img
Akademisyenler > Mustafa YAĞCI > Proje Detayı
Bilgisayar programlamaya giriş dersinde bireysel yenilikçilik özelliklerinin başarıya ve memnuniyete etkisi: bir web ortamlı harmanlanmış öğrenme tecrübesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Dr. Öğr. Üyesi Murat IŞIK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Kağan GÜL
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.17.010
Proje Konusu Bilgisayar programlama bilgisi üst düzey problem çözme becerisi gerektirmektedir. Programlama dilinin karmaşıklığı ve öğrenme yaklaşımları, denetim odağı, düşünme stilleri ve bireysel yenilikçilik özellikleri (BYÖ) gibi bireysel farklılıklar öğrencilerin programlama başarısını etkilemektedir. Eğitim ortamlarında öğrencilerin derse katılımını ve öğrenmenin kalıcılığını sağlamak için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanıldığı yaklaşımlardan biri de harmanlanmış öğrenme yaklaşımıdır. Bu çalışmanın amacı web ortamlı harmanlanmış öğrenme yöntemi ile tasarlanan programlamaya giriş dersinin farklı bireysel yenilikçilik özelliklerine sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve memnuniyetlerine etkisini incelemektir. Araştırmadan elde edilen sonuçların, üst düzey düşünme becerileri gerektiren programlama dersinin öğretiminde izlenecek yol ve yöntemlerin belirlenmesinde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca öğrenme ortamlarının bireysel yenilikçilik özelliklerine göre tasarlanması ile ilgili önerilerde bulunulacaktır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 11-04-2017
Bitiş Tarihi 14-12-2017
Anahtar Kelimeler programlamaya giriş, bireysel yenilikçilik özellikleri, akademik başarı, memnuniyet
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş