img
Siyasi ve Ekonomik Perspektiften Alman Tarihçi Okulun Yorumlanması
Proje Ekibi
Doç. Dr. Hale KIRMIZIOĞLU
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Kürşad ZORLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No IIB.A3.16.006
Proje Konusu Alman Tarihçi Okul iktisat yazınında Klasik Okul a en güçlü tepkilerden biri olarak yer almaktadır Klasik Okul ve sonrasında gelen Neoklasik yaklaşımın yerleşik iktisat anlayışından ayrılan Heterodoks İktisat ın bir parçası olarak kabul edilen okul genelleme yapacak olursak bu yaklaşımların hem yöntemine hem de ulaştıkları sonuçlara yani kuramlarına karşı çıkmaktadır Bu yaklaşımların kuramlarına karşı çıkmak demek doğal olarak iktisadi sorunların çözümleri için önerecekleri politikalara karşı çıkmak anlamına gelmektedir Bunun sonucu olarak bu okulların ideolojileri de birbirinden farklılaşacaktır Çalışma kapsamında Alman Tarihçi Okul un öğretileri kendi kullandıkları tarihsel görelilik methodu kullanılarak yorumlanacaktır Bir başka deyişle Okul un ortaya çıktığı ülke ve dönem siyasi ve ekonomik koşullar göz önünde bulundurularak irdelenecektir Böylece birbirinden tarihsel kültürel siyasi ve ekonomik gelişim düzeyi olarak farklı olan ülkelerin kendilerine özgü politikalar uygulamalarının ne denli önem arz ettiği ortaya konulacaktır
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 28-04-2016
Bitiş Tarihi 19-07-2017
Anahtar Kelimeler Alman tarihçi okul, Kurumcu iktisat, Ekonomik methodoloji
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş