img
MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİ BİÇİMLENDİRME VE YETİŞTİRME SÜRECİNE KATKI DÜZEYLERİNİN DÖNÜT-DÜZELTME ALGILARINA GÖRE İNCELENMESİ
Proje Ekibi
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Muhammet ARICAN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doç. Dr. Cahit AYTEKİN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Ş. Gizem BEYDOĞAN
GAZİ ÜNİVERSİTESİ, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.16.015
Proje Konusu Öğretim programları ne kadar iyi hazırlanmış olursa olsun başarısı onu uygulayan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarına bağlıdır Öğretmenler sınıf içinde öğrencilerle etkileşime geçmekte ve sürekli dönütler vermektedir Bu dönütler öğrencilerin hem akademik başarılarını etkilemekte hem de derse olan motivasyonlarını arttırmaktadır Dönüt vermenin hem öğretmene hem de öğrenciye birçok açıdan fayda sağladığı birçok çalışmada belirtilmiştir Bu çalışmalardan hareketle öğretmenlerin dönüt verme yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır Bu amaçla bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin verdikleri dönütlere ilişkin algı düzeyleri bu dönütlerin öğrenciler tarafından ne düzeyde yeterli bulunduğu ve vermiş oldukları dönütlere ne anlam yükledikleri incelenmiştir Bu araştırmada tarama survey yöntemine dayalı betimsel analiz kullanılmıştır Araştırmada tarama yöntemi ile toplanan nicel veriler analiz edilerek öğretmen öğrenci ve gözlemcilerin dönüte yükledikleri anlamda farklılaşmalar olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır Araştırmanın çalışma grubunu 2015 2016 öğretim yılında bir şehir merkezinde yer alan 12 ortaokulda matematik dersine giren 14 öğretmen ve öğretmenlerin dersine girdiği 352 öğrenci oluşturmuştur Çalışma grubu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle seçilmiştir Araştırma sonucunda öğretmenlerin dönüt algı ölçeğinden aldıkları puan ortalamaların hem gözlemcilerden hem de öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmektedir Buna göre öğretmenlerin kendilerinin dönüt düzeltme sürecinde yeterli gördükleri ancak bu durumun öğrenciler ve gözlemciler tarafından aynı seviyede algılanmadığı söylenebilir Bunun yanında öğretmen öğrenci ve gözlemcilerin cinsiyete göre dönüt algı puanları arasında varyansları açısından bir farklılaşma olmadığı görülmektedir Her üç katılımcı grubunda dönütte ilkeli davranma yeterli ve kapsamlı dönüt verme ve performansa uygun dönüt verme konusundaki görüşlerinde farklılığın olduğu anlaşılmaktadır
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 11-04-2016
Bitiş Tarihi 30-12-2016
Anahtar Kelimeler Öğretim, değerlendirme, biçimlendirme süreci, öğrenmeye katkı, dönüt ve düzeltme
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş