Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi (Dr), 2009, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl), 2007, 2009 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr. (İö), 2002, 2006 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi (Dr), 2009, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl), 2007, 2009 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr. (İö), 2002, 2006 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 62, 2007 Mart , 2007 |
Araştırma, A Comparative Study of The Teaching Practice of First Language Preservice Teachers: England and Tur, University of Reading, Reading, Berkshire, United Kingdom, 01-10-2019, 01-09-2020 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2014-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2008-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Havva Ülger, Yüksek Lisans, TÜRKÇE DERSİNDE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ METİNLE ANLATIM BİÇİMLERİNİN ÖĞRETİMİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Mahmure Tekeli Kaya, Yüksek Lisans, Türkçe eğitiminde uzaktan eğitimin ortaokul öğrencilerinin dil bilgisi başarılarına etkisi ve öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Tuğçe Bayrak Gökkaya, Yüksek Lisans, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan hikâye kitaplarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi: Salih Hikâye Serisi örneği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Gonca Gül Taşdemir, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının dinlediklerini özetleme becerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Emrullah Et, Yüksek Lisans, Karikatürle yazma çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerisine etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
2022-2023, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans |
2022-2023, Dilbilimi, Lisans |
2022-2023, Dil Bilgisi Öğretimi, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2021-2022, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Dil Edinimi, Lisans |
2021-2022, Dil Bilgisi Öğretimi, Lisans |
2020-2021, Yazma Eğitimi, Lisans |
2020-2021, Metindilbilim, Lisans |
2020-2021, Dilbilimi, Lisans |
2020-2021, Dil Edinimi, Lisans |
2020-2021, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans |
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans |
2018-2019, Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi, Lisans |
2016-2017, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans |
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans |
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans |
2016-2017, Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi, Lisans |
2016-2017, Genel Dilbilimi, Lisans |
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans |
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans |
2015-2016, Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi, Lisans |
2015-2016, Genel Dilbilimi, Lisans |
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans |
Kayıt Yok |
Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Modeliyle Karşılaştırmalı Metin Yazma Öğretimi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017 |
Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Öğretim Modelinin Ortaokul Öğrencilerinin Ürettikleri Karşılaştırmalı Metinlere Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017 |
Kayıt Yok |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "A Comparative Analysis of Turkish and English Language Curriculum as Foreign Languages", Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 7 (3) pp. 706-737 Link DOI |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "A Comparative Glance At Teaching Practice of Mother Tongue Teacher Candidates in Türkiye and United Kingdom", Research on Education and Physchology, 7 (0) pp. 194-214 Link DOI |
Et, E., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Karikatürle Yazma Çalışmalarının Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi", Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10 (2) pp. 291-308 [TR Dizin] DOI |
Taşdemir, G.G., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2021) "Öğretmen Adaylarının Dinlediklerini Özetleme Becerileri", Uluslararası Hakemli İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6 (2) pp. 178-195 Link DOI |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2018) "Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (0) pp. 111-128 [TR Dizin] DOI |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Dilbilim Kavramları Işığında Türkçe Öğretimi", International Journal of Languages' Education and Teaching, 5 (4) pp. 777-786 DOI |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2014) "Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Ulamları Üzerine Bir Çalışma Prototip Kuramı Çerçevesinde", Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 54 (2) pp. 211-230 [TR Dizin] Link DOI |
Gökmen, S.G., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2011) "Türkçe Derslerinde Sözedimlerin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Dil Dergisi, (154) pp. 44-60 [TR Dizin] Link |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N., DİLBER, K.C. (2010) "AHMET MİTHAT EFENDİ‟NİN “KARI KOCA MASALI”NDA ANLATI ARAÇLARININ TESPİTİ VE İNCELEMESİ", Journal of Turkish Studies, 5 (1) pp. 930-953 DOI |
Eroğlu, S., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2009) "İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2) pp. 623-636 [TR Dizin] Link |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "AN INSTRUCTIONAL SYLLABUS SUGGESTION FOR TEACHING INFORMATIVE TEXT WRITING", Silk Road 2nd International Scientific Research Conference , Iğdır, Türkiye, (Ekim 2023) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Türkiye ve İngiltere'deki Ana Dili Öğretmen Adaylarının Mesleki Standartları", 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , Muğla, Türkiye, (Ekim 2023) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Yazma Becerisinin Gelişiminde Kullanılabilen Web 2.0 Araçları ve Uygulama Örnekleri", 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı , Türkiye, (Temmuz 2023) |
Gökkaya, T.B., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "The Evaluation of Story Books Used in Teaching Turkish as a Foreign Language in Terms of Vocation: A Sample of Salih Story Series Prepared by PIKTES Project", 2. Uluslararası Göç Araştırmaları Kongresi , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2022) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Öz düzenlemeli Strateji Gelişimi Modeli Kullanılarak Karşılaştırmalı Metin Yazma Öğretimi", 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu , İtalya, (Haziran 2017) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Yazma Öğretimi Modeli", 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu , İtalya, (Haziran 2017) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme", 1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni , Türkiye, (Mayıs 2017) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N., Gökmen, S.G. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜRETTİKLERİ TARTIŞMACI METİNLERDE BAĞDAŞIKLIK TUTARLILIK VE METİN ELEMENTLERİNİN KULANIMI", 30. Ulusal Dilbilim Kurultayı , Türkiye, (Mart 2017) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2016) "Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin TEOG Sınavı Türkçe Dersi Başarı Puanları ile YazmaBecerisi Kazanımlarını Gerçekleştirme Düzeylerinin Karşılaştırılması", Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 749-763), Türkiye, (Aralık 2016) |
Cemiloğlu, M., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2009) "İlköğretim 6. sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Dil Öğretimine Uygunluğu", 2. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , Nevşehir, Türkiye, (Temmuz 2009) |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Bir Yazma Öğretimi Modeli Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi", Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, ISBN: 978-625-8299-40-3 |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Yazma Becerisinin Temel Kavramları", Kitap: Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 99 / 114, ISBN: 978-625-399-443-3 |
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Türkçe Yazma Eğitiminde Teknoloji Kullanımı", Kitap: Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 136 / 161, ISBN: 978-625-6552-91-3 |
Gökkaya, T.B., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının Söz Varlığı Açısından Değerlendirilmesi: Piktes Projesi Kapsamında Hazırlanan Salih Hikâye Serisi Örneği", Kitap: Current Debates on Social Sciences, Ankara/Türkiye : Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Bölüm Sayfaları: 853 / 874, ISBN: 978-625-7799-54-6 |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, 2023, Editör |
(Uluslararası - Kitap) Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, 2023, Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Türkçe Derslerinde Sözedimlerin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 |
2 | Karikatürle Yazma Çalışmalarının Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 |
3 | Dilbilim Kavramları Işığında Türkçe Öğretimi | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4 | Öğretmen Adaylarının Dinlediklerini Özetleme Becerileri | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5 | Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
6 | İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
7 | Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Ulamları Üzerine Bir Çalışma Prototip Kuramı Çerçevesinde | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Seda Gülsüm Gökmen
Ankara Üniversitesi
|
2011 - 2017 | 2 |
Tuğçe Bayrak Gökkaya
-
|
2022 | 2 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 | 1 |
Süleyman Eroğlu
Uludağ Üniversitesi
|
2009 | 1 |
Mustafa Cemiloğlu
Kıbrıs İlim Üniversitesi
|
2009 | 1 |
Emrullah Et
-
|
2022 | 1 |
Gonca Gül Taşdemir
-
|
2021 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 607 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 13 | 30 | 15 | 0 | 0 | 15 | 160 | 135 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 491 . | 519 . | 529 . | - | - | 611 . | 465 . | 470 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 335 . | 324 . | 332 . | - | - | 370 . | 215 . | 258 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 81 . | 86 . | 90 . | - | - | 118 . | 53 . | 58 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | 77 . | 78 . | 87 . | - | - | 113 . | 50 . | 54 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 1 | 4 | 7 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |