Proje Ekibi |
Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | TBY.E2.17.003 |
Proje Konusu | Kodlama eğitimi, bireylerin algoritmik düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve bilgi işlemsel düşünme gibi üst düzey bilişsel becerilerinin gelişimine olumlu katkı sağlamaktadır. İçinde bulunduğumuz dijital çağda, tüketen değil üreten bireylerin yetiştirilebilmesi için bahsedilen bilişsel becerilerin geliştirilmesi kaçınılmazdır. Bu durum da çocuklara kodlama eğitimi verilmesinin gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Özellikle son yıllarda çocuklara kodlama eğitimi verilmesi konusunda yapılan çalışmaların sayısında önemli bir artış yaşanmaktadır. Hatta birçok ülkenin, kodlama eğitimini zorunlu ders haline getirerek, müfredatına dâhil ettiği görülmektedir. Ancak kodlama eğitimi bireyler için zor öğrenilen ve uzun zaman gerektiren bir süreçtir. Programlama komutlarının soyut ve karmaşık yapısı, sözdizimi kuralları gibi etkenler çocukların kodlama eğitiminde sorunlarla karşılaşmasına neden olmaktadır. Blok temelli programlama dillerinin kullanılması bu sorunları aşılmasını sağlayabilir. Blok temelli programlama dillerinde, söz dizimleri yerine kod blokları kullanılmaktadır. Bu durum söz dizimlerinden kaynaklı hataların yaşanmasını engellemektedir. Ayrıca kod bloklarının sadece doğru parçaların bir araya getirilmesine olanak tanıyan yap-boz biçiminde tasarlanmış olması da, çocukların soyut programlama komutlarını anlamalarını kolaylaştırmaktadır. Çocuklara kodlama öğretiminde blok temelli programlama dillerinin en önemli araç olduğu aşikârdır. Ancak bu ortamlar arasından en uygun olanının seçilmesi de önemli bir kriterdir. Bu çalışmada çocuklara kodlama öğretiminde kullanılabilecek blok temelli programlama dillerinin tanıtımı ve birbirlerine göre karşılaştırılması yapılacaktır. Elde edilen sonuçların blok temelli programlama dillerinin seçiminde yol gösterici olacağı düşünülmektedir. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 30-03-2017 |
Bitiş Tarihi | 01-06-2017 |