img
Matematik Dersi Öğretim Programlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
Proje Ekibi
 Ahmet Salih ŞİMŞEK Ahmet Salih ŞİMŞEK
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
 Osman ÇİL Osman ÇİL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
 Okan KUZU Okan KUZU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.18.025
Proje Konusu Bu proje kasmında, 2018 yılında yayımlanan İlk ve Ortaöğretim Matematik Dersi Programlarında yer alan kazanımlar revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutu açısından incelenmiş, kazanımlar ile programın genel amaçları ve yetkinlikleri arasında nasıl bir ilişkinin olduğu 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde araştırılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından kazanımlar bağımsız olarak kodlanmış ve Kendall W uyumluluk düzeyi hem bilgi hem de bilişsel süreç boyutu için .97 olarak hesaplanmıştır. Bilgi boyutu açısından programların olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi basamaklarında kazanımlara sahip olduğu görülürken üstbilişsel bilgi basamağında hiçbir kazanımın olmadığı görülmüştür. Bu durum kazanımların, programlarla kazandırılması amaçlanan öğrenmeyi öğrenme yetkinliğini tam anlamıyla desteklemediğini ortaya koymuştur. Bilişsel süreç boyutu açısından ise kazanımların anlamak ve uygulamak basamaklarında yoğunlaşması, çözümlemek ve değerlendirmek basamaklarındaki kazanımların sınırlı sayıda olması, yaratmak basamağında ise hiçbir kazanımın olmaması matematiksel düşünme ve problem çözme gibi becerilere yönelik genel amaçlar ve yetkinlikler ile kazanımlar arasında sınırlı bir uyum olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, programların süreç temelli eğitsel yaklaşımları dikkate alarak hazırlanması ve projeler ile entegre edilmesi matematiksel bilgi ve becerilerin günlük hayata transferi noktasında fırsatları sunacak ve daha anlamlı öğrenmenin oluşmasına imkân sunacaktır. Anahtar Kelimeler: İlk ve Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı, Revize edilmiş Bloom taksonomisi, 2023 Eğitim Vizyonu. 2018 yılında güncellenip yayımlanan 2018 İlk ve Ortaöğretim Matematik Programları Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Biriminin desteklemiş olduğu EGT.A4.18.025 numaralı proje kapsamında incelenmiş ve söz konusu programların incelenmesine yönelik proje kapsamında elde edilen bulgular sözlü sunumlara ve uluslararası akademik makalelere dönüştürülerek alanyazına katkıda bulunulmuştur.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 06-04-2018
Bitiş Tarihi 08-07-2020
Anahtar Kelimeler Kazanım, revize edilmiş Bloom taksonomisi, bilgi boyutu, bilişsel süreç boyutu
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş