Proje Ekibi |
Yusuf Ziya OLPAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Ebru KILIÇ ÇAKMAK
Gazi Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Mustafa YAĞCI
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A3.17.005 |
Proje Konusu | Akran öğretimi (AÖ) Harvard’ta Fizik Profesörü olan Eric Mazur tarafından geliştirilmiş öğrenci merkezli öğretimsel bir yaklaşımdır (Mazur, 1997). AÖ’nin temel hedefleri ders sırasında öğrenci etkileşimini sağlamak ve öğrencilerin dikkatini altta yatan kavramlara odaklamaktır (Mazur, 1997). AÖ modelinin soru-cevap sürecinde soru sorulur, öğrencilere düşünmeleri için zaman verilir, öğrenciler bireysel olarak ilk yanıtlarını verirler, ardından soru üzerinde grup arkadaşları ile tartışırlar, tartışmadan sonra ikinci yanıtlarını verirler, tüm öğrencilerden ikinci yanıtlar da geldikten sonra öğretim elemanı soruyu çözer ve öğrencilerin sorularını yanıtlar. Bu noktada öğrencilerin verdikleri yanıtların doğruluk oranı düşükse, öğretim elemanı konu ile ilgili ayrıntılı açıklamalar yapar. Ayrıca, bu süreçte öğrencilerden yanıtları ile ilgili açıklamalar yazmaları, verdikleri yanıtlardan emin olma durumlarını belirtmeleri ve sorunun zorluk düzeyini belirtmeleri de istenebilir. Bu proje kapsamında da AÖ yönteminin soru cevap sürecinde kullanılmak üzere internet tabanlı bir sınıf yanıt sistemi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 23-03-2017 |
Bitiş Tarihi | 10-11-2017 |
Anahtar Kelimeler | akran öğretimi, sınıf yanıt sistemi, aktif öğrenme, işbirlikli öğrenme |