img

Doç. Dr. Rabia SARICA

  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Beden Eğitimi ve Spor

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
48
Atıf
71
h-index
5
Proje
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Lisans, Türkiye, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), 2009, 2016
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2002, 2007
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Lisans, Türkiye, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), 2009, 2016
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2002, 2007
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 76, 2009-ÜDS S, 2009
İngilizce, KPDS, 82, 2007 Mayıs, 2007
Değerlendirme, TÜBİTAK / Dış Danışmanlık, Online, 14-07-2023, 28-07-2023
Değerlendirme, Milli Eğitim Bakanlığı / Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Online, 13-03-2023, 20-04-2023
Değerlendirme, TÜBİTAK / Dış Danışmanlık, Online, 28-09-2022, 15-10-2022
Değerlendirme, TÜBİTAK / Panelistlik, Online, 20-01-2022, 03-02-2022
Değerlendirme, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Online https://kitapinceleme.meb.gov.tr/, 14-12-2022, 27-12-2022
Çalıştay, Usturlap İle Yapılan Zaman, Konum, Uzaklık, Yükseklik, Derinlik ve Genişlik Hesaplamalarının Bilgisa, 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu- Alanya/ANTALYA, 28-10-2021, 30-10-2021
Çalıştay, Rubu Tahtası İle Yapılan Matematiksel İşlemlerin Bilgisayar Destekli Ortamda Simülasyonu, 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu -Alanya / ANTALYA, 28-10-2021, 30-10-2021
Seminer, Eğitimde Farklı Yaklaşımlar Konulu Hizmet İçi Eğitim Programı (Kırşehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü), Kırşehir, 24-06-2019, 28-06-2019
Çalıştay, MEB 2023 Eğitim Vizyonu Çalıştayı, Kırşehir, 10-01-2019, 11-01-2019
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitim Programları ve Öğretim
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Türkiye
2022-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Spor Bilimleri Fakültesi Eğitimde Kalite Güvence Sistemi Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Aydep Öğrenme Yönetim Sistemi Sorumlu, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Kalite Güvence Sistemi / Kurum İç Değerlendirme Komisyonu / Toplum, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Müdürlüğü / Beden Eğitimi ve Spor, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Aydep Öğrenme Yönetim Sistemi Sorumlu, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü /Birim Eğitimde Kalite Güvence Sistemi , Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Müdürlüğü / Birim Eğitimde Kalite, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi / Ahi Yeterliliğe Dayalı Eğitim Projesi (Aydep) Koordinatörlüğü / Öl, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2018-2019, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu/ Birim Kalite Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Üzeyir Aydın, Yüksek Lisans, Usturlap aletinin inşası sürecinde ortaya çıkan bağlamların matematik öğretim programı açısından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Kadir Savranoğlu, Yüksek Lisans, Güneş saatinin kullanımı sürecinde ortaya çıkan matematiksel bağlamların matematik programı açısından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2022-2023, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2022-2023, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması-I, Lisans
2022-2023, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans
2022-2023, Öğretim Teknolojileri, Lisans
2022-2023, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2022-2023, Sınıf Yönetimi, Lisans
2022-2023, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2022-2023, Spor Yönetiminde Araştırma ve Proje-I, Lisans
2022-2023, Beden Eğitimi ve Sporda Ölçme ve Değerlendirme, Yüksek Lisans
2022-2023, Eğitimde Program Geliştirme, Lisans
2022-2023, Eğitime Giriş, Lisans
2022-2023, Kapsayıcı Eğitim, Lisans
2022-2023, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2021-2022, Sınıf Yönetimi (Bahar), Lisans
2021-2022, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2021-2022, Bilgisayar II, Lisans
2021-2022, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2021-2022, Okullarda Rehberlik, Lisans
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması-II, Lisans
2021-2022, Eğitim Tarihi, Lisans
2021-2022, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Bahar), Lisans
2021-2022, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2021-2022, Kapsayıcı Eğitim, Lisans
2021-2022, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2021-2022, Eğitim Felsefesi (Bahar), Lisans
2021-2022, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2021-2022, Okullarda Rehberlik - (Eğitim Fakültesi), Lisans
2021-2022, Rehberlik - (Eğitim Fakültesi), Lisans
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması-I, Lisans
2021-2022, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans
2021-2022, Eğitimde Program Geliştirme, Lisans
2021-2022, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2021-2022, Sınıf Yönetimi, Lisans
2021-2022, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Gelişimi, Lisans
2021-2022, Öğretim Teknolojileri, Lisans
2021-2022, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2021-2022, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2021-2022, Eğitime Giriş, Lisans
2021-2022, Eğitim Felsefesi, Lisans
2020-2021, Seçmeli MB-II: Eğitimde Proje Geliştirme, Lisans
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2020-2021, Araştırma Projesi, Lisans
2020-2021, Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme, Lisans
2020-2021, Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi, Lisans
2020-2021, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2020-2021, İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Lisans
2020-2021, Serbest Zaman Eğitimi, Lisans
2020-2021, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2020-2021, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2020-2021, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2020-2021, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2020-2021, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans
2020-2021, Rehberlik, Lisans
2020-2021, Eğitimde Program Geliştirme, Lisans
2020-2021, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2020-2021, Sınıf Yönetimi, Lisans
2020-2021, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2020-2021, Öğretim Teknolojileri, Lisans
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2020-2021, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2020-2021, Eğitime Giriş, Lisans
2020-2021, Eğitim Bilimine Giriş, Lisans
2019-2020, Seçmeli MB-II: Eğitimde Proje Geliştirme, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Araştırma Projesi, Lisans
2019-2020, Sınıf Yönetimi, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Kapsayıcı Eğitim (Bahar Dönemi), Lisans
2019-2020, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2019-2020, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2019-2020, Eğitim Felsefesi, Lisans
2019-2020, Rehberlik - (Eğitim Fakültesi), Lisans
2019-2020, Özel Öğretim Yöntemleri - (Eğitim Fakültesi), Lisans
2019-2020, Kapsayıcı Eğitim, Lisans
2019-2020, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans
2019-2020, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2019-2020, Eğitime Giriş, Lisans
2019-2020, Eğitim Bilimine Giriş, Lisans
2019-2020, Rehberlik - (Eğitim Fakültesi), Lisans
2018-2019, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2018-2019, Eğitim Felsefesi, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Sınıf Yönetimi, Lisans
2018-2019, Seçmeli MB-II: Eğitimde Proje Geliştirme, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması- (Eğitim Fakültesi), Lisans
2018-2019, Araştırma Projesi, Lisans
2018-2019, Eğitim Bilimine Giriş, Lisans
2018-2019, Eğitime Giriş, Lisans
2018-2019, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2018-2019, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Lisans
2018-2019, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2018-2019, Bilgisayar I, Lisans
2018-2019, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Lisans
2017-2018, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Araştırma Projesi, Lisans
2017-2018, Sınıf Yönetimi, Lisans
2017-2018, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2017-2018, Bilgisayar II, Lisans
Kayıt Yok
MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ 4 MOTORLU VE BİYONİK KUŞKANATLI DRONE'LARIN MEKANİZMALARINDA GÖZLEMLEDİKLERİ MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN BETİMLENMESİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2021-2023
Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2020
8. Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi: Kırşehir İli Örneği (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017
Probability Explorer Programının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılıkla İlgili Plan Hazırlama Becerilerine Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017
Kayıt Yok
Sarıca, R. (2022) "A Digital Learning – Teaching Platform Experienced During the Pandemic: An Educational Project Based on Ahi Competence (AYDEP)", Acta Didactica Napocensia, 15 (2) pp. 55-82 Link DOI  
Sarıca, R., Özbay, Ö. (2022) "Investigating Digital Addiction Level of Pre-Service Teachers", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (3) pp. 1031-1046 [TR Dizin] Link DOI   
Sarıca, R. (2021) "A Study on Teachers’ Curriculum Literacy", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi- Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 22 (1) pp. 132-170 Link DOI  
Sarıca, R. (2020) "Analysis of Postgraduate Theses Related to STEM Education in Turkey: A Meta-Synthesis Study", Acta Didactica Napocensia, 13 (2) pp. 1-29 Link DOI  
Sarıca, R., Çetin, B. (2020) "The Process of Inquiry-Based Teaching Practices from the Perspective of Prospective Mathematics Teachers", Acta Educationis Generalis, 10 (3) pp. 1-33 Link DOI  
Sarıca, R. (2020) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (OÖEÖBÖ): Geçerlik-Güvenirlik Çalışması", Turkish Studies - Educational Sciences, 15 (2) pp. 1165-1187 [TR Dizin] Link DOI   
Sarıca, R. (2019) "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) Yönelik Öğretmen Görüşleri", Milli Eğitim, 48 (221) pp. 91-122 [TR Dizin] Link   
Sarıca, R. (2019) "2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılında Değiştirilen Üniversite Giriş Sınav Sisteminin Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi / Manas Journal of Social Studies, 8 (1) pp. 822-846 [TR Dizin] Link DOI   
Özbay, Ö., Sarıca, R. (2019) "Ters Yüz Sınıfa Yönelik Gerçekleştirilen Çalışmaların Eğilimleri: Bir Sistematik Alanyazın Taraması", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2) pp. 332-348 [TR Dizin] Link DOI   
Aytekin, C., Sarıca, R., Aytekin, T. (2019) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerle İlgili Görüşleri", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2) pp. 30-54 Link  
Sarıca, R. (2018) "Yenilenen Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3) pp. 2068-2091 Link DOI   
Sarıca, R., Özpolat, E.T. (2018) "Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri (Gaziantep-Osmaniye İlleri Örneği)", Tarih Okulu Dergisi (TOD)- Journal of History School, 37 (2) pp. 186-217 [TR Dizin] Link DOI  
Çetin, B., Güler, N., Sarıca, R. (2016) "Using Generalizability Theory to Examine Different Concept Map Scoring Methods", Eurasian Journal of Educational Research, (66) pp. 211-228 Link DOI  
Sarıca, R., Çetin, B. (2012) "Öğretimde Kavram Haritaları Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi", İlköğretim Online, 11 (2) pp. 306-318 [TR Dizin] Link  
Bagçeci, B., Döş, B., Sarıca, R. (2011) "İlköğretim Öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri ile Akademik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16) pp. 551-566 [TR Dizin] Link   
Savranoğlu, K., Aytekin, C., Sarıca, R. (2021) "Farklı Matematiksel Kavramlara Dayalı Güneş Saatlerinin İncelenmesi", 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu , (pp. 345-347), Antalya, Türkiye, (Ekim 2021
Savranoğlu, K., Aytekin, C., Sarıca, R. (2021) "Using the Mathematical Contexts of Sundials in Mathematics Education", International Online Conference on Mathematics Education , (pp. 122), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2021
Aydın, Ü., Aytekin, C., Sarıca, R. (2021) "Potential of Usage of Astrolabes in Mathematics Education", International Online Conference on Mathematics Education , (pp. 118-119), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2021
Sarıca, R., Çiriş, V. (2019) "Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanım Amaçları", ERPA International Congresses on Education 2019 , (pp. 42), Sakarya, Türkiye, (Haziran 2019
Çiriş, V., Sarıca, R. (2019) "Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri İle Sosyal Medya Bağımlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi", ERPA International Congresses on Education 2019 , (pp. 291-294), Sakarya, Türkiye, (Temmuz 2019
Sarıca, R. (2019) "Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının STEM Bağlamında İncelenmesi", 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu , (pp. 283-284), İzmir, Türkiye, (Eylül 2019
Sarıca, R., Aytekin, C. (2019) "Microsoft Hololens Teknolojisinin Matematik Öğretiminde Kullanılmasına Yönelik Bir Araştırma", 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019) , (pp. 190-191), Kırşehir, Türkiye, (Mayıs 2019
Sarıca, R. (2019) "Güncellenen Ortaöğretim Bilgisayar Bilimi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi", 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019) , (pp. 192-193), Kırşehir, Türkiye, (Mayıs 2019
Sarıca, R. (2019) "Developing the Expectation Scale of Secondary School Students from Education: A Validity-Reliability Study", 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK) , (pp. 448-449), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019
Sarıca, R. (2018) "Yenilenen Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 69), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
Sarıca, R. (2018) "Değişen Üniversite Giriş Sınav Sisteminin Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 133), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
Sarıca, R. (2017) "Eğitim Bilişim Ağına (EBA) İlişkin Öğretmen Görüşleri", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 243), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
Sarıca, R. (2017) "Destekleme ve Yetiştirme Kursları ile İlgili Öğretmen Görüşleri", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 129), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
Aytekin, C., Sarıca, R., Aytekin, T. (2017) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Görüşleri", International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices , (pp. 40), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2017
Sarıca, R., Aytekin, C., Aytekin, T. (2017) "Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi", International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices , (pp. 43), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2017
Sarıca, R., Özpolat, E.T. (2016) "Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri (Gaziantep-Osmaniye İlleri Örneği)", 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (pp. 625-627), Antalya, Türkiye, (Ekim 2016
Sarıca, R., Çetin, B., Bozkurt, A. (2016) "Investigation of Effect' Research-Based Instruction Practices in Measurement and Evaluation Course", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education "Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development" , (pp. 85), Konya, Türkiye, (Mayıs 2016
Sarıca, R. (2016) "Teachers' Views about Problems of Turkish Education System", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education "Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development" , (pp. 84), Konya, Türkiye, (Mayıs 2016
Sarıca, R. (2016) "Students’ Opinions about the Use of Interactive Whiteboards", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education "Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development" , (pp. 441-451), Konya, Türkiye, (Eylül 2016
Sarıca, R. (2016) "Teachers’ Opinions About Morpa Campus", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education "Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development" , (pp. 452-463), Konya, Türkiye, (Eylül 2016
Bagçeci, B., Kahramanoğlu, R., Sarıca, R., Yiğit, C., Özpolat, E.T., Döş, B. (2011) "Anadolu Öğretmen Liselerinde Okutulan Öğretmenlik Mesleğine Giriş Dersinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi", I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2011
Bagçeci, B., Kahramanoğlu, R., Sarıca, R. (2011) "Cumhuriyetten Günümüze Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarında Yer Alan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Genel Bakış", 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 421-423), Burdur, Türkiye, (Eylül 2011
Bagçeci, B., Döş, B., Özpolat, E.T., Kahramanoğlu, R., Sarıca, R., Yiğit, C. (2011) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programının Değerlendirilmesi: Üreticilik ve Tüketicilik Vurgusu", I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (pp. 107-109), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2011
Kayıt Yok
Sarıca, R. (2023) "Kapsayıcı Eğitimin Dayandığı Kuramsal Temeller", Kitap: Herkes İçin Kapsayıcı Eğitim, : VizeTek Yayıncılık  
Kızılkaya, A., Sarıca, R. (2023) "İspanya Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemleri", Kitap: Dünya Ülkelerinden Örneklerle Karşılaştırmalı Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemlerine Bakış II, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Kızılkaya, A., Sarıca, R. (2023) "Fransa Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme sistemleri", Kitap: Dünya Ülkelerinden Örneklerle Karşılaştırmalı Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemlerine Bakış I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Sarıca, R. (2023) "Çizgi Filmlerde Kadının Konumlandırılması", Kitap: Dünde Bugünde Yarında Kadın, Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK  
Sarıca, R. (2022) "Kapsayıcı Öğretmenler Yetiştirmek", Kitap: Kapsayıcı Eğitim Pedagoji, Teori ve Uygulama Perspektifleri, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık  
Sarıca, R., Atasoy, M., Var, L. (2022) "Milli Değerlerin Öğretimine Yönelik Öğretmen Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Kitap: Beden Eğitimi ve Sporda Güncel Araştırmalar, Ankara/Türkiye : Gazi Kitabevi  
Sarıca, R. (2021) "Alternatif Bir Eğitim Modeli: Evde Eğitim", Kitap: Evde Eğitim ve Öğretim İçin Teknoloji Kullanımı Teori, Uygulamalar ve Geleceğe Bakış, Türkiye : Pegem Akademi  
Sarıca, R. (2021) "Eğitimde Yapay Zeka: Kavramsal Temeller", Kitap: Eğitimde Zeki ve Esnek Teknolojiler, Türkiye : Pegem Akademi  
Sarıca, R. (2021) "Eğitimde Program Geliştirme Modellerini Kavrama", Kitap: Eğitim Programı Okuryazarlığı, Türkiye : Pegem Akademi  
Sarıca, R. (2020) "Geri Bildirim", Kitap: Etkili Öğretim Stratejileri, Türkiye : PEGEM AKADEMİ  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
İlköğretim Öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri ile Akademik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
0 0 0 8 7 5 0 0 20
2
A Study on Teachers’ Curriculum Literacy
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi- Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty
0 0 0 5 1 3 0 0 9
3
Ters Yüz Sınıfa Yönelik Gerçekleştirilen Çalışmaların Eğilimleri: Bir Sistematik Alanyazın Taraması
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
1 0 0 2 2 3 0 0 8
4
Analysis of Postgraduate Theses Related to STEM Education in Turkey: A Meta-Synthesis Study
Acta Didactica Napocensia
1 0 0 4 0 0 0 0 5
5
Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) Yönelik Öğretmen Görüşleri
Milli Eğitim
0 0 0 2 1 2 0 0 5
6
Yenilenen Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
1 0 0 1 0 3 0 0 5
7
Öğretimde Kavram Haritaları Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi
İlköğretim Online
0 0 0 0 1 3 0 0 4
8
2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılında Değiştirilen Üniversite Giriş Sınav Sisteminin Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi / Manas Journal of Social Studies
0 0 0 1 0 2 0 0 3
9
Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri (Gaziantep-Osmaniye İlleri Örneği)
0 0 0 0 1 1 0 0 2
10
Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (OÖEÖBÖ): Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
Turkish Studies - Educational Sciences
0 0 0 0 0 2 0 0 2
11
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerle İlgili Görüşleri
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 2 0 0 0 0 2
12
Güncellenen Ortaöğretim Bilgisayar Bilimi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
13
The Process of Inquiry-Based Teaching Practices from the Perspective of Prospective Mathematics Teachers
Acta Educationis Generalis
0 0 0 1 0 0 0 0 1
14
Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri (Gaziantep-Osmaniye İlleri Örneği)
Tarih Okulu Dergisi (TOD)- Journal of History School
0 0 0 0 0 1 0 0 1
15
Using Generalizability Theory to Examine Different Concept Map Scoring Methods
Eurasian Journal of Educational Research
0 0 0 1 0 0 0 0 1
16
Investigating Digital Addiction Level of Pre-Service Teachers
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
0 0 0 1 0 0 0 0 1
17
Etkili Öğretim Stratejileri
0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2021 7
Birsen Bagçeci
Gaziantep Üniversitesi
2011 4
Esen Turan Özpolat
Adıyaman Üniversitesi
2011 - 2018 4
Bayram Çetin
Gaziantep Üniversitesi
2012 - 2020 4
Bülent Döş
Gaziantep Üniversitesi
2011 3
Recep Kahramanoğlu
Gaziantep Üniversitesi
2011 3
Tuğba Aytekin
-
2017 - 2019 3
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2019 2
Özkan Özbay
Artvin Çoruh Üniversitesi
2019 - 2022 2
Ayşegül Kızılkaya
-
2023 2
Celal Yiğit
-
2011 2
Kadir Savranoğlu
-
2021 2
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2022 1
-
2022 1
Neşe Güler
İzmir Demokrasi Üniversitesi
2016 1
Ali Bozkurt
-
2016 1
Üzeyir Aydın
-
2021 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78682
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8827
YÖKSİS Bilim Alanı Eğitim Programları ve Öğretim 305
Anahtar Kelimeler Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim/Öğretim Teknolojileri, Eğitim Politikaları
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 50 20 40 95 85 150 110 160 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 451 . 528 . 502 . 450 . 444 . 473 . 508 . 427 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) - 298 . 329 . 308 . 241 . 253 . 247 . 261 . 225 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 66 . 66 . 61 . 49 . 40 . 32 . 43 . 44 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 0 6 4 4 10 4 7 4 4 0
Toplam Makale 0 1 0 2 4 3 1 2 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 3 2 4 0
Toplam Bildiri 0 5 4 2 6 0 3 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 0 1 0 2 1 1 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 4 1 0 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 3 2 4 0
Bildiri (Uluslararası) 0 5 4 2 6 0 3 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri