img
Akademisyenler > Hüseyin ATEŞ > Proje Detayı
Öğretmen Adaylarının Geri Dönüşüme Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Hüseyin ATEŞ Doç. Dr. Hüseyin ATEŞ
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Yeşim Taktat ATEŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A4.17.001
Proje Konusu Türkiye’de üniversitelerde öğretmen adaylarının eğitimi göz önüne alındığında, çevre ile ilgili çevre bilinci, çevre bilimi ve çevresel farkındalık gibi çeşitli dersler yer almaktadır. Bu bağlamda öğretmen adayları da, geri dönüşüm konusunda yeterli çevresel farkındalık ile mezun olmalıdırlar. Çünkü sonraki nesillere bu bilincin sağlanması ve farkındalığın aktarılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının geri dönüşüme yönelik tutumlarının incelenmesidir.Araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde fen bilgisi eğitimi ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dallarında eğitim alan 419 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Karatekin (2013) tarafından geliştirilen 33 maddeden oluşan “Öğretmen Adayları İçin Katı Atık ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutum Ölçeği”nden toplanmıştır. Veriler, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise betimsel istatistikler ve ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan betimsel istatistik sonrasında öğretmen adaylarının maddelere verdiği yanıtların ortalaması 3.49’ dur. Bağımsız örneklemler t testi sonucunda cinsiyet (p=.70), bölüm (p=.78), çevreye yönelik dersi alıp almama durumu (p=.12) açsından anlamlı farklılık bulunmazken (p0.05), tek yönlü ANOVA analizi sonucunda sınıf seviyeleri açısından anlamlı farklılık görülmektedir (p=.00). Sınıf seviyeleri arttıkça bireylerin verdikleri cevapların ortalama değerleri de artmaktadır (M1.sınıf=3.41, M2.sınıf=3.44, M3.sınıf=3.57 ve M4.sınıf=3.63).
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 07-03-2017
Bitiş Tarihi 10-11-2017
Anahtar Kelimeler geri dönüşüm, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma eğitimi, öğretmen adayları
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş