Proje Ekibi |
Doç. Dr. Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Doç. Dr. Okan KUZU
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A4.18.025 |
Proje Konusu | Bu projede, 1-8 ve 9-12 Matematik Dersi Öğretim Programlarında yer alan kazanımlar revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilişsel süreç ve bilgi boyutu açısından incelenecektir. Ayrıca, kazanımların derinlemesine incelemesi yapılarak yapısal bozuklukları olan kazanımlar belirlenecek ve bu kazanımlar için çözüm önerileri sunulacaktır. Bu bağlamda; Araştırmanın birinci aşamasında, matematik dersi öğretim programlarında yer alan kazanımlar matematik eğitimi, sınıf eğitimi, ölçme ve değerlendirme alanlarında uzman üç öğretim elemanı tarafından incelenecektir. Kazanımlar, revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutları açısından bağımsız olarak kodlanacak ve sonuçlar birbirleri ile karşılaştırılacaktır. Araştırmanın ikinci aşamasında, karşılaştırma sonucunda ortaya çıkan farklılıklar tartışılacak ve ortak bir yargıda buluşulmaya çalışılacaktır. Sonrasında ise kazanımlar revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutları açısından tekrar bağımsız olarak kodlanacak ve sonuçlar birbiri ile karşılaştırılarak araştırmaya son hali verilecektir. Araştırmanın üçüncü ve son aşamasında ise, kazanımların bilgi ve bilişsel süreç boyutunda yer alan basamaklara göre ağırlıkları hesaplanacaktır. Fikir ayrılığına neden olan kazanımların incelemesi yapılarak nedenleri ortaya konulacaktır. Ayrıca, yapısal bozukluğu olan kazanımların tespiti yapılacak ve bu kazanımlar için çözüm önerileri sunulacaktır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 06-04-2018 |
Bitiş Tarihi | 08-07-2020 |
Anahtar Kelimeler | Kazanım, revize edilmiş Bloom taksonomisi, bilgi boyutu, bilişsel süreç boyutu |