img
Akademisyenler > Yasemin KUZU > Proje Detayı
Etkinlik davranış kalıbına göre öğretmen adaylarının değerlendirilmesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Yasemin KUZU Doç. Dr. Yasemin KUZU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Doç. Dr. Okan KUZU Doç. Dr. Okan KUZU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.17.016
Proje Konusu Kişilik ve kişiliğin birey yaşamındaki etkileri yüzyıllardır merak edilen bir konu olmuş ve bu alanda birçok görüş öne sürülmüştür. Bu görüşlerden biri de “Davranış Kalıpları” dır. Davranış Kalıpları, bireyi tanıma ve bireye en uygun mesleği sunabilme konularında bilgi sunmaktadır. Bu araştırmanın odak mesleği ise mesleklerin mesleği olarak tanımlanan “öğretmenlik mesleği” dir. Bu araştırmanın amacı, dokuz davranış kalıbından biri olan “Etkinlik Kalıbı” çerçevesinde öğretmen adaylarını değerlendirmeye yönelik olup, araştırma üç aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında ilgili literatür taranarak ve uzman görüşleri alınarak araştırmacılar tarafından, etkinlik kalıbına göre öğretmenlerin yer ve zaman düzenlemeleri ve yaşamlarında kurdukları düzene göre davranışlarını ortaya çıkartmak için bir ölçek geliştirilecektir. Ölçeğin, meslek seçimine olan katkısından dolayı, bu çalışmanın birçok çalışmaya ışık tutacağı ve farklı bilim dallarında da uygulanabileceği düşünülmektedir. Araştırmanın ikinci aşamasında geliştirilen bu ölçek öğretmen adaylarına uygulanarak geçerliği ve güvenirliği incelenecektir. Araştırmanın üçüncü ve son aşamasında ise, geçerliği ve güvenirliği sağlanan bu ölçeğin öğretmen adaylarının cinsiyet, eğitim durumu ve gelir düzeyi gibi bazı demografik özelliklerine göre değerlendirilmesi yapılacaktır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 01-06-2017
Bitiş Tarihi 22-12-2017
Anahtar Kelimeler etkinlik davranış kalıbı, davranış örüntüleri
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş