1979 yılında Artvin'in Şavşat ilçesinde doğdu. 1997 Artvin Anadolu Öğretmen Lisesi'nden mezun oldu. 2003 yılında Gazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalını bitirdi. Aynı yıl Fen Bilgisi öğretmeni olarak göreve başladı. Yine aynı yıl Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında yüksek lisansa başladı. 2006 yılında yüksek lisansını tamamladı. 2008 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Eğitimi alanında doktora eğitimine başladı. 2009 yılında Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda araştırma görevliliği sınavını kazanarak, bu bölümde araştırma görevlisi oldu. 2014 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Eğitimi alanında doktora eğitimini tamamladı. Araştırmacı 2015 yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüne öğretim. üyesi olarak atandı. 2019 yılında Fen Eğitimi alanında Doçentlik unvanına sahip oldu. Halen aynı bölümde akademik hayatına devam etmektedir. Öğretmen eğitimi, fen eğitimi, okul öncesi eğitimi, çevre eğitimi, sosyobilimsel konular, argümantasyon, risk psikolojisi, karar verme, çocukta kavram gelişimi alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Yabancı dili İngilizcedir ve ileri düzeydedir. Evli ve bir kız çocuk babasıdır.
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2008, 2014 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2008, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YDS, 68, 2014 |
İngilizce, ÜDS, 63, Güz, 2010 |
İngilizce, KPDS, 62, Güz, 2010 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi |
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Temel Eğitim, Türkiye |
2015-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2009-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2022-, Enstitü Müdürü, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2017-2022, Enstitü Müdür Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Selma Yardımcı, Yüksek Lisans, OKUL ÖNCESİ ALANYAZININDA FEN BİLİMİ ÖĞRETİMİNE DAİR BİR İÇERİK ANALİZİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Memduh Sefa Türk, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Ömer Fırat Karadaş, Yüksek Lisans, Fen bilimleri öğretmenleri ve STEM uygulamaları: Tercih gerekçeleri, sorunlar ve çözüm önerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Hande Türkmenoğlu, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının GDO'lu besinler ile ilgili risk algısı ve karar verme mekanizmaları, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
2019-2020, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2019-2020, FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2019-2020, ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM, Lisans |
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2019-2020, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2019-2020, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2019-2020, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
2019-2020, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2018-2019, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans |
2018-2019, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans |
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2018-2019, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans |
2018-2019, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2017-2018, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2017-2018, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans |
2017-2018, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2017-2018, FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2017-2018, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans |
2017-2018, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans |
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans |
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans |
2017-2018, FEN EĞİTİMİNDE YENİ GELİŞMELER, Yüksek Lisans |
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
2017-2018, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2016-2017, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans |
2016-2017, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans |
2016-2017, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans |
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans |
2016-2017, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans |
2016-2017, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans |
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans |
2016-2017, İLERİ PEDAGOJİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, Seçmeli GK-II: OKUL DIŞI ÇEVR.ÖĞR.KULL., Lisans |
2016-2017, FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2015-2016, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I, Lisans |
2015-2016, ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIM, Lisans |
2015-2016, BİLİM TARİHİ, Lisans |
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ-I, Lisans |
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I, Lisans |
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2015-2016, SEÇMELİ GK-I: Toplum Sağlığı ve İlkyardım, Lisans |
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans |
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans |
2015-2016, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2015-2016, SEÇMELİ GK-II: OKUL DIŞI ÇEVR.ÖĞR.KULL., Lisans |
2015-2016, FEN EĞİTİMİ, Lisans |
2014-2015, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans |
Kayıt Yok |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Alan Bilgisi ve Risk Algılarının Karar Verme Stratejileriyle İlişkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018 |
FEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYO-BİLİMSEL KONULARDA YAPMIŞ OLDUKLARI MUHAKEMELERDE RİSK ALGILARININ ETKİLERİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ GELİŞİMİNE MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ ETKİSİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2016 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK ÖZ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2011-2016 |
Kayıt Yok |
Polat, D., Başarmak, U., Demiral, Ü. (2023) "Öğretmen Adaylarının Kodlama Eğitimine Başlama Referansları, Tutum Bileşenleri ve Motivasyon Kaynakları", Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2) pp. 29-54 Link |
Demiral, Ü., Korkmaz, S., Kaplan, S.N. (2022) "Examination of Pre-School Pre-Service Teachers’ Environmental Identities", Technology, Innovation and Special Education Research Journal (TISER), 2 (2) pp. 167-180 Link |
Dilek, H., Demiral, Ü. (2021) "Öğretmen Adaylarının Gözünden Göçmen Çocuklara Yönelik Erken Çocukluk Eğitiminin Kalitesi", Milli Eğitim, (0) pp. 633-660 [TR Dizin] Link DOI |
Başar, T., Demiral, Ü. (2020) "2013, 2017 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (1) pp. 261-292 [TR Dizin] DOI |
Demiral, Ü. (2018) "Investigation of Conceptual Understandings of Pre-School Age Children On Living and Non-Living Things", INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES, 9 (33) pp. 1883-1896 [TR Dizin] Link DOI |
Demiral, Ü. (2018) "Examination of Critical Thinking Skills of Preservice Science Teachers: A Perspective of Social Constructivist Theory", Journal of Education and Learning, 7 (4) pp. 179-190 Link DOI |
Demiral, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konuda Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1) pp. 309-340 [TR Dizin] Link |
Demiral, Ü., Çepni, S. (2018) "Examining Argumentation Skills of Preservice Science Teachersin Terms of their Critical Thinking and Content Knowledge Levels: An Example Using GMOs", Journal of Turkish Science Education, 15 (3) pp. 128-151 Link DOI |
Demiral, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler ile İlgili Risk Algılarının Karar Verme Mekanizmalarıyla İlişkisinin İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 1025-1053 [TR Dizin] Link DOI |
Demiral, Ü., Türkmenoğlu, H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinlerle İlgili Risk Algılarının İncelenmesi", Turkish Studies, 13 (19) pp. 513-532 [TR Dizin] Link DOI |
Demiral, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi", KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 1 (19) pp. 761-785 [TR Dizin] Link DOI |
Kılınç, A., Demiral, Ü., Kartal, T. (2017) "Resistance to Dialogic Discourse in SSI Teaching The Effects of an Argumentation Based Workshop Teaching Practicum and Induction on a Preservice ScienceTeacher", Journal of Research in Science Teaching, 54 (6) pp. 764-789 [SSCI] DOI |
Kılınç, A., Thomas, K., Eroğlu, B., Demiral, Ü., Kartal, T., Sönmez, A., Demirbağ, M. (2017) "Stickers to Facts Imposers Democracy Advocators and Committed Impartialists Preservice Science Teachers Beliefs About Teacher s Roles in Socioscientific Discourses", International Journal of Science and Mathematics Education, 15 (2) pp. 195-213 [SSCI] Link DOI |
Demiral, Ü., Kartal, T. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Düşünme Becerilerine İlişkin Görüşleri: Problemler ve Çözüm Önerileri", International Journal Of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 7 (25) pp. 332-365 [TR Dizin] Link |
Kılınç, A., Afacan, Ö., Polat, D., Güler, M.P.D., Yıldırım, K., Demiral, Ü., Eroğlu, B., Kartal, T., Sönmez, A., İşeri, B., Görgülü, Ö. (2014) "Preservice Science Teachers’ Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue", Journal of Turkish Science Education, 11 (3) pp. 79-102 Link DOI |
Kılınç, A., Yeşiltaş, N., Kartal, T., Demiral, Ü., Eroğlu, B. (2013) "School Students Conceptions about Biodiversity Loss Definitions Reasons Results and Solutions", Research in Science Education, 43 (6) pp. 2277-2307 [SSCI] Link DOI |
Kılınç, A., Kartal, T., Eroğlu, B., Demiral, Ü., Afacan, Ö., Polat, D., Güler, M.P.D., Görgülü, Ö. (2013) "Preservice Science Teachers Efficacy Regarding a Socioscientific Issue: A Belief System Approach", Research in Science Education, 43 (6) pp. 2455-2475 [SSCI] Link DOI |
Türk, M.S., Demiral, Ü. (2021) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıkları ve Bu Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", VIII. International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1449-1451), Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2021) |
Uygar, S.B., Demiral, Ü., Bakırcı, H. (2020) "Ortak Bilgiyi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Muhakeme Becerileri Üzerinde Etkisi: Küresel Isınma Örneği", 2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (pp. 94-100), Bursa, Türkiye, (Aralık 2020) |
Pulat, N., Bakırcı, H., Demiral, Ü. (2020) "Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Kimya Dersi 9.Sınıf Kavramsal Anlama ve Kimya Motivasyonu Üzerindeki Etkisi", 2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (pp. 76-84), Bursa, Türkiye, (Aralık 2020) |
Karadaş, Ö.F., Demiral, Ü. (2019) "Ortaokul Fen Bilgisi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi", Uluslararası Fen, Matematif, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (Ekim 2019) |
Demiral, Ü. (2019) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğrenme Merkezlerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi", 6 th International Early Childhood Education Congress , (Ekim 2019) |
Demiral, Ü. (2019) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumları ve Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 6 th International Early Childhood Education Congress , (Ekim 2019) |
Demiral, Ü. (2019) "Examining the preservice teachers’ level of knowledge about first aid applications through a number of variables", International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (Nisan 2019) |
Demiral, Ü. (2018) "An Examination of Pre-School Teachers’ Problems and Solutions to the Special Needs Kids in Science Activities", 3rd International Scientific Studies Congress , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2018) |
Demiral, Ü. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (Nisan 2018) |
Demiral, Ü. (2018) "Perceptions of Preschool Teachers about the Selection and Use of Science Story Books", International Learning, Teaching and Educational Research Congress , Amasya, Türkiye, (Eylül 2018) |
Demiral, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Becerileri ile Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (Nisan 2018) |
Demiral, Ü. (2018) "4-6 Yaş Çocukların Canlı-Cansız Varlıklara İlişkin Kavramsal Örüntülerinin İncelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB) , (Nisan 2018) |
Demiral, Ü., Çepni, S. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler Konusundaki Alan Bilgileri ile Argümantasyon Becerileri Arasındaki İlişkiler", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAB) , (Nisan 2018) |
Demiral, Ü., Türkmenoğlu, H. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi", International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK) , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Demiral, Ü., Türkmenoğlu, H. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Risk Algılarının Karar Verme Stratejileriyle İlişkisi", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Demiral, Ü., Kartal, T. (2015) "Prospective Teachers Perceptions Toward Scientific Thinking Skills", 4. International Childhood Education Congress , (Eylül 2015) |
Demiral, Ü., Kartal, T., Kılınç, A. (2015) "Preservice Science Teachers First Experiences with Socio scientific Discourse The Problems and Possible Solutions", National Association for Research in Science Teaching , (Nisan 2015) |
Demiral, Ü., Kartal, T., Kılınç, A., Sönmez, A., Afacan, Ö., Polat, D., Güler, M.P.D., Yıldırım, K., Eroğlu, B. (2014) "Fen Bilgisi öğretmen adaylarının GDO’lu besinlerin öğretimi sırasında alacakları roller.", 11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Demiral, Ü., Kartal, T., Kılınç, A., Eroğlu, B., Afacan, Ö., Polat, D., Güler, M.P.D., Görgülü, Ö., Yıldırım, K., Önal, N.T., Sönmez, A. (2012) "Science teachers’ views about teaching socioscientific issues: understandings, experiences and suggestions.", NARST Annual Meeting , Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, (Mart 2012) |
Kılınç, A., Kartal, T., Polat, D., Görgülü, Ö., Güler, M.P.D., Afacan, Ö., Eroğlu, B., Yıldırım, K., Demiral, Ü., Önal, N.T. (2012) "Student science teachers’ self-efficacy beliefs about teaching a socio-scientific issue.", American Educational Research Association 2012 Annual Meeting , Vancouver, Kanada, (Nisan 2012) |
Kılınç, A., Soysal, D., İşeri, B., Önal, N.T., Seymen, H., Sönmez, A., Eroğlu, B., Kartal, T., Demiral, Ü., Yıldırım, K., Polat, D., Güler, M.P.D., Afacan, Ö., Görgülü, Ö. (2012) "Öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konunun öğretimi ile ilgili öz yeterlilikleri ve seçecekleri öğretim metotları.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012) |
Polat, D., Kılınç, A., Görgülü, Ö., Kartal, T., Demiral, Ü., Afacan, Ö., Güler, M.P.D., İşeri, B., Soysal, D., Sönmez, A., Önal, N.T. (2012) "Fen ve Biyoloji Öğretmenleri Sosyobilimsel konulara ve bu konuların öğretimine nasıl yaklaşıyor? Pratikler, faydalar, sorunlar ve öneriler üzerine nitel bir çalışma.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012) |
Güler, M.P.D., Afacan, Ö., Kılınç, A., Demiral, Ü., Polat, D., Kartal, T., Eroğlu, B., Önal, N.T., Sönmez, A. (2012) "Sosyobilimsel tartışmalarda öğretmen olarak hangi pozisyonu almak istersin? Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri.", 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012) |
Demiral, Ü. (2010) "Comparing Science and Health Curricula of the Countries in Terms of the Life Skills Emphasized by WHO: Turkey, Finland and USA", XIV.WCCES Congress , (Haziran 2010) |
Demiral, Ü. (2021) "Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitabı", Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık |
Demiral, Ü. (2023) "Erken Çocukluk Döneminde Düşünme Becerileri ve Eğitimi", Kitap: Eğitimde Güncel Araştırmalar-V, Gaziantep/Türkiye : Özgür Publications |
Şakır, A., Demiral, Ü. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", Kitap: MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, Ankara/Türkiye : IKSAD Publishing House |
Demiral, Ü. (2023) "Dünya'da ve Türliye'de Biyoçeşitlilik Eğitimi", Kitap: Biyoçeşitlilik Eğitimi, Türkiye : ANI YAYINCILIK |
Demiral, Ü., Koç, R.S.G. (2023) "İdeal Fen Bilimleri Öğretimi", Kitap: Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitimde İdealler Üzerine, Türkiye : EĞİTİM YAYINEVİ |
Demiral, Ü. (2022) "Yıkıcı Doğa Olaylarında Afet Yönetimi", Kitap: 5. ve 6. Sınıf Fen Bilimleri Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Öğretmen Kitabı, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Demiral, Ü. (2022) "SOSYOBİLİMSEL KONULAR", Kitap: ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE FEN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ |
Demiral, Ü. (2022) "Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalı Konular", Kitap: Eğitimde Güncel Sorunlar Üzerine, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ |
Demiral, Ü. (2021) "ETİK DEĞERLER", Kitap: KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : NOBEL YAYINEVİ |
Demiral, Ü. (2021) "Yarıiletkenler ve Teknolojileri, Lazer Teknolojisi, Süperiletkenler ve Kullanım Alanları", Kitap: Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık |
Demiral, Ü. (2021) "Sürdürülebilir Kalkınma ve Sosyobilimsel Konular", Kitap: Sosyobilimsel Konular, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap |
Demiral, Ü., Ercan, G. (2021) "Sosyobilimsel Konuların Fen Eğitimindeki Yeri", Kitap: 21. Yüzyıl Becerilerine Uzanan Yolculuk: Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar ve Yaşam Becerileri, İzmir/Türkiye : DUVAR YAYINLARI |
Demiral, Ü. (2019) "Assessment and Evaluation of Socioscientific Issues", Kitap: Current Studies in Educational Measurement Evaluation, Türkiye : Paradigma Akademi |
Demiral, Ü. (2018) "Examining Preservice Teachers’ Misconceptions About Fruit and Vegetables", Kitap: Current Trends in Pre-School Education -2, : LAP LAMBERT Academic Publishing |
Demiral, Ü. (2017) "Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları", Kitap: Fen Bilimleri Öğretimi, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Demiral, Ü. (2015) "Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı", Kitap: Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik), 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim ve Bilim, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) International Journal of Eurasia Social Sciences, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Eurasia Social Sciences, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2018- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Resistance to Dialogic Discourse in SSI Teaching The Effects of an Argumentation Based Workshop Teaching Practicum and Induction on a Preservice ScienceTeacher
Journal of Research in Science Teaching
|
0 | 0 | 0 | 11 | 6 | 11 | 0 | 0 | 28 |
2 |
Examining Argumentation Skills of Preservice Science Teachersin Terms of their Critical Thinking and Content Knowledge Levels: An Example Using GMOs
Journal of Turkish Science Education
|
0 | 0 | 0 | 12 | 4 | 1 | 0 | 0 | 17 |
3 |
2013, 2017 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 7 | 4 | 4 | 0 | 0 | 15 |
4 |
Preservice Science Teachers Efficacy Regarding a Socioscientific Issue: A Belief System Approach
Research in Science Education
|
0 | 0 | 0 | 5 | 2 | 6 | 0 | 0 | 13 |
5 |
School Students Conceptions about Biodiversity Loss Definitions Reasons Results and Solutions
Research in Science Education
|
0 | 0 | 0 | 8 | 1 | 3 | 0 | 0 | 12 |
6 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konuda Karar Verme Stratejilerinin Alan Bilgileriyle İlişkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 7 | 4 | 1 | 0 | 0 | 12 |
7 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi
KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
|
0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 9 |
8 |
Stickers to Facts Imposers Democracy Advocators and Committed Impartialists Preservice Science Teachers Beliefs About Teacher s Roles in Socioscientific Discourses
International Journal of Science and Mathematics Education
|
0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 |
9 |
Preservice Science Teachers’ Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue
Journal of Turkish Science Education
|
0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 |
10 |
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II
|
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
11 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinlerle İlgili Risk Algılarının İncelenmesi
Turkish Studies
|
0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
12 |
Examination of Critical Thinking Skills of Preservice Science Teachers: A Perspective of Social Constructivist Theory
Journal of Education and Learning
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
13 |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Düşünme Becerilerine İlişkin Görüşleri: Problemler ve Çözüm Önerileri
International Journal Of Eurasia Social Sciences (IJOESS)
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
14 |
Investigation of Conceptual Understandings of Pre-School Age Children On Living and Non-Living Things
INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
15 |
Fen Bilimleri Öğretimi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
16 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler ile İlgili Risk Algılarının Karar Verme Mekanizmalarıyla İlişkisinin İncelenmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
17 |
Fen ve Biyoloji Öğretmenleri Sosyobilimsel konulara ve bu konuların öğretimine nasıl yaklaşıyor? Pratikler, faydalar, sorunlar ve öneriler üzerine nitel bir çalışma.
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 - 2017 | 14 |
Ahmet Kılınç
Uludağ Üniversitesi
|
2012 - 2017 | 12 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 - 2023 | 9 |
Barış Eroğlu
Aksaray Üniversitesi
|
2012 - 2017 | 9 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 - 2014 | 8 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 - 2014 | 8 |
Arzu Sönmez
-
|
2012 - 2017 | 7 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 - 2014 | 6 |
Nagihan Tanık Önal
Erciyes Üniversitesi
|
2012 | 5 |
Kasım Yıldırım
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2012 - 2014 | 5 |
Hande Türkmenoğlu
-
|
2017 - 2018 | 5 |
Salih Çepni
Uludağ Üniversitesi
|
2018 | 4 |
Büşra İşeri
-
|
2012 - 2014 | 3 |
Hasan Bakırcı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
2020 | 2 |
Davut Soysal
-
|
2012 | 2 |
-
|
2023 | 1 |
-
|
2021 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2020 | 1 |
-
|
2023 | 1 |
Mehmet Demirbağ
Uludağ Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Gizem Ercan
-
|
2021 | 1 |
Hatice Seymen
-
|
2012 | 1 |
Kelly Thomas
-
|
2017 | 1 |
Memduh Sefa Türk
-
|
2021 | 1 |
Namık Yeşiltaş
-
|
2013 | 1 |
Nazlı Pulat
-
|
2020 | 1 |
Ömer Fırat Karadaş
-
|
2019 | 1 |
Rabia Sultan Güneş Koç
-
|
2023 | 1 |
Seda Bişkin Uygar
-
|
2020 | 1 |
Sevde Nur Kaplan
-
|
2022 | 1 |
Suzan Korkmaz
-
|
2022 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 392 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 50 | 15 | 150 | 180 | 75 | 35 | 177 | 140 | 175 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 420 . | 487 . | 398 . | 362 . | 472 . | 495 . | 446 . | 477 . | 409 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 282 . | 334 . | 209 . | 177 . | 259 . | 296 . | 226 . | 232 . | 209 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 68 . | 115 . | 35 . | 26 . | 64 . | 79 . | 43 . | 49 . | 46 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 61 . | 91 . | 29 . | 18 . | 53 . | 65 . | 28 . | 38 . | 37 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 3 | 1 | 5 | 14 | 5 | 3 | 7 | 4 | 5 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 1 | 2 | 7 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Kitap | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 5 | 3 | 4 | 0 |
Toplam Bildiri | 2 | 0 | 2 | 6 | 4 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 1 | 0 | 5 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 5 | 3 | 4 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 2 | 0 | 2 | 6 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |