Proje Ekibi |
Ahmet Salih ŞİMŞEK
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Okan KUZU
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A4.18.025 |
Proje Konusu | Bu proje kasmında, 2018 yılında yayımlanan İlk ve Ortaöğretim Matematik Dersi Programlarında yer alan kazanımlar revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutu açısından incelenmiş, kazanımlar ile programın genel amaçları ve yetkinlikleri arasında nasıl bir ilişkinin olduğu 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde araştırılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından kazanımlar bağımsız olarak kodlanmış ve Kendall W uyumluluk düzeyi hem bilgi hem de bilişsel süreç boyutu için .97 olarak hesaplanmıştır. Bilgi boyutu açısından programların olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi basamaklarında kazanımlara sahip olduğu görülürken üstbilişsel bilgi basamağında hiçbir kazanımın olmadığı görülmüştür. Bu durum kazanımların, programlarla kazandırılması amaçlanan öğrenmeyi öğrenme yetkinliğini tam anlamıyla desteklemediğini ortaya koymuştur. Bilişsel süreç boyutu açısından ise kazanımların anlamak ve uygulamak basamaklarında yoğunlaşması, çözümlemek ve değerlendirmek basamaklarındaki kazanımların sınırlı sayıda olması, yaratmak basamağında ise hiçbir kazanımın olmaması matematiksel düşünme ve problem çözme gibi becerilere yönelik genel amaçlar ve yetkinlikler ile kazanımlar arasında sınırlı bir uyum olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, programların süreç temelli eğitsel yaklaşımları dikkate alarak hazırlanması ve projeler ile entegre edilmesi matematiksel bilgi ve becerilerin günlük hayata transferi noktasında fırsatları sunacak ve daha anlamlı öğrenmenin oluşmasına imkân sunacaktır. Anahtar Kelimeler: İlk ve Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı, Revize edilmiş Bloom taksonomisi, 2023 Eğitim Vizyonu. 2018 yılında güncellenip yayımlanan 2018 İlk ve Ortaöğretim Matematik Programları Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Biriminin desteklemiş olduğu EGT.A4.18.025 numaralı proje kapsamında incelenmiş ve söz konusu programların incelenmesine yönelik proje kapsamında elde edilen bulgular sözlü sunumlara ve uluslararası akademik makalelere dönüştürülerek alanyazına katkıda bulunulmuştur. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 06-04-2018 |
Bitiş Tarihi | 08-07-2020 |
Anahtar Kelimeler | Kazanım, revize edilmiş Bloom taksonomisi, bilgi boyutu, bilişsel süreç boyutu |