img

Prof. Dr. Sevim Nilay IŞIKSALAN

  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Türkçe Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
35
Atıf
17
h-index
2
Proje
8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1971, 1975
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1976, 1978
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1986, 1990
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1986, 1990
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1976, 1978
Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1971, 1975
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 73, Diğer, 1993
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi
2009-, Profesör, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye
2006-2009, Doçent, Tam Zamanlı, Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye
2000-2004, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Dogu Akdeniz Üniversitesi, Fen-Edebiyat ve Eğitim, Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Eğitimi
2010-, Bek Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2009-, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2009-, Farabi Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Sevda Ergün, Yüksek Lisans, Beşinci sınıf öğrencilerinin ekran okuma öz yeterlik algıları ile okuduğunu anlama becerileri arasın, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Demet Altun, Yüksek Lisans, Türkçe öğretmeni adaylarının üst bilişsel okuma stratejileri ile duygusal zekâları arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Şengül Akdal, Yüksek Lisans, Metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Ali Umut Aşcı, Yüksek Lisans, Oyun temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin Türkçe dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Devrim Murat Güzelküçük, Yüksek Lisans, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, öğretim programına uygunluğu konusunda öğretmen görü, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Osman Akdan, Yüksek Lisans, Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin, eleştirel okuma becerisine etkisi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Özlem Öztok, Yüksek Lisans, Behçet Necatigil'in şiirlerini alımlama estetiğine göre inceleme denemesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2010, (Asıl Danışman)
2013-2014, ÇAĞDAŞ EDEBİYAT ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans
2011-2012, DÜNYA EDEBİYATI, Lisans
2011-2012, ŞİİR TAHLİLLERİ, Lisans
2011-2012, YENİ TÜRK EDEBİYATI I, Lisans
2011-2012, YENİ TÜRK EDEBİYATI II, Lisans
2011-2012, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2011-2012, HİKAYE VE ROMAN TAHLİLİ, Lisans
2011-2012, ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI, Lisans
2011-2012, ÇAĞDAŞ METİN ÇÖZÜMLEMELERİ, Lisans
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2011-2012, YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI, Lisans
2011-2012, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2010-2011, ARAŞTIRMA PROJELERİ, Yüksek Lisans
2010-2011, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
Kayıt Yok
Metinlerarası Okumanın Yaratıcı Okuma Becerilerine Etkileri (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Dünya Klasikleri Öğretimi Üzerine (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimiyle İlgili Özyeterlik Algıları (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
TÜRKİYE'DE SİYASAL PARADİGMA DEĞİŞİMLERİNİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERS KİTAPLARINA YANSIMALARI (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
Postmodern anlatıları okuma güçlükleri (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2014-2014
Türk Dili ve EdebiyatıÖğretim Programının Geliştirilmesi (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Proje Koordinatörü
Açıköğretim Lisesi Ders Kitabı Hazırlama Projesi (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Proje Koordinatörü
Almanya Hollanda ve Belçika daki Türk öğrenciler için Türkçe Materyal ve Ders Kitabı Hazırlama (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Uzman
Kayıt Yok
Işıksalan, S.N. (2017) "The Analysis of Values in the Turkish Literature Books up to the Policy of Governments in the Republican Period", International Online Journal of Educational Sciences, 4 (9) pp. 1189-1200 Link  
Işıksalan, S.N. (2016) "The Contributions of Postmodern Narratives to Master s Degree Students Higher Order Thinking Skills", Educational Sciences: Theory & Practice, 16 (4) pp. 1227-1250 [SSCI] Link DOI   
Işıksalan, S.N. (2012) "Kemal Tahir in Tarih Anlayışı ve Romancılığı", Hece Dergisi, 0 (181) pp. 210-231 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2011) "2005 Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi", Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1) pp. 15-40 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2007) "Postmodern Öğreti ve Bir Postmodern Roman Çözümlemesi Kara Kitap Orhan Pamuk", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 419-466 [TR Dizin]   
Işıksalan, S.N. (2004) "XIX Yüzyıl Osmanlı Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Okutulan Anadili Ders Kitapları", Journal of Turkish Studies, 29 (2) pp. 2-10 [SSCI]  
Işıksalan, S.N. (2004) "Türk Edebiyatı Ders Kitaplarının İçerik Açısından Değerlendirilmesi II", Eğitim ve Bilim, 29 (132) pp. 48-57 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2002) "Türk Edebiyatı Ders Kitaplarının İçerik Açısından Değerlendirilmesi I", Eğitim ve Bilim, 27 (124) pp. 31-41 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2000) "Cumhuriyet Döneminde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi", A. Ü. Tömer Ana Dili Dergisi, 0 (97) pp. 12-20 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2000) "Osmanlı Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Okutulan Türkçe Edebiyat Ders Kitapları", Bilge Dergisi, 0 (27) pp. 160-162 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2000) "Divan Şiiri Öğretimi Üzerine", MEB Dergisi, 0 (148) pp. 59-63 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1998) "1992 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı ile Lise I Sınıf Edebiyat Ders Kitabının Değerlendirilmesi", MEB Dergisi, 0 (140) pp. 64-75 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1998) "Sanat ve Edebiyatın İşlevi Üzerine", MEB Dergisi, 0 (137) pp. 48-50 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1997) "II Meşrutiyet Dönemi Sultanilerinde Türkçe Edebiyat Öğretimi", Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi, 0 (9) pp. 177-223 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1997) "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Muhteva Sorunu", Çağdaş Eğitim Dergisi, 0 (232) pp. 17-20 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1997) "İdâdilerde Türkçe Edebiyat Öğretimi", Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi, 0 (8) pp. 151-182 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (1996) "Cumhuriyet Dönemi Lise Müfredat Programlarında Türk Dili ve Edebiyatı Dersinin Amaçları", Milli Eğitim Dergisi, 0 (131) pp. 58-61 [TR Dizin]  
Işıksalan, S.N. (2019) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Ortamlardan Yararlanma Durumlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", 12. Uluslararası Türkçenin Eğitmi Öğretimi Kurultayı , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019 
Işıksalan, S.N. (2018) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Özelliklerinin Okuma Alışkanlığı Açısından İncelenmesi", 11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı , Ankara, Türkiye, (Ekim 2018
Işıksalan, S.N. (2017) "Dünya Klasikleri Öğretimi", Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 124), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017
Işıksalan, S.N. (2017) "Edebiyat Eğitiminde Öğretim Stratejileri Sorunu", II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatlerı Öğretimi Sempozyumu , (pp. 89), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017
Işıksalan, S.N. (2017) "Metinlerarsı Okumanın Yaratıcı Okuma Becerisi Üzerine Etkisi", 10. UluslararasıTürkçenin Eğitimi-öğretimi Kurultayı , (pp. 26), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2017
Işıksalan, S.N. (2017) "Dünya Klasikleri Öğretimi Üzerine", Uluslararsı Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 124), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017
Işıksalan, S.N. (2016) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimiyle İlgili Özyeterlilik Algıları", 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , (pp. 129), Burdur, Türkiye, (Ekim 2016
Işıksalan, S.N. (2014) "Postmodern Anlatıları Öğrenme Güçlükleri", Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi , (Mayıs 2014
Işıksalan, S.N. (2013) "Türkiye ile Avrupa Birliği Üye Ülkelerdeki İngiltere Fransa ve Almanya Ortaöğretime Dil Öğretmeni Yetiştirme Yeterliliklerinin Karşılaştırılması", VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı Bildirisi , (Temmuz 2013
Işıksalan, S.N. (2011) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Kırşehir Örneği", I. Uluslararası Türkçe Eğitim Sempozyumu , (Aralık 2011
Işıksalan, S.N. (2009) "2005 Türk Edebiyatı Öğretim Programının Değerlendirilmesi", : Türkerler Ofset  
Işıksalan, S.N. (2008) "Alımlama Kuramı Işığında Bir Okuma Denemesi", : Türkerler Ofset  
Işıksalan, S.N. (2002) "Edebiyat Ders Kitaplarındaki Metinlerin İçerik ve İşleniş Açısından Değerlendirilmesi", Türkiye : Zeki Kırtasiye  
Işıksalan, S.N. (2000) "Cumhuriyet Dönemi Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretim programlarının Değerlendirilmesi", : Zeki Ofset  
Işıksalan, S.N. (2017) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Edebiyat Öğretmeni Adaylarının Alan Eğitimiyleİlgili Özyeterlik Algıları", Kitap: TÜRKÇE EĞİTİMİ GÜNCEL ARAŞTIRMALARI, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Işıksalan, S.N. (2017) "World Classics and Their Contribution to Education", Kitap: Current Trends in Educational Sciences, Sofya/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press  
Işıksalan, S.N. (2017) "Edebiyat Öğretiminde Öğretim Stratejileri Sempozyumu", Kitap: 2. Uluslararsı Türk Dili Ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu, Ankara/Türkiye : Gazi Üniversitesi  
Işıksalan, S.N. (2016) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Fen-Edebiyat ile Eğitim Fakültesi'ndeki Eğitim Öğretim Süreçlerine İlişkin Görüşleri", Kitap: Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, Ankara : Anı Yayıncılık  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği
(Ulusal - Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi KEFAD, 2016, Editör
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Online Journal of Educational Sciences, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2016
Başkan, Etik Kurulu Başkanı -Ahi Evran Üniversitesi, 2014-
Yönetim Kurulu Üyesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009-
Üye, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
; A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
2005 Türk Edebiyatı Öğretim Programının Değerlendirilmesi
0 0 0 1 4 0 0 0 5
2
2005 Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 2 3 0 0 0 5
3
Divan Şiiri Öğretimi Üzerine
MEB Dergisi
0 0 0 1 1 0 0 0 2
4
Postmodern Öğreti ve Bir Postmodern Roman Çözümlemesi Kara Kitap Orhan Pamuk
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
0 0 0 1 1 0 0 0 2
5
İdâdilerde Türkçe Edebiyat Öğretimi
Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi
0 0 0 0 1 1 0 0 2
6
Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi
0 0 0 0 0 0 1 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı 4350
YÖKSİS Bilim Alanı Türkçe Eğitimi 162
Anahtar Kelimeler -
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 95 160 10 10 0 0 0 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 407 . 389 . 532 . 537 . - - - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) - 40 . 27 . 96 . 90 . - - - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 6 . 6 . 19 . 16 . - - - - -
Toplam Yayın 0 4 8 1 1 0 0 0 0 0
Toplam Makale 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0
Toplam Kitap 0 1 3 0 0 0 0 0 0 0
Toplam Bildiri 0 2 4 1 1 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 3 0 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 2 4 1 1 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri