kullanımında da önemli bir artış yaşanmakta ve bu konuda çok sayıda akademik çalışmanın yürütüldüğü görülmektedir. Bu çalışmalarda AG kullanımının öğrenciler üzerinde yarattığı etkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ancak AG uygulamalarının eğitim ortamlarında etkili ve verimli biçimde kullanılabilmesi için sistemin uygulayıcıları olan öğrenci görüşlerinin bilinmesi hayati öneme sahiptir. Buradan hareketle bu çalışmada eğitim ortamlarında AG kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 62 kişilik ortaokul 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin AG deneyimi kazanmaları için Fen ve Teknoloji dersinin Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesine yönelik, UzayAR adı verilen, bir AG uygulaması geliştirilmiştir. Ünite sonunda öğrencilere anket uygulanarak ve gönüllülük esasına göre seçilen öğrencilerle görüşmeler yapılarak, Fen eğitiminde AG kullanımı hakkındaki görüşleriyle ilgili veriler toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin AG kullanımının konuları anlamalarını kolaylaştırdığını, soyut konuları somutlaştırarak öğrenmelerini sağladığını, yaratıcılıklarını ve derse katılımlarını artırdığını düşündükleri anlaşılmıştır. Ayrıca öğrenciler AG kullanımının derse karşı olan ilgi ve motivasyonlarını artırırken, dersle ilgili endişelerini de azalttığını belirtmişlerdir. Araştırma bulguları AG kullanımının öğrencilerin arkadaşları ve öğretmenle olan etkileşimini artırdığını, dersi ilginç ve eğlenceli hale getirdiğini göstermektedir. Öğrencilerin AG uygulamasını zorlanmadan kolaylıkla kullanabildikleri ve benzer uygulamaları tekrar kullanmak istedikleri de elde edilen araştırma sonuçları arasındadır. Araştırmanın çalışma grubunu 62 kişilik ortaokul 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin AG deneyimi kazanmaları için Fen ve Teknoloji dersinin Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesine yönelik, UzayAR adı verilen, bir AG uygulaması geliştirilmiştir. Ünite sonunda öğrencilere anket uygulanarak ve gönüllülük esasına göre seçilen öğrencilerle görüşmeler yapılarak, Fen eğitiminde AG kullanımı hakkındaki görüşleriyle ilgili veriler toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin AG kullanımının konuları anlamalarını kolaylaştırdığını, soyut konuları somutlaştırarak öğrenmelerini sağladığını, yaratıcılıklarını ve derse katılımlarını artırdığını düşündükleri anlaşılmıştır. Ayrıca öğrenciler AG kullanımının derse karşı olan ilgi ve motivasyonlarını artırırken, dersle ilgili endişelerini de azalttığını belirtmişlerdir. Araştırma bulguları AG kullanımının öğrencilerin arkadaşları ve öğretmenle olan etkileşimini artı...
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 06-09-2016
Bitiş Tarihi 17-10-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş