Proje Ekibi |
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ŞAHİN
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Öğr. Gör. Merve TURPÇU
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A3.16.017 |
Proje Konusu | Dünyada her alanda olduğu gibi eğitimde de hızlı değişimler yaşanmakta, bu durum öğretmenlere geleneksel rollerin yanı sıra birçok yeni rol yüklemektedir. Liderlik, günümüzde öğretmenlerden beklenen en önemli rollerden biridir. Okullar gelişmek, topluma yön vermek, niteliklerini yükseltmek ve etkili bir şekilde yönetilmek için lider öğretmenlere ihtiyaç duymaktadır. Öğretmenlerde liderlik, liderlik becerileri ile belirgin, görünür hâle gelir. Lider öğretmenlik becerilerini, sınıf içi ve sınıf dışı beceriler olarak ayırmak mümkündür. Nitelikli bir öğretimin gerçekleşmesini sağlayacak temel etkenin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerini haiz öğretmen olduğu söylenebilir. Bu bakımdan, öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını ölçmede kullanılacak bir ölçeğin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarının ölçülerek değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınıf içi lider öğretmenlik becerilerinin ölçülmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekle öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını tespit etmektir. Çalışma sonunda, belirtilen bu amaca ulaşılmıştır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 28-04-2016 |
Bitiş Tarihi | 22-12-2017 |
Anahtar Kelimeler | Lider öğretmenlik, öğretmen liderliği, öğretmen rolleri. |