Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1971, 1975 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1976, 1978 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1986, 1990 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1986, 1990 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1976, 1978 |
Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1971, 1975 |
Kayıt Yok |
İngilizce, KPDS, 73, Diğer, 1993 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi |
2009-, Profesör, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye |
2006-2009, Doçent, Tam Zamanlı, Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye |
2000-2004, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Dogu Akdeniz Üniversitesi, Fen-Edebiyat ve Eğitim, Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Eğitimi |
2010-, Bek Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2009-, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2009-, Farabi Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Sevda Ergün, Yüksek Lisans, Beşinci sınıf öğrencilerinin ekran okuma öz yeterlik algıları ile okuduğunu anlama becerileri arasın, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Demet Altun, Yüksek Lisans, Türkçe öğretmeni adaylarının üst bilişsel okuma stratejileri ile duygusal zekâları arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Şengül Akdal, Yüksek Lisans, Metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Ali Umut Aşcı, Yüksek Lisans, Oyun temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin Türkçe dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Devrim Murat Güzelküçük, Yüksek Lisans, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, öğretim programına uygunluğu konusunda öğretmen görü, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
Osman Akdan, Yüksek Lisans, Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin, eleştirel okuma becerisine etkisi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
Özlem Öztok, Yüksek Lisans, Behçet Necatigil'in şiirlerini alımlama estetiğine göre inceleme denemesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2010, (Asıl Danışman) |
2013-2014, ÇAĞDAŞ EDEBİYAT ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans |
2011-2012, DÜNYA EDEBİYATI, Lisans |
2011-2012, ŞİİR TAHLİLLERİ, Lisans |
2011-2012, YENİ TÜRK EDEBİYATI I, Lisans |
2011-2012, YENİ TÜRK EDEBİYATI II, Lisans |
2011-2012, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans |
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2011-2012, HİKAYE VE ROMAN TAHLİLİ, Lisans |
2011-2012, ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI, Lisans |
2011-2012, ÇAĞDAŞ METİN ÇÖZÜMLEMELERİ, Lisans |
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2011-2012, YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI, Lisans |
2011-2012, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2010-2011, ARAŞTIRMA PROJELERİ, Yüksek Lisans |
2010-2011, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans |
Kayıt Yok |
Metinlerarası Okumanın Yaratıcı Okuma Becerilerine Etkileri (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017 |
Dünya Klasikleri Öğretimi Üzerine (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017 |
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimiyle İlgili Özyeterlik Algıları (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016 |
TÜRKİYE'DE SİYASAL PARADİGMA DEĞİŞİMLERİNİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERS KİTAPLARINA YANSIMALARI (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016 |
Postmodern anlatıları okuma güçlükleri (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2014-2014 |
Türk Dili ve EdebiyatıÖğretim Programının Geliştirilmesi (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Proje Koordinatörü |
Açıköğretim Lisesi Ders Kitabı Hazırlama Projesi (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Proje Koordinatörü |
Almanya Hollanda ve Belçika daki Türk öğrenciler için Türkçe Materyal ve Ders Kitabı Hazırlama (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Uzman |
Kayıt Yok |
Işıksalan, S.N. (2017) "The Analysis of Values in the Turkish Literature Books up to the Policy of Governments in the Republican Period", International Online Journal of Educational Sciences, 4 (9) pp. 1189-1200 Link |
Işıksalan, S.N. (2016) "The Contributions of Postmodern Narratives to Master s Degree Students Higher Order Thinking Skills", Educational Sciences: Theory & Practice, 16 (4) pp. 1227-1250 [SSCI] Link DOI |
Işıksalan, S.N. (2012) "Kemal Tahir in Tarih Anlayışı ve Romancılığı", Hece Dergisi, 0 (181) pp. 210-231 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2011) "2005 Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi", Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1) pp. 15-40 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2007) "Postmodern Öğreti ve Bir Postmodern Roman Çözümlemesi Kara Kitap Orhan Pamuk", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 419-466 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2004) "XIX Yüzyıl Osmanlı Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Okutulan Anadili Ders Kitapları", Journal of Turkish Studies, 29 (2) pp. 2-10 [SSCI] |
Işıksalan, S.N. (2004) "Türk Edebiyatı Ders Kitaplarının İçerik Açısından Değerlendirilmesi II", Eğitim ve Bilim, 29 (132) pp. 48-57 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2002) "Türk Edebiyatı Ders Kitaplarının İçerik Açısından Değerlendirilmesi I", Eğitim ve Bilim, 27 (124) pp. 31-41 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2000) "Cumhuriyet Döneminde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi", A. Ü. Tömer Ana Dili Dergisi, 0 (97) pp. 12-20 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2000) "Osmanlı Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Okutulan Türkçe Edebiyat Ders Kitapları", Bilge Dergisi, 0 (27) pp. 160-162 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2000) "Divan Şiiri Öğretimi Üzerine", MEB Dergisi, 0 (148) pp. 59-63 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1998) "1992 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı ile Lise I Sınıf Edebiyat Ders Kitabının Değerlendirilmesi", MEB Dergisi, 0 (140) pp. 64-75 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1998) "Sanat ve Edebiyatın İşlevi Üzerine", MEB Dergisi, 0 (137) pp. 48-50 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1997) "II Meşrutiyet Dönemi Sultanilerinde Türkçe Edebiyat Öğretimi", Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi, 0 (9) pp. 177-223 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1997) "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Muhteva Sorunu", Çağdaş Eğitim Dergisi, 0 (232) pp. 17-20 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1997) "İdâdilerde Türkçe Edebiyat Öğretimi", Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi, 0 (8) pp. 151-182 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (1996) "Cumhuriyet Dönemi Lise Müfredat Programlarında Türk Dili ve Edebiyatı Dersinin Amaçları", Milli Eğitim Dergisi, 0 (131) pp. 58-61 [TR Dizin] |
Işıksalan, S.N. (2019) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Ortamlardan Yararlanma Durumlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", 12. Uluslararası Türkçenin Eğitmi Öğretimi Kurultayı , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Işıksalan, S.N. (2018) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Özelliklerinin Okuma Alışkanlığı Açısından İncelenmesi", 11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı , Ankara, Türkiye, (Ekim 2018) |
Işıksalan, S.N. (2017) "Dünya Klasikleri Öğretimi", Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 124), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017) |
Işıksalan, S.N. (2017) "Edebiyat Eğitiminde Öğretim Stratejileri Sorunu", II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatlerı Öğretimi Sempozyumu , (pp. 89), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017) |
Işıksalan, S.N. (2017) "Metinlerarsı Okumanın Yaratıcı Okuma Becerisi Üzerine Etkisi", 10. UluslararasıTürkçenin Eğitimi-öğretimi Kurultayı , (pp. 26), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Işıksalan, S.N. (2017) "Dünya Klasikleri Öğretimi Üzerine", Uluslararsı Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 124), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017) |
Işıksalan, S.N. (2016) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimiyle İlgili Özyeterlilik Algıları", 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , (pp. 129), Burdur, Türkiye, (Ekim 2016) |
Işıksalan, S.N. (2014) "Postmodern Anlatıları Öğrenme Güçlükleri", Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi , (Mayıs 2014) |
Işıksalan, S.N. (2013) "Türkiye ile Avrupa Birliği Üye Ülkelerdeki İngiltere Fransa ve Almanya Ortaöğretime Dil Öğretmeni Yetiştirme Yeterliliklerinin Karşılaştırılması", VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı Bildirisi , (Temmuz 2013) |
Işıksalan, S.N. (2011) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Kırşehir Örneği", I. Uluslararası Türkçe Eğitim Sempozyumu , (Aralık 2011) |
Işıksalan, S.N. (2009) "2005 Türk Edebiyatı Öğretim Programının Değerlendirilmesi", : Türkerler Ofset |
Işıksalan, S.N. (2008) "Alımlama Kuramı Işığında Bir Okuma Denemesi", : Türkerler Ofset |
Işıksalan, S.N. (2002) "Edebiyat Ders Kitaplarındaki Metinlerin İçerik ve İşleniş Açısından Değerlendirilmesi", Türkiye : Zeki Kırtasiye |
Işıksalan, S.N. (2000) "Cumhuriyet Dönemi Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretim programlarının Değerlendirilmesi", : Zeki Ofset |
Işıksalan, S.N. (2017) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Edebiyat Öğretmeni Adaylarının Alan Eğitimiyleİlgili Özyeterlik Algıları", Kitap: TÜRKÇE EĞİTİMİ GÜNCEL ARAŞTIRMALARI, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Işıksalan, S.N. (2017) "World Classics and Their Contribution to Education", Kitap: Current Trends in Educational Sciences, Sofya/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press |
Işıksalan, S.N. (2017) "Edebiyat Öğretiminde Öğretim Stratejileri Sempozyumu", Kitap: 2. Uluslararsı Türk Dili Ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu, Ankara/Türkiye : Gazi Üniversitesi |
Işıksalan, S.N. (2016) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Fen-Edebiyat ile Eğitim Fakültesi'ndeki Eğitim Öğretim Süreçlerine İlişkin Görüşleri", Kitap: Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, Ankara : Anı Yayıncılık |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Ulusal - Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi KEFAD, 2016, Editör |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Online Journal of Educational Sciences, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2016 |
Başkan, Etik Kurulu Başkanı -Ahi Evran Üniversitesi, 2014- |
Yönetim Kurulu Üyesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009- |
Üye, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
2005 Türk Edebiyatı Öğretim Programının Değerlendirilmesi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 |
2 |
2005 Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
3 |
Divan Şiiri Öğretimi Üzerine
MEB Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4 |
Postmodern Öğreti ve Bir Postmodern Roman Çözümlemesi Kara Kitap Orhan Pamuk
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5 |
İdâdilerde Türkçe Edebiyat Öğretimi
Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
6 |
Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı | 4350 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 162 |
Anahtar Kelimeler | - |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 95 | 160 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 407 . | 389 . | 532 . | 537 . | - | - | - | - | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 40 . | 27 . | 96 . | 90 . | - | - | - | - | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 6 . | 6 . | 19 . | 16 . | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 4 | 8 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 2 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 2 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |