img
Akademisyenler > Murat ATASOY > Proje Detayı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği Özyeterlikleri
Proje Ekibi
Doç. Dr. Murat ATASOY Doç. Dr. Murat ATASOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Neslihan BOLAT
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No BES.A4.17.001
Proje Konusu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği ÖzyeterlikleriÖZBir toplum olarak ilerleyebilmek ve gelişmiş ülkelerdeki refah düzeyine erişebilmek için eğitimsisteminin iyi olması gerektiği bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda eğitim sisteminin en önemli bileşenlerindenbirisi olan öğretmenlik mesleğinin öneminin her geçen gün biraz daha arttığı görülmektedir. Eğitimsisteminin başarısı, öğretmenlerin nitelikleri ve yeterlikleriyle doğru orantılıdır. Nitelikli öğrencilere sahipolunabilmesi için yeterliği olan ve öğrenciyi iyi tanıyan öğretmenlere ihtiyaç vardır. Bu bakımdanöğretmenlerin öğrenciyi tanıma yeterliklerini ve öğretmenlik özyeterliklerini ne ölçüde kazandıklarınınbelirlenmesinin önemi ortaya çıkmaktadır. Ancak her iki özelliği öğretmenlerin üniversite öğrenimi yıllarındakazanmaları beklenir. Kısaca açıklanan gerekçeyle bu araştırmayla beden eğitimi ve spor öğretmenliğiöğrencilerinin öğretmenlik mesleği özyeterlikleri ile öğrencileri tanıma yeterliğini kazanma düzeylerini neölçüde kazandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç çerçevesinde aşağıdaki sorulara cevaparanmıştır:1. Öğrencilerinin öğretmenlik mesleği özyeterlik ve öğrenciyi tanıma yeterlik düzeyleri nedir?2. Öğrencilerinin öğretmenlik mesleği özyeterlik ve öğrenciyi tanıma yeterlik düzeyleri cinsiyet ve sınıfdeğişkenlerine göre değişmekte midir?3. Öğrencilerinin öğretmenlik mesleği özyeterlik ve öğrenciyi tanıma yeterlik düzeyleri arasındaanlamlı bir ilişki var mdır?Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışma, ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırmadesenlerine uygun olarak tasarlanmıştır. İlişkisel araştırmalarda iki ya da daha fazla sayıdaki değişkenarasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin derecesini belirlemek amaçlanır.Araştırma grubu, bir Türk üniversitesinin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenimgören 132 öğrenciden oluşmaktadır.Bu araştırmada veriler, kişisel bilgi formu ve öğretmenlerin öğrencileri tanıma yeterliliği ölçeği veöğretmen öz-yeterlik ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmışve IBM SPSS Statistics 20 paket programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin kişiselözelliklerinin analizinde frekans ve yüzde dağılımı kullanılmıştır. Değişkenlere göre farklılıklar bağımsız t testiile değerlendirilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirleyebilmek için Pearson Korelasyon Katsayısıkullanılmıştır. İstatistiksel analizler için anlamlılık düzeyi p0.05 olarak kabul edilmiştir.Çalışma grubundaki 132 öğrencinin 50’si kadın, 82’si erkek 63’ü birinci ve 69’u dördüncü sınıftaöğrenim gördüğünü belirtmişlerdir.Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin öğrenciyi tanıma yeterlik puan ortalamaları ileöğretmenlik özyeterlik puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p.01). Ölçekpuanları arasında anlamlı ilişkinin bulunması, her bir boyutun birbiri üzerinde etkili olduğunu ortayakoymaktadır.Bu araştırmanın çalışma grubunun bir üniversitede öğrenim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliğiöğrencileri ile sınırlıdır. Bu sınırlılığa rağmen bu araştırma alanda ilk araştırma olması açısından önemliolarak değerlendirilebilir.Anahtar kelimeler: Üniversite öğrencisi, öğrenciyi tanıma yeterliliği, özyeterlik.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 23-03-2017
Bitiş Tarihi 22-12-2017
Anahtar Kelimeler Öğretmenlik mesleği, öğretmen adayı, öğrenciyi tanıma yeterliliği, özyeterlik.
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş