img
Öğretmen adaylarının öğretmen yeterliklerini kazanma düzeyleri
Proje Ekibi
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Ahmet Salih ŞİMŞEK
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Prof. Dr. Menderes ÜNAL
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Cengiz ŞAHİN
Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No EGT.A3.16.004
Proje Konusu Bu araştırmanın amacı Türkiye de öğretmen adaylarının öğretme öğrenme sürecini planlama uygulama ve yönetme yeterliklerini edinme düzeylerini belirlemektir Araştırmada elde edilecek verilerin analizi sonrasında pedagojik formasyon eğitimi sertifika programının etkililiği yanında eğitim fakültelerinin farklı bölümlerine devam eden öğretmen adayları ile karşılaştırmalı değerlendirme yapma imkanının yanı sıra bu süreçten ne ölçüde yararlandıkları belirlenmiş olacaktır Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır Çalışma evreninin büyüklüğü ve evrenin tamamına ulaşma zorluğuna bağlı olarak pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan 234 öğrenci ve eğitim fakültesi son sınıfa devam eden 371 öğrenciden oluşan toplam 605 öğretmen adayı seçkisiz olarak seçilmiş ve örneklem grubu oluşturulmuştur Araştırma için gerekli olan veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen alfa güvenirlik katsayısı 90 olarak hesaplanmış olan ölçme aracı ile toplanmıştır Yapılan normallik testi sonuçlarına göre puanların normallikten aşırı sapma göstermediği tespit edilmiş olup yapılan karşılaştırmalarda ve verilerin analizinde bilimsel araştırma istatistiklerinden frekans f yüzde aritmetik ortalama x Standart sapma ss ortalamalar arası farkın anlamlılığını test etmek üzere t testi kullanılmıştır Yapılan tüm istatistiksel çalışmalarda anlamlılık düzeyi p 0 05 olarak alınmıştır Kız ve erkek öğretmen adaylarının Genel Öğretmen Yeterlik Planlama ve Uygulama yeterlik algıları açısından benzer olduğu Değerlendirme yeterlik algıları açısından ise kız öğretmen adaylarının manidar şekilde erkek öğretmen adaylarından daha yüksek yeterlik algısına sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır Eğitim fakültesi ve Formasyon sertifika programına kayıtlı öğretmen adaylarının Planlama ve Uygulama yeterlik algıları açısından benzer olduğu Değerlendirme yeterlik algıları açısından ise formasyon sertifika programına kayıtlı öğretmen adaylarının manidar şekilde eğitim fakültesine kayıtlı öğretmen adaylarından daha yüksek yeterlik algısına sahip olduğu bulgusu elde edilmiştir
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 23-03-2016
Bitiş Tarihi 30-12-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş