img

Doç. Dr. Yusuf Ziya OLPAK

  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
59
Atıf
98
h-index
6
Proje
11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), 2010, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
Araştırma Alanları
Açık ve Uzaktan Öğrenme, Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi, Öğretim Tasarımı
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), 2010, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 81, 2017
İngilizce, YDS, 65, 2015
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Açık ve Uzaktan Öğrenme
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretim Tasarımı
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2015-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013-2014, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Mucur Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Türkiye
2007-2013, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Mucur Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Türkiye
2024-, Bölüm Başkanı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Dekan Yardımcısı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2015-2018, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2013-2014, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Gürkan Ürkmez, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığının, dijital oyun oynama motivasyonu ve akademik erteleme davranışı ile ilişkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Sultan Tunç, Yüksek Lisans, Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Sema Nur Çil, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ve değişime dirençleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Sıdıka Seda Olpak, Yüksek Lisans, Öğretmen Adaylarının Siber Zorbalık Yapma ve Siber Zorbalık Mağduriyet Durumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2021-2022, Öğretim Teknolojileri, Lisans
2021-2022, Veri Tabanı Yönetim Sistemi, Lisans
2021-2022, Bilgisayar Ağları ve İletişim, Lisans
2021-2022, Öğretim Tasarımı Kuram ve Uygulamalar, Yüksek Lisans
2021-2022, Web Tasarımı, Lisans
2021-2022, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2021-2022, Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler ve Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2021-2022, Öğretim Materyalleri Tasarım ve Değerlendirmesi, Yüksek Lisans
2020-2021, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2020-2021, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2020-2021, VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMİ, Lisans
2020-2021, ÖĞRETİM TASARIMI, Lisans
2020-2021, PROGRAMLAMA DİLLERİ II, Lisans
2020-2021, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2020-2021, WEB TASARIMI, Lisans
2020-2021, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2020-2021, PROGRAMLAMA DİLLERİ I, Lisans
2020-2021, BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ, Lisans
2019-2020, PROGRAMLAMA DİLLERİ II, Lisans
2019-2020, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2019-2020, PROGRAMLAMA DİLLERİ I, Lisans
2019-2020, BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ, Lisans
2018-2019, PROGRAMLAMA DİLLERİ II, Lisans
2018-2019, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2018-2019, PROGRAMLAMA DİLLERİ I, Lisans
2017-2018, PROGRAMLAMA DİLLERİ II, Lisans
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2017-2018, WEB TASARIMI, Lisans
2017-2018, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2017-2018, BİLGİSAYAR-I, Lisans
2016-2017, EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM TASARIMI, Lisans
2016-2017, EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-II, Lisans
2016-2017, BİLGİSAYAR DONANIMI, Lisans
2016-2017, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2016-2017, EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-I, Lisans
2016-2017, WEB TASARIMI, Lisans
2015-2016, ÖĞRETİM TASARIMI, Lisans
2015-2016, EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA, Lisans
2015-2016, EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-II, Lisans
2015-2016, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2015-2016, BİLGİSAYAR DONANIMI, Lisans
2015-2016, EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-I, Lisans
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2015-2016, BİLGİSAYAR-I, Lisans
2014-2015, EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA, Lisans
2014-2015, ÖĞRETİM TASARIMI, Lisans
2014-2015, VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMİ, Lisans
2014-2015, BİLGİSAYAR AĞLARI VE İLETİŞİM, Lisans
2013-2014, İNTERNET PROGRAMCILIĞI I, Ön Lisans
2013-2014, WEB TASARIMININ TEMELLERİ, Ön Lisans
2013-2014, WEB PROJESİ YÖNETİMİ, Ön Lisans
2013-2014, İNTERNET PROGRAMCILIĞI II, Ön Lisans
2012-2013, İNTERNET PROGRAMCILIĞI I, Ön Lisans
2012-2013, WEB TASARIMININ TEMELLERİ, Ön Lisans
2012-2013, ÖĞRETİM TASARIMI, Lisans
2012-2013, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2012-2013, İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ, Ön Lisans
2012-2013, WEB PROJESİ YÖNETİMİ, Ön Lisans
2012-2013, İNTERNET PROGRAMCILIĞI II, Ön Lisans
2011-2012, İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA, Lisans
2011-2012, İNTERNET PROGRAMCILIĞI II, Ön Lisans
2011-2012, WEB TASARIMININ TEMELLERİ, Ön Lisans
2011-2012, WEB PROJESİ YÖNETİMİ, Ön Lisans
2011-2012, İNTERNET PROGRAMCILIĞI I, Ön Lisans
2011-2012, WEB EDİTÖRÜ, Ön Lisans
2010-2011, WEB EDİTÖRÜ, Ön Lisans
2010-2011, İNTERNET PROGRAMCILIĞI II, Ön Lisans
2010-2011, WEB TASARIMININ TEMELLERİ, Ön Lisans
2010-2011, İNTERNET PROGRAMCILIĞI I, Ön Lisans
2009-2010, İNTERNET PROGRAMCILIĞI II, Ön Lisans
Kayıt Yok
Bilgisayar uyarlamalı Test Sistemi Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE YÜRÜTÜLEN AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA BAĞLAMINDA GELİŞTİRİLMESİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019
Investigating the Effect of Two Different Accountability Scoring Mechanisms on Preservice Mathematics Teachers' Mathematics Achievements (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Açısından İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017
Akran Öğretimi İçin İnternet Tabanlı Sınıf Yanıt Sistemi Geliştirilmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Akran Öğretimi: Web Tasarımı Dersi Uygulama Sonuçları (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Öğretmen Adaylarının Geri Dönüşüme Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Öğrencilerin Araştırma Topluluğu Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
Determination of Pre-service Science Teachers' Perceptions Towards Suplementary Instructional Strategies in Biology Laboratory Applications (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
Çevrimiçi Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi ve Kullanılabilirliğinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
Araştırma topluluğu oluşturmada ve devam ettirmede kullanılabilecek stratejiler ve örnek bir uygulama (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2014-2014
Kayıt Yok
Olpak, Y.Z., Yılmaz, R. (2022) "Review of trends in peer instruction: Bibliometric mapping analysis and systematic review", Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7 (1) pp. 42-50 Link DOI  
Olpak, Y.Z. (2022) "Community of inquiry framework: Research trends between 2000-2020", Online Learning, 26 (1) pp. 350-368 [ESCI] Link DOI  
Olpak, Y.Z., Yağcı, M. (2022) "Using big data in education: Curriculum review with educational data mining", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4 (2) pp. 181-195 Link DOI  
Olpak, Y.Z., Ateş, H. (2022) "Review of trends in the use of mobile learning in teacher education", Journal of Information and Communication Technologies, 4 (1) pp. 1-25 Link DOI  
Yağcı, M., Olpak, Y.Z., Gül, K., Olpak, S.S. (2022) "Educational data mining: Predicting candidates’ placement status in physical education and sports education program", Journal of Information and Communication Technologies, 4 (1) pp. 110-127 Link DOI  
Olpak, Y.Z., Arıcan, M. (2021) "Turkish-addressed social sciences citation index articles: What does the big picture tell us?", International Journal of Educational Research Open, (0) Link DOI  
Yıldız, A., Olpak, Y.Z., Baltacı, S. (2019) "The effect of peer instruction on conceptual and operational approaches preferred in problem solutions", Journal of International Cooperation and Development, 2 (1) pp. 27-33 Link  
Olpak, Y.Z., Ateş, H. (2018) "Pre-service science teachers’ perceptions toward additional instructional strategies in biology laboratory applications: Blended learning", Science Education International, 29 (2) pp. 88-95 DOI  
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2018) "Examining the reliability and validity of a Turkish version of the community of inquiry survey", Online Learning, 22 (1) pp. 147-161 [ESCI] Link  
Olpak, Y.Z. (2018) "Akran öğretimi: Grup büyüklüğünün öğrencilerin akademik başarılarına ve görüşlerine etkisi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1) pp. 406-422 Link   
Olpak, Y.Z., Baltacı, S., Arıcan, M. (2018) "Investigating the effects of peer instruction on preservice mathematics teachers’ achievements in statistics and probability", Education and Information Technologies, 23 (6) pp. 2323-2340 [SSCI] Link DOI  
Olpak, Y.Z., Arıcan, M., Baltacı, S. (2018) "Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin akran öğretimine yönelik memnuniyetlerine etkisi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 525-551 [TR Dizin] Link DOI   
Çakmak, E.K., Olpak, Y.Z. (2018) "Uzaktan eğitim öğrencilerinin sosyal bulunuşluk algılarını yordayan öğrenme stratejileri", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 276-295 [TR Dizin] Link DOI  
Yılmaz, F.G.K., Olpak, Y.Z., Yılmaz, R. (2018) "The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills", Journal of Educational Computing Research, 56 (2) pp. 159-180 [SSCI] Link DOI  
Olpak, Y.Z., Yılmaz, F.G.K., Yılmaz, R. (2017) "Development of a student evaluation form toward peer instruction", Turkish Online Journal of Distance Education, (0) pp. 839-845 Link  
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2016) "Investigation of the relationship between learning approaches and academic engagement of teacher candidates", Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 1 (1) pp. 55-62 Link  
Yılmaz, R., Olpak, Y.Z. (2016) "Revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin uyarlama çalışması", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (3) pp. 718-731 [TR Dizin] Link DOI   
Olpak, Y.Z., Yağcı, M., Başarmak, U. (2016) "Determination of perception of community of inquiry", Educational Research and Reviews, 11 (12) pp. 1085-1092 Link DOI  
Korucu, A.T., Olpak, Y.Z. (2015) "Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5 (1) pp. 111-127 [TR Dizin] Link   
Yüksel, M., Olpak, Y.Z. (2014) "Facebook’un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 171-186 Link  
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2014) "Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 333-347 Link   
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2014) "Çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 243-261 Link   
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2014) "Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ile denetim odakları arasındaki ilişkinin incelenmesi", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4 (2) pp. 77-91 [TR Dizin] Link   
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2014) "Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan farklı etkileşim araçlarının öğrencilerin başarılarına ve sosyal bulunuşluk algılarına etkisi", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4 (2) pp. 58-76 [TR Dizin] Link   
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2009) "E öğrenme ortamları için sosyal bulunuşluk ölçeğinin uyarlama çalışması", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) pp. 142-160 Link  
Olpak, Y.Z., Yağcı, M. (2024) "Adaptation of the artificial intelligence self-efficacy scale to Turkish: Initial results", International Yeditepe Scientific Research Congress , Istanbul, Türkiye, (Eylül 2024
Olpak, Y.Z. (2024) "A review on artificial intelligence", EJONS 17th International Congress “Artifical Intelligence and Society: Theory to Practice” , Konya, Türkiye, (Eylül 2024
Olpak, Y.Z., Yağcı, M. (2024) "ADAPTATION OF THE ARTIFICIAL INTELLIGENCE ANXIETY SCALE TO TURKISH: INITIAL RESULTS", EJONS 17th International Congress “Artifical Intelligence and Society: Theory to Practice” , Konya, Türkiye, (Eylül 2024
Olpak, Y.Z., Baltacı, S., Yıldız, A. (2019) "Matematik öğretmen adaylarının akran öğretimi yöntemine yönelik görüşleri: Konikler örneği", 13th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Kırşehir, Türkiye, (Mayıs 2019
Baltacı, S., Yıldız, A., Olpak, Y.Z. (2019) "Akran öğretimi modelinin analitik geometri derslerinde kullanımından yansımalar: Uzayda doğrular ve düzlemler örneği", 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education , Çeşme/İzmir, Türkiye, (Eylül 2019
Yıldız, A., Olpak, Y.Z., Baltacı, S. (2019) "The effect of peer instruction on conceptual and operational approaches preferred in problem solutions", 8th International Conference on Academic Studies in Human Education and Social Sciences , Tiran, Arnavutluk, (Mart 2019
Olpak, Y.Z., Özçakır, B. (2018) "Ahi Yeterliliğe Dayalı Eğitim Projesi: Pilot uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri", 6th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium , Edirne, Türkiye, (Eylül 2018
Olpak, Y.Z., Arıcan, M., Baltacı, S. (2018) "Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin akran öğretimine yönelik memnuniyetlerine etkisi", 12nd International Computer and Instructional Technologies Symposium , İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018
Yağcı, M., Olpak, Y.Z., Şahin, C. (2017) "Examining the attitudes of preservice teachers toward mobile learning in terms of technopedagogical content knowledge", 17th International Educational Technology Conference , Boston, Amerika Birleşik Devletleri, (Ağustos 2017
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K., Yağcı, M. (2017) "Development of internet-based classroom response system for peer instruction and examination of students’ views", 8th International Conference on New Horizons in Education , Berlin, Almanya, (Temmuz 2017
Olpak, Y.Z., Yılmaz, F.G.K., Yılmaz, R. (2017) "Development of a student evaluation form toward peer instruction", 8th International Conference on New Horizons in Education , Berlin, Almanya, (Temmuz 2017
Olpak, Y.Z., Baltacı, S., Arıcan, M. (2017) "Investigating the effect of two different accountability scoring mechanisms on preservice mathematics teachers’ mathematics achievements", 5th International Congress on Social Sciences , Madrid, İspanya, (Temmuz 2017
Arıcan, M., Olpak, Y.Z., Baltacı, S. (2017) "Examining the effect of peer instruction on preservice science teachers’ mathematics achievement", 5th International Congress on Social Sciences , Madrid, Türkiye, (Temmuz 2017
Olpak, Y.Z., Ateş, H., Ateş, Y.T. (2017) "Investigation of pre-service teachers’ attitudes towards recycling", 6th International Conference on Education , Zagreb, Hırvatistan, (Temmuz 2017
Olpak, Y.Z. (2017) "Akran öğretimi: Web tasarımı dersi uygulama sonuçları", 11th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017
Olpak, Y.Z., Ateş, H. (2016) "Determination of pre-service science teachers’ perceptions towards supplementary instructional strategies in biology laboratory applications", II. International Congress Students Engagement in School: Perspectives of Psychology and Education , Lizbon, Portekiz, (Temmuz 2016
Yüksel, M., Olpak, Y.Z. (2016) "Öğrencilerin muhasebe dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi", International Conference on Humanities and Cultural Studies , Prag, Çek Cumhuriyeti, (Kasım 2016
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2016) "Development of an online learning management system and investigation of its usability", III. International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference , Samsun, Türkiye, (Eylül 2016
Korucu, A.T., Olpak, Y.Z. (2016) "Farklı hazır bulunuşluk düzeyindeki öğrenenlerin e-öğrenme sürecine ilişkin görüşleri", 3rd International Eurasian Educational Research Congress , Muğla, Türkiye, (Haziran 2016
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2016) "The prediction level of individual innovation characteristics on students’ attitudes towards internet usage and their digital empowerments", 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2016) "Öğrencilerin araştırma topluluğu algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi", 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2015) "Examination of the relationship between teachers candidate’s learning approaches and academic engagement", II. International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference , Amasya, Türkiye, (Kasım 2015
Olpak, Y.Z. (2015) "Ülkemizde öğrenme yaklaşımları ile ilgili yapılan çalışmalardaki genel eğilim", 15th International Educational Technology Conference , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2015
Yağcı, M., Olpak, Y.Z. (2015) "Eşzamansız etkileşim araçları ile desteklenen programlama dilleri dersinin farklı öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi", 9th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Afyonkarahisar, Türkiye, (Mayıs 2015
Korucu, A.T., Olpak, Y.Z. (2015) "Öğretmen adaylarının siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi", 9th International Computer and Instructional Technologies Symposium , Afyonkarahisar, Türkiye, (Mayıs 2015
Olpak, Y.Z., Çakmak, E.K. (2014) "Araştırma topluluğu oluşturmada ve devam ettirmede kullanılabilecek stratejiler ve örnek bir uygulama", 2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium , Afyonkarahisar, Türkiye, (Mayıs 2014
Korucu, A.T., Olpak, Y.Z. (2014) "Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi", 2nd International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium , Afyonkarahisar, Türkiye, (Mayıs 2014
Olpak, Y.Z., Korucu, A.T. (2014) "Öğrencilerin mobil teknolojilere ilişkin ön bilgi düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi", International Conference On Education In Mathematics, Science and Technology , Konya, Türkiye, (Mayıs 2014
Korucu, A.T., Olpak, Y.Z. (2014) "Öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi", International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology , Konya, Türkiye, (Mayıs 2014
Üstündağ, M.T., Güneş, E., Olpak, Y.Z. (2013) "Lisansüstü eğitimde teknoloji kullanımının önemi ve öğretimi - Örnek uygulama ve sonuçları", 1st International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium , Trabzon, Türkiye, (Haziran 2013
Kayıt Yok
Olpak, Y.Z. (2024) "Eğitsel Veri Madenciliği", Kitap: Alternatif Eğitim Modelleri ve Dijital Dünyanın İzleri, Ankara/Türkiye : UBAK Publishing House  
Olpak, Y.Z. (2021) "Eğitim Yazılımları", Kitap: Öğretim Teknolojileri, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık  
Olpak, Y.Z. (2020) "Araştırma Topluluğu Çerçevesi", Kitap: Çevrimiçi Öğrenme Farklı Bakış Açıları, : Pegem Akademi  
Olpak, Y.Z. (2020) "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Farklı Etkileşim Türleri", Kitap: Çevrimiçi Öğrenme Farklı Bakış Açıları, : Pegem Akademi  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1 Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi 0 0 0 10 27 1 0 0 38
2 The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills 0 0 0 8 2 1 0 0 11
3 Examining the reliability and validity of a Turkish version of the community of inquiry survey 0 0 0 8 0 1 0 0 9
4 Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin akran öğretimine yönelik memnuniyetlerine etkisi 0 0 0 3 5 0 0 0 8
5 Facebook’un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama 0 0 0 2 4 1 0 0 7
6 Investigating the effects of peer instruction on preservice mathematics teachers’ achievements in statistics and probability 0 0 0 0 3 3 0 0 6
7 Determination of perception of community of inquiry 0 0 0 1 0 3 0 0 4
8 Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ile denetim odakları arasındaki ilişkinin incelenmesi 0 0 0 1 3 0 0 0 4
9 Çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi 0 0 0 1 0 2 0 0 3
10 Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan farklı etkileşim araçlarının öğrencilerin başarılarına ve sosyal bulunuşluk algılarına etkisi 0 0 0 0 1 1 0 0 2
11 Development of a student evaluation form toward peer instruction 0 0 0 1 0 0 0 0 1
12 Pre-service science teachers’ perceptions toward additional instructional strategies in biology laboratory applications: Blended learning 0 0 0 1 0 0 0 0 1
13 Revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin uyarlama çalışması 0 0 0 1 0 0 0 0 1
14 The effect of peer instruction on conceptual and operational approaches preferred in problem solutions 0 0 0 0 0 1 0 0 1
15 Turkish-addressed social sciences citation index articles: What does the big picture tell us? 0 0 0 1 0 0 0 0 1
16 Uzaktan eğitim öğrencilerinin sosyal bulunuşluk algılarını yordayan öğrenme stratejileri 0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Ağah Tuğrul Korucu
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2014 - 2016 11
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2019 9
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi
2009 - 2018 9
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2015 - 2024 8
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2021 6
Ramazan Yılmaz
Bartın Üniversitesi
2016 - 2022 5
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 - 2022 4
Avni Yıldız
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2019 4
Fatma Gizem Karaoğlan Yılmaz
Bartın Üniversitesi
2017 - 2018 3
Ahi Evran Üniversitesi
2014 - 2016 2
Ahi Evran Üniversitesi
2013 1
Ahi Evran Üniversitesi
2016 1
Cengiz Şahin
Ahi Evran Üniversitesi
2017 1
Mutlu Tahsin Üstündağ
Gazi Üniversitesi
2013 1
Kağan Gül
-
2022 1
Bilal Özçakır
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2018 1
Sıdıka Seda Olpak
-
2022 1
Yeşim Taktat Ateş
-
2017 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9456
YÖKSİS Bilim Alanı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 640
Anahtar Kelimeler Açık ve Uzaktan Öğrenme, Uzaktan Eğitim Tasarımı ve Yönetimi, Öğretim Tasarımı
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 50 85 50 190 30 40 55 75 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 5 9 8 9 4 1 2 5 0 0
Toplam Makale 1 3 1 7 1 0 1 5 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0
Toplam Bildiri 4 6 7 2 3 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 1 3 0 0 1 5 0 0
Makale (Ulusal) 1 2 0 2 1 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 4 6 7 2 3 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri