img
Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Açısından İncelenmesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Cengiz ŞAHİN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Dr. Öğr. Üyesi Murat IŞIK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.17.008
Proje Konusu Bu proje kapsamında öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Betimsel tarama modeli ile yürütülen araştırmanının çalışma grubunu 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde iki tane Devlet Üniversitesinin 10 farklı öğretmen yetiştirme programının son sınıflarında öğrenim gören toplam 397 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sonuçlar öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi açısından kendilerini ileri düzeyde yeterli gördüklerini, mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ve teknopedagojik alan bilgileri ile cinsiyet ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmada elde edilen bulgular öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgileri ile mobil öğrenmeye yönelik tutumları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bu vesileyle araştırma ekibi olarak, Ahi Evran Üniversitesi’nce Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP) tarafından EGT.A3.17.008 numaralı proje ile desteklenen bu araştırmaya verdiği destekten ötürü BAP birimine teşekkür ederiz.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 11-04-2017
Bitiş Tarihi 14-12-2017
Anahtar Kelimeler Teknopedagojik içerik bilgisi, mobil öğrenme, eğitimde teknoloji entegrasyonu
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş