img
DEĞERLERİMİZE SAHİP ÇIKALIM
Proje Ekibi
 Tekin ÇELİKKAYA Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
 Uğur BAŞARMAK Uğur BAŞARMAK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No PYO-EGF.4001.12.029
Proje Konusu 2005 yılında gerçekleştirilen köklü program değişikliklerinde dikkati çeken hususlardan biri de değer eğitimi konusunun programlar içinde vurgulanmasıdır Sosyal Bilgiler Öğretim Programı incelendiğinde öğrencilere toplam 20 değerin kazandırılması hedeflenmektedir Bu değerlerden bazıları sadece bir sınıf düzeyinde verilirken örn misafirperverlik 4 sınıf estetik 7 sınıf bazıları da aynı anda birkaç sınıf düzeyinde örn saygı 4 5 6 ve 7 sınıf verilmektedir Bu değerlerden adil olma barış bilimsellik çalışkanlık duyarlılık dürüstlük estetik saygı sorumluluk vatanseverlik ve yardımseverlik olmak üzere toplam 11 değer 6 ve 7 sınıfta kazandırılması istenen değerlerdir Değerler eğitimi toplumun tümünü ilgilendirdiğinden çok boyutlu ele alınması gerekmektedir Bu açıdan eğitim sistemini oluşturan tüm unsurların bu konuda duyarlılık ve bilinç kazanmasına ihtiyaç vardır Öğretmenlerin de öğretim programlarının uygulayıcıları olmalarının yanında öğrencilere değerleri kazandırmada öncü rol ve görevleri de bulunmaktadır Öğretmenin değerleri kararların belirlenmesinde etkilidir Hangi değerin verilmesi gerektiği programda verilse bile son karar öğretmenin sahip olduğu değer bilgi ve becerileri tarafından belirlenir Değerler eğitiminin amacı programda verilen değerlerin öğretiminin formal eğitim kapsamında nasıl ve hangi materyalleri kullanarak öğretilmesi gerektiği konusunda öğretmenlere velilere ve okul yönetimine yol göstermektir
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 15-07-2012
Bitiş Tarihi 14-01-2014
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş