Proje Ekibi |
Hacı Ömer BEYDOĞAN
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Davut AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Cengiz ŞAHİN
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Neslihan BOLAT
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Dr. Öğr. Üyesi Zekiye MORKOYUNLU
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Kadir KESKİNKILIÇ
Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi |
Proje No | EGT.A3.16.012 |
Proje Konusu | Öğretmen yeterliklerini değerlendiren yurt dışında ve Türkiye de az sayıda çalışmanın olduğu görülmektedir Bu gerekçelerle bu çalışmayla öğretmen adaylarının temel öğretmenlik yeterlik alanlarından biri olan öğrenciyi tanıma yeterlikleri ni ne ölçüde kazandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır Araştırmanın çalışma grubu 197 eğitim fakültesinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencisi ile 199 pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencisi olmak üzere toplam 396 katılımcıdan oluşturmaktadır Veriler kişisel bilgi formu ve öğretmenlerin öğrencileri tanıma yeterliliği ölçeği ile toplanmıştır Normallik şartı sağlanmadığı için parametrik olmayan testlerin kullanılmasının gerekli olduğu görülmüş iki durum arasında anlamlı fark olup olmadığını test etmek için de Mann Whitney U testi kullanılmıştır Araştırma hipotezleri 05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir Analiz sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğrenciyi tanıma yeterlik puanlarının genel toplamda orta düzeyde ve alt ölçeklerden öğrenmeyi yönetme gelişim özelliklerini tanıma ve yönlendirme puan ortalamalarının yüksek bireysel farklılıkları tanıma alt ölçeğinde ise düşük olduğu saptanmıştır Öğretmen adaylarının öğrenciyi tanıma yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı program değişkenine eğitim fakültesi pedagojik formasyon göre ise farklılaşmağı bulunmuştur |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 08-04-2016 |
Bitiş Tarihi | 16-12-2016 |
Anahtar Kelimeler | Öğretmen adayı, yeterlik, öğrenciyi tanıma. |