Proje Ekibi |
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Dr. Öğr. Üyesi Murat IŞIK
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Kağan GÜL
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A4.17.010 |
Proje Konusu | Bilgisayar programlama bilgisi üst düzey problem çözme becerisi gerektirmektedir. Programlama dilinin karmaşıklığı ve öğrenme yaklaşımları, denetim odağı, düşünme stilleri ve bireysel yenilikçilik özellikleri (BYÖ) gibi bireysel farklılıklar öğrencilerin programlama başarısını etkilemektedir. Eğitim ortamlarında öğrencilerin derse katılımını ve öğrenmenin kalıcılığını sağlamak için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanıldığı yaklaşımlardan biri de harmanlanmış öğrenme yaklaşımıdır. Bu çalışmanın amacı web ortamlı harmanlanmış öğrenme yöntemi ile tasarlanan programlamaya giriş dersinin farklı bireysel yenilikçilik özelliklerine sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve memnuniyetlerine etkisini incelemektir. Araştırmadan elde edilen sonuçların, üst düzey düşünme becerileri gerektiren programlama dersinin öğretiminde izlenecek yol ve yöntemlerin belirlenmesinde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca öğrenme ortamlarının bireysel yenilikçilik özelliklerine göre tasarlanması ile ilgili önerilerde bulunulacaktır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 11-04-2017 |
Bitiş Tarihi | 14-12-2017 |
Anahtar Kelimeler | programlamaya giriş, bireysel yenilikçilik özellikleri, akademik başarı, memnuniyet |