img
Doç. Dr. Ümit DEMİRAL

Doç. Dr. Ümit DEMİRAL

  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Okul Öncesi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
63
Atıf
194
h-index
8
Proje
6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Kısa Özgeçmiş

1979 yılında Artvin'in Şavşat ilçesinde doğdu. 1997 Artvin Anadolu Öğretmen Lisesi'nden mezun oldu. 2003 yılında Gazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalını bitirdi. Aynı yıl Fen Bilgisi öğretmeni olarak göreve başladı. Yine aynı yıl Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında yüksek lisansa başladı. 2006 yılında yüksek lisansını tamamladı. 2008 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Eğitimi alanında doktora eğitimine başladı. 2009 yılında Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda araştırma görevliliği sınavını kazanarak, bu bölümde araştırma görevlisi oldu. 2014 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Eğitimi alanında doktora eğitimini tamamladı. Araştırmacı 2015 yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüne öğretim. üyesi olarak atandı. 2019 yılında Fen Eğitimi alanında Doçentlik unvanına sahip oldu. Halen aynı bölümde akademik hayatına devam etmektedir. Öğretmen eğitimi, fen eğitimi, okul öncesi eğitimi, çevre eğitimi, sosyobilimsel konular, argümantasyon, risk psikolojisi, karar verme, çocukta kavram gelişimi alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Yabancı dili İngilizcedir ve ileri düzeydedir. Evli ve bir kız çocuk babasıdır.

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2008, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2008, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 68, 2014
İngilizce, ÜDS, 63, Güz, 2010
İngilizce, KPDS, 62, Güz, 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Temel Eğitim, Türkiye
2015-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2009-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2022-, Enstitü Müdürü, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-2022, Enstitü Müdür Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Selma Yardımcı, Yüksek Lisans, OKUL ÖNCESİ ALANYAZININDA FEN BİLİMİ ÖĞRETİMİNE DAİR BİR İÇERİK ANALİZİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Memduh Sefa Türk, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ömer Fırat Karadaş, Yüksek Lisans, Fen bilimleri öğretmenleri ve STEM uygulamaları: Tercih gerekçeleri, sorunlar ve çözüm önerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Hande Türkmenoğlu, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının GDO'lu besinler ile ilgili risk algısı ve karar verme mekanizmalarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
2019-2020, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2019-2020, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2019-2020, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2019-2020, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ, Lisans
2019-2020, ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM, Lisans
2019-2020, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2019-2020, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans
2018-2019, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2018-2019, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2018-2019, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2018-2019, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans
2018-2019, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans
2018-2019, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, FEN EĞİTİMİNDE YENİ GELİŞMELER, Yüksek Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2017-2018, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans
2017-2018, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2017-2018, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans
2017-2018, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans
2016-2017, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2016-2017, Seçmeli GK-II: OKUL DIŞI ÇEVR.ÖĞR.KULL., Lisans
2016-2017, İLERİ PEDAGOJİ, Yüksek Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2016-2017, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2016-2017, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2016-2017, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2016-2017, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans
2016-2017, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans
2015-2016, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2015-2016, SEÇMELİ GK-II: OKUL DIŞI ÇEVR.ÖĞR.KULL., Lisans
2015-2016, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2015-2016, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I, Lisans
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ-I, Lisans
2015-2016, BİLİM TARİHİ, Lisans
2015-2016, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I, Lisans
2015-2016, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans
2014-2015, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
Kayıt Yok
TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı - Lisansüstü Öğrencilerine Yönelik Afet Temelli Okul Dışı Öğrenme Deneyimleri TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2023-2023  
TÜBİTAK 4005 DOĞADAN ÖĞRENİYORUM: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ DOĞA TEMELLİ ÖĞRENME ORTAMLARI TASARLIYOR TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2021  
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Alan Bilgisi ve Risk Algılarının Karar Verme Stratejileriyle İlişkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018  
FEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYO-BİLİMSEL KONULARDA YAPMIŞ OLDUKLARI MUHAKEMELERDE RİSK ALGILARININ ETKİLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017  
ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ GELİŞİMİNE MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ ETKİSİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2016  
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK ÖZ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2011-2016  
Kayıt Yok
Bakırcı, H., Arslan, Z.A., DEMİRAL, Ü. (2024) "Fen ve Matematik Öğretmenleri Gözünden Öğretmenlik Meslek Kanunu", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7 (3) pp. 198-213 Link  
Bakırcı, H., Liçen, M.B., DEMİRAL, Ü. (2024) "Matematik Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanunu Hakkındaki Görüşleri", Journal of Computer and Education Research, 12 (23) pp. 241-264 [TR Dizin] Link DOI    
POLAT, D., BAŞARMAK, U., DEMİRAL, Ü. (2023) "Öğretmen Adaylarının Kodlama Eğitimine Başlama Referansları, Tutum Bileşenleri ve Motivasyon Kaynakları", Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2) pp. 29-54 Link  
DEMİRAL, Ü., Korkmaz, S., Kaplan, S.N. (2022) "Examination of Pre-School Pre-Service Teachers’ Environmental Identities", Technology, Innovation and Special Education Research Journal (TISER), 2 (2) pp. 167-180 Link  
DİLEK, H., DEMİRAL, Ü. (2021) "Öğretmen Adaylarının Gözünden Göçmen Çocuklara Yönelik Erken Çocukluk Eğitiminin Kalitesi", Milli Eğitim, (0) pp. 633-660 [TR Dizin] Link DOI    
BAŞAR, T., DEMİRAL, Ü. (2020) "2013, 2017 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (1) pp. 261-292 [TR Dizin] DOI    
DEMİRAL, Ü., Çepni, S. (2018) "Examining Argumentation Skills of Preservice Science Teachersin Terms of their Critical Thinking and Content Knowledge Levels: An Example Using GMOs", Journal of Turkish Science Education, 15 (3) pp. 128-151 Link DOI   
DEMİRAL, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler ile İlgili Risk Algılarının Karar Verme Mekanizmalarıyla İlişkisinin İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 1025-1053 [TR Dizin] Link DOI   
DEMİRAL, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinlerle İlgili Risk Algılarının İncelenmesi", Turkish Studies, 13 (19) pp. 513-532 [TR Dizin] Link DOI   
DEMİRAL, Ü. (2018) "Investigation of Conceptual Understandings of Pre-School Age Children On Living and Non-Living Things", INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES, 9 (33) pp. 1883-1896 [TR Dizin] Link DOI   
DEMİRAL, Ü. (2018) "Examination of Critical Thinking Skills of Preservice Science Teachers: A Perspective of Social Constructivist Theory", Journal of Education and Learning, 7 (4) pp. 179-190 Link DOI  
DEMİRAL, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konuda Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1) pp. 309-340 [TR Dizin] Link   
DEMİRAL, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi", KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 1 (19) pp. 761-785 [TR Dizin] Link DOI   
Kılınç, A., Thomas, K., Eroğlu, B., DEMİRAL, Ü., KARTAL, T., Sönmez, A., Demirbağ, M. (2017) "Stickers to Facts Imposers Democracy Advocators and Committed Impartialists Preservice Science Teachers Beliefs About Teacher s Roles in Socioscientific Discourses", International Journal of Science and Mathematics Education, 15 (2) pp. 195-213 [SSCI] Link DOI  
Kılınç, A., DEMİRAL, Ü., KARTAL, T. (2017) "Resistance to Dialogic Discourse in SSI Teaching The Effects of an Argumentation Based Workshop Teaching Practicum and Induction on a Preservice ScienceTeacher", Journal of Research in Science Teaching, 54 (6) pp. 764-789 [SSCI] DOI  
DEMİRAL, Ü., KARTAL, T. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Düşünme Becerilerine İlişkin Görüşleri: Problemler ve Çözüm Önerileri", International Journal Of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 7 (25) pp. 332-365 [TR Dizin] Link  
Kılınç, A., AFACAN, Ö., POLAT, D., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., Yıldırım, K., DEMİRAL, Ü., Eroğlu, B., KARTAL, T., Sönmez, A., İşeri, B., GÖRGÜLÜ, Ö. (2014) "Preservice Science Teachers’ Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue", Journal of Turkish Science Education, 11 (3) pp. 79-102 Link DOI   
Kılınç, A., KARTAL, T., Eroğlu, B., DEMİRAL, Ü., AFACAN, Ö., POLAT, D., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., GÖRGÜLÜ, Ö. (2013) "Preservice Science Teachers Efficacy Regarding a Socioscientific Issue: A Belief System Approach", Research in Science Education, 43 (6) pp. 2455-2475 [SSCI] Link DOI  
Kılınç, A., Yeşiltaş, N., KARTAL, T., DEMİRAL, Ü., Eroğlu, B. (2013) "School Students Conceptions about Biodiversity Loss Definitions Reasons Results and Solutions", Research in Science Education, 43 (6) pp. 2277-2307 [SSCI] Link DOI  
Bakırcı, H., Arslan, Z.A., DEMİRAL, Ü. (2023) "Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanununa Yönelik Görüşleri", 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 422-423), Bursa, Türkiye, (Eylül 2023
Bakırcı, H., Liçen, M.B., DEMİRAL, Ü. (2023) "Matematik Öğretmenlerinin Öğretmenlik Meslek Kanunu Hakkındaki Görüşleri", 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 326-327), Bursa, Türkiye, (Eylül 2023
Türk, M.S., DEMİRAL, Ü. (2021) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıkları ve Bu Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", VIII. International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1449-1451), Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2021
Pulat, N., Bakırcı, H., DEMİRAL, Ü. (2020) "Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Kimya Dersi 9.Sınıf Kavramsal Anlama ve Kimya Motivasyonu Üzerindeki Etkisi", 2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (pp. 76-84), Bursa, Türkiye, (Aralık 2020
Uygar, S.B., DEMİRAL, Ü., Bakırcı, H. (2020) "Ortak Bilgiyi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Muhakeme Becerileri Üzerinde Etkisi: Küresel Isınma Örneği", 2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (pp. 94-100), Bursa, Türkiye, (Aralık 2020
DEMİRAL, Ü. (2019) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğrenme Merkezlerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi", 6 th International Early Childhood Education Congress , (Ekim 2019
DEMİRAL, Ü. (2019) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumları ve Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 6 th International Early Childhood Education Congress , (Ekim 2019
Karadaş, Ö.F., DEMİRAL, Ü. (2019) "Ortaokul Fen Bilgisi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi", Uluslararası Fen, Matematif, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (Ekim 2019
DEMİRAL, Ü. (2019) "Examining the preservice teachers’ level of knowledge about first aid applications through a number of variables", International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (Nisan 2019
DEMİRAL, Ü. (2018) "An Examination of Pre-School Teachers’ Problems and Solutions to the Special Needs Kids in Science Activities", 3rd International Scientific Studies Congress , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2018
DEMİRAL, Ü. (2018) "Perceptions of Preschool Teachers about the Selection and Use of Science Story Books", International Learning, Teaching and Educational Research Congress , Amasya, Türkiye, (Eylül 2018
DEMİRAL, Ü. (2018) "4-6 Yaş Çocukların Canlı-Cansız Varlıklara İlişkin Kavramsal Örüntülerinin İncelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB) , (Nisan 2018
DEMİRAL, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Becerileri ile Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (Nisan 2018
DEMİRAL, Ü. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (Nisan 2018
DEMİRAL, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler Konusundaki Alan Bilgileri ile Argümantasyon Becerileri Arasındaki İlişkiler", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB) , (Nisan 2018
DEMİRAL, Ü., Türkmenoğlu, H. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Risk Algılarının Karar Verme Stratejileriyle İlişkisi", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
DEMİRAL, Ü., Türkmenoğlu, H. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi", International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK) , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
DEMİRAL, Ü., KARTAL, T. (2015) "Prospective Teachers Perceptions Toward Scientific Thinking Skills", 4. International Childhood Education Congress , (Eylül 2015
DEMİRAL, Ü., KARTAL, T., Kılınç, A. (2015) "Preservice Science Teachers First Experiences with Socio scientific Discourse The Problems and Possible Solutions", National Association for Research in Science Teaching , (Nisan 2015
DEMİRAL, Ü., KARTAL, T., Kılınç, A., Sönmez, A., AFACAN, Ö., POLAT, D., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., Yıldırım, K., Eroğlu, B. (2014) "Fen Bilgisi öğretmen adaylarının GDO’lu besinlerin öğretimi sırasında alacakları roller.", 11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
POLAT, D., Kılınç, A., GÖRGÜLÜ, Ö., KARTAL, T., DEMİRAL, Ü., AFACAN, Ö., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., İşeri, B., Soysal, D., Sönmez, A., Önal, N.T. (2012) "Fen ve Biyoloji Öğretmenleri Sosyobilimsel konulara ve bu konuların öğretimine nasıl yaklaşıyor? Pratikler, faydalar, sorunlar ve öneriler üzerine nitel bir çalışma.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
Kılınç, A., Soysal, D., İşeri, B., Önal, N.T., Seymen, H., Sönmez, A., Eroğlu, B., KARTAL, T., DEMİRAL, Ü., Yıldırım, K., POLAT, D., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., AFACAN, Ö., GÖRGÜLÜ, Ö. (2012) "Öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konunun öğretimi ile ilgili öz yeterlilikleri ve seçecekleri öğretim metotları.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
DEMİRCİ-GÜLER, M.P., AFACAN, Ö., Kılınç, A., DEMİRAL, Ü., POLAT, D., KARTAL, T., Eroğlu, B., Önal, N.T., Sönmez, A. (2012) "Sosyobilimsel tartışmalarda öğretmen olarak hangi pozisyonu almak istersin? Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
Kılınç, A., KARTAL, T., POLAT, D., GÖRGÜLÜ, Ö., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., AFACAN, Ö., Eroğlu, B., Yıldırım, K., DEMİRAL, Ü., Önal, N.T. (2012) "Student science teachers’ self-efficacy beliefs about teaching a socio-scientific issue.", American Educational Research Association 2012 Annual Meeting , Vancouver, Kanada, (Nisan 2012
DEMİRAL, Ü., KARTAL, T., Kılınç, A., Eroğlu, B., AFACAN, Ö., POLAT, D., DEMİRCİ-GÜLER, M.P., GÖRGÜLÜ, Ö., Yıldırım, K., Önal, N.T., Sönmez, A. (2012) "Science teachers’ views about teaching socioscientific issues: understandings, experiences and suggestions.", NARST Annual Meeting , Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, (Mart 2012
DEMİRAL, Ü. (2010) "Comparing Science and Health Curricula of the Countries in Terms of the Life Skills Emphasized by WHO: Turkey, Finland and USA", XIV.WCCES Congress , (Haziran 2010
DEMİRAL, Ü. (2021) "Konuşma ve Metin Analizi", Kitap: Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitabı, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 685 / 706, ISBN: 978-605-7523-56-3 
AKAN, K., DEMİRAL, Ü., Koç, K., ŞAHİN, A. (2024) "Bitkisel Üretim Lisans Eğitiminde Pedagojik Yaklaşım", Kitap: Current Research in Educational Sciences, Gaziantep/Türkiye : ÖZGÜR PRESS, Bölüm Sayfaları: 75 / 99, ISBN: 978-975-447-878-5 
DEMİRAL, Ü. (2024) "Eleştirel Düşünme ve Fen Eğitimi", Kitap: Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar, Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 263 / 281, ISBN: 978-625-399-707-6 
DEMİRAL, Ü. (2023) "Dünya'da ve Türliye'de Biyoçeşitlilik Eğitimi", Kitap: Biyoçeşitlilik Eğitimi, Türkiye : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 163 / 180, ISBN: 978-605-170-854-6 
DEMİRAL, Ü., Koç, R.S.G. (2023) "İdeal Fen Bilimleri Öğretimi", Kitap: Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitimde İdealler Üzerine, Türkiye : EĞİTİM YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 273 / 292, ISBN: 978-625-6489-40-0 
DEMİRAL, Ü. (2023) "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri ve Eğitimi", Kitap: Eğitimde Güncel Araştırmalar-V, Gaziantep/Türkiye : Özgür Publications, Bölüm Sayfaları: 235 / 254, ISBN: 978-975-447-837-2 
ŞAKIR, A., DEMİRAL, Ü. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", Kitap: MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, Ankara/Türkiye : IKSAD Publishing House, Bölüm Sayfaları: 3 / 26, ISBN: 978-625-367-583-7 
DEMİRAL, Ü. (2022) "Yıkıcı Doğa Olaylarında Afet Yönetimi", Kitap: 5. ve 6. Sınıf Fen Bilimleri Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Öğretmen Kitabı, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 153 / 170, ISBN: 978-625-8325-23-2 
DEMİRAL, Ü. (2022) "Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalı Konular", Kitap: Eğitimde Güncel Sorunlar Üzerine, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 353 / 372, ISBN: 978-625-427-152-6 
DEMİRAL, Ü. (2022) "SOSYOBİLİMSEL KONULAR", Kitap: ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 303 / 329, ISBN: 978-625-427-627-9 
DEMİRAL, Ü., Ercan, G. (2021) "Sosyobilimsel Konuların Fen Eğitimindeki Yeri", Kitap: 21. Yüzyıl Becerilerine Uzanan Yolculuk: Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar ve Yaşam Becerileri, İzmir/Türkiye : DUVAR YAYINLARI, Bölüm Sayfaları: 247 / 280, ISBN: 978-625-7680-94-3 
DEMİRAL, Ü. (2021) "Yarıiletkenler ve Teknolojileri, Lazer Teknolojisi, Süperiletkenler ve Kullanım Alanları", Kitap: Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 1 / 34, ISBN: 978-605-7523-51-8 
DEMİRAL, Ü. (2021) "ETİK DEĞERLER", Kitap: KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-417-492-6 
DEMİRAL, Ü. (2021) "Sürdürülebilir Kalkınma ve Sosyobilimsel Konular", Kitap: Sosyobilimsel Konular, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 239 / 260, ISBN: 978-625-7348-85-0 
DEMİRAL, Ü. (2019) "Assessment and Evaluation of Socioscientific Issues", Kitap: Current Studies in Educational Measurement Evaluation, Türkiye : Paradigma Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-7691-06-4 
DEMİRAL, Ü. (2018) "Examining Preservice Teachers’ Misconceptions About Fruit and Vegetables", Kitap: Current Trends in Pre-School Education -2, : LAP LAMBERT Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-613-9-92429-5 
DEMİRAL, Ü. (2017) "Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları", Kitap: Fen Bilimleri Öğretimi, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 221 / 252, ISBN: 978-605-241-066-0 
DEMİRAL, Ü. (2015) "Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı", Kitap: Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 459 / 501, ISBN: 978-605-364-828-4 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) International Journal of Eurasia Social Sciences, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim ve Bilim, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik), 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Eurasia Social Sciences, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, 2016
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2018-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Resistance to Dialogic Discourse in SSI Teaching The Effects of an Argumentation Based Workshop Teaching Practicum and Induction on a Preservice ScienceTeacher 0 0 0 11 16 6 11 0 0 44
2 Examining Argumentation Skills of Preservice Science Teachersin Terms of their Critical Thinking and Content Knowledge Levels: An Example Using GMOs 0 0 0 12 8 4 1 0 0 25
3 Examination of Critical Thinking Skills of Preservice Science Teachers: A Perspective of Social Constructivist Theory 0 0 0 2 16 0 0 0 0 18
4 2013, 2017 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması 0 0 0 7 2 4 4 0 0 17
5 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konuda Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi 0 0 0 7 5 4 1 0 0 17
6 Preservice Science Teachers Efficacy Regarding a Socioscientific Issue: A Belief System Approach 0 0 0 5 4 2 6 0 0 17
7 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi 0 0 0 4 4 4 1 0 0 13
8 School Students Conceptions about Biodiversity Loss Definitions Reasons Results and Solutions 0 0 0 8 1 1 3 0 0 13
9 Stickers to Facts Imposers Democracy Advocators and Committed Impartialists Preservice Science Teachers Beliefs About Teacher s Roles in Socioscientific Discourses 0 0 0 4 1 1 2 0 0 8
10 Preservice Science Teachers’ Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue 0 0 0 4 0 0 1 0 0 5
11 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinlerle İlgili Risk Algılarının İncelenmesi 0 0 0 0 1 3 0 0 0 4
12 Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II 0 0 0 0 0 2 1 0 0 3
13 Öğretmen Adaylarının Gözünden Göçmen Çocuklara Yönelik Erken Çocukluk Eğitiminin Kalitesi 0 0 0 0 3 0 0 0 0 3
14 Investigation of Conceptual Understandings of Pre-School Age Children On Living and Non-Living Things 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
15 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Düşünme Becerilerine İlişkin Görüşleri: Problemler ve Çözüm Önerileri 0 0 0 1 0 0 1 0 0 2
16 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler ile İlgili Risk Algılarının Karar Verme Mekanizmalarıyla İlişkisinin İncelenmesi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
17 Fen Bilimleri Öğretimi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
18 Fen ve Biyoloji Öğretmenleri Sosyobilimsel konulara ve bu konuların öğretimine nasıl yaklaşıyor? Pratikler, faydalar, sorunlar ve öneriler üzerine nitel bir çalışma. 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Ahi Evran Üniversitesi
2012 - 2017 14
Ahmet Kılınç
Uludağ Üniversitesi
2012 - 2017 12
Ahi Evran Üniversitesi
2012 - 2023 9
Barış Eroğlu
Aksaray Üniversitesi
2012 - 2017 9
Ahi Evran Üniversitesi
2012 - 2014 8
Ahi Evran Üniversitesi
2012 - 2014 8
Arzu Sönmez
-
2012 - 2017 7
Ahi Evran Üniversitesi
2012 - 2014 6
Hasan Bakırcı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2020 - 2024 6
Nagihan Tanık Önal
Erciyes Üniversitesi
2012 5
Kasım Yıldırım
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2012 - 2014 5
Hande Türkmenoğlu
-
2017 - 2018 5
Salih Çepni
Uludağ Üniversitesi
2018 4
Büşra İşeri
-
2012 - 2014 3
Davut Soysal
-
2012 2
Mehmet Baki Liçen
-
2023 - 2024 2
Zeliha Ada Arslan
-
2023 - 2024 2
-
2024 1
-
2023 1
-
2021 1
-
2024 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2020 1
-
2023 1
Mehmet Demirbağ
Uludağ Üniversitesi
2017 1
Gizem Ercan
-
2021 1
Hatice Seymen
-
2012 1
Kander Koç
-
2024 1
Kelly Thomas
-
2017 1
Memduh Sefa Türk
-
2021 1
Namık Yeşiltaş
-
2013 1
Nazlı Pulat
-
2020 1
Ömer Fırat Karadaş
-
2019 1
Rabia Sultan Güneş Koç
-
2023 1
Seda Bişkin Uygar
-
2020 1
Sevde Nur Kaplan
-
2022 1
Suzan Korkmaz
-
2022 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
279.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
129.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
32.
444 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 444
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 50 15 150 180 75 35 180 140 185 95
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 421 . 489 . 399 . 364 . 469 . 492 . 446 . 485 . 420 . 279 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 278 . 333 . 212 . 178 . 262 . 293 . 220 . 234 . 215 . 129 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 71 . 121 . 36 . 29 . 63 . 83 . 42 . 50 . 48 . 32 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 63 . 99 . 30 . 21 . 54 . 68 . 27 . 39 . 36 . 25 .
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 3 1 5 14 5 3 7 4 7 3
Toplam Makale 0 1 2 7 0 1 1 1 1 1
Toplam Kitap 1 0 1 1 1 0 5 3 4 2
Toplam Bildiri 2 0 2 6 4 2 1 0 2 0
Makale (SCI) 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 2 0 0 0 1 1 0
Makale (Ulusal) 0 1 0 5 0 1 1 0 0 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 0 1 1 1 0 5 3 4 2
Bildiri (Uluslararası) 2 0 2 6 4 2 1 0 2 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri