img
Evrensel değerlere ilişkin algılar
Proje Ekibi
Prof. Dr. Tekin ÇELİKKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Osman SEYHAN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.16.002
Proje Konusu Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin, hizmet öncesi sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ve hizmet içi sosyal bilgiler öğretmenlerinin evrensel değerlere ilişkin algılarının ne yönde olduğunu ve bu algılarını hangi metaforlarla açıkladıklarını incelemek olup, bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim modeli kullanılmıştır. Metaforlar çalışılan konuya ilişkin sağlam ve zengin bir resim sunma konusunda oldukça yararlıdır (Yıldırım ve Şimşek, 2013: 242). Schmitt (2005:360) de özellikle nitel araştırmalarda ulaşılan karmaşık bilgilerin açık ve anlaşılır örüntülere dönüştürülmesinde, metaforların çok kullanışlı olduğunu belirtmektedir. Değerlerimizin günden güne yitirildiği günümüzde kaybedilen değerlerin tekrar kazandırılmasına yönelik olarak bu konu seçilmiştir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Kırşehir İli merkez sınırları içerisinde yer alan 15 ortaokulda görev yapmakta olan 40 sosyal bilgiler öğretmeni ile yine aynı dönemde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim 92 bay,153 bayan olmak üzere toplamda 245 kişiye uygulanmıştır.2016-2017 eğitim-öğretim yılı I. döneminde Kırşehir İli merkez sınırları içerisinde yer alan 7 ortaokulda öğrenim görmekte olan 5,6, 7 ve 8.sınıfın her birinden 50 erkek 50 kız olmak üzere her sınıftan 100 öğrenci olup toplamda 400 öğrenci ile uygulama yapılmıştır. Çalışmaya her sınıftan 40 olmak üzere toplamda 160 kız yine her sınıftan 40 erkek olmak üzere toplamda 160 erkek öğrenciden elde edilen etkinlik kâğıdı dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Evrensel Değerlere İişikin Metafor Algıları” ile “PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENT ABOUT UNIVERSAL VALUES: METAFOR ANALYSIS” adlı iki uluslararası bildiri sunulmuştur.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 22-08-2016
Bitiş Tarihi 10-11-2017
Anahtar Kelimeler Evrensel değerler, değerler eğitimi, metafor, sosyal bilgiler
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş