img
 Nilay ÇAĞLAYAN DİLBER

Nilay ÇAĞLAYAN DİLBER

  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Türkçe Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
24
Atıf
18
h-index
2
Proje
2
Google Scholar
Yayın
15
Atıf
120
h-index
7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi (Dr), 2009, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl), 2007, 2009
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr. (İö), 2002, 2006
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi (Dr), 2009, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl), 2007, 2009
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr. (İö), 2002, 2006
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 62, 2007 Mart , 2007
Araştırma, A Comparative Study of The Teaching Practice of First Language Preservice Teachers: England and Tur, University of Reading, Reading, Berkshire, United Kingdom, 01-10-2019, 01-09-2020
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi
2014-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2008-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Beşir Binici, Yüksek Lisans, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE YAPAY ZEKA DESTEKLİ YAZMA EĞİTİMİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Havva Ülger, Yüksek Lisans, Türkçe dersinde ortaokul öğrencilerine kişiselleştirilmiş metinle anlatım biçimlerinin öğretimi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Mahmure Tekeli Kaya, Yüksek Lisans, Türkçe eğitiminde uzaktan eğitimin ortaokul öğrencilerinin dil bilgisi başarılarına etkisi ve öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Tuğçe Bayrak Gökkaya, Yüksek Lisans, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan hikâye kitaplarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi: Salih Hikâye Serisi örneği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Gonca Gül Taşdemir, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının dinlediklerini özetleme becerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Emrullah Et, Yüksek Lisans, Karikatürle yazma çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerisine etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
2022-2023, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans
2022-2023, Dilbilimi, Lisans
2022-2023, Dil Bilgisi Öğretimi, Lisans
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2021-2022, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans
2021-2022, Dil Edinimi, Lisans
2021-2022, Dil Bilgisi Öğretimi, Lisans
2020-2021, Yazma Eğitimi, Lisans
2020-2021, Metindilbilim, Lisans
2020-2021, Dilbilimi, Lisans
2020-2021, Dil Edinimi, Lisans
2020-2021, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2018-2019, Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi, Lisans
2016-2017, Türkçe Ders Kitaplarının Hazırlanması ve İncelenmesi, Yüksek Lisans
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi, Lisans
2016-2017, Genel Dilbilimi, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans
2015-2016, Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi, Lisans
2015-2016, Genel Dilbilimi, Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
Kayıt Yok
Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Modeliyle Karşılaştırmalı Metin Yazma Öğretimi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Öğretim Modelinin Ortaokul Öğrencilerinin Ürettikleri Karşılaştırmalı Metinlere Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017  
Kayıt Yok
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "A Comparative Analysis of Turkish and English Language Curriculum as Foreign Languages", Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 7 (3) pp. 706-737 Link DOI   
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "A Comparative Glance At Teaching Practice of Mother Tongue Teacher Candidates in Türkiye and United Kingdom", Research on Education and Physchology, 7 (0) pp. 194-214 Link DOI    
Et, E., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Karikatürle Yazma Çalışmalarının Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi", Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10 (2) pp. 291-308 [TR Dizin] DOI     
Taşdemir, G.G., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2021) "Öğretmen Adaylarının Dinlediklerini Özetleme Becerileri", Uluslararası Hakemli İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6 (2) pp. 178-195 Link DOI   
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2018) "Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (0) pp. 111-128 [TR Dizin] DOI     
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Dilbilim Kavramları Işığında Türkçe Öğretimi", International Journal of Languages' Education and Teaching, 5 (4) pp. 777-786 DOI    
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2014) "Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Ulamları Üzerine Bir Çalışma Prototip Kuramı Çerçevesinde", Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 54 (2) pp. 211-230 [TR Dizin] Link DOI    
Gökmen, S.G., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2011) "Türkçe Derslerinde Sözedimlerin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Dil Dergisi, (154) pp. 44-60 [TR Dizin] Link    
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N., DİLBER, K.C. (2010) "AHMET MİTHAT EFENDİ‟NİN “KARI KOCA MASALI”NDA ANLATI ARAÇLARININ TESPİTİ VE İNCELEMESİ", Journal of Turkish Studies, 5 (1) pp. 930-953 DOI    
Eroğlu, S., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2009) "İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2) pp. 623-636 [TR Dizin] Link    
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "AN INSTRUCTIONAL SYLLABUS SUGGESTION FOR TEACHING INFORMATIVE TEXT WRITING", Silk Road 2nd International Scientific Research Conference , Iğdır, Türkiye, (Ekim 2023
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Türkiye ve İngiltere'deki Ana Dili Öğretmen Adaylarının Mesleki Standartları", 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , Muğla, Türkiye, (Ekim 2023
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Yazma Becerisinin Gelişiminde Kullanılabilen Web 2.0 Araçları ve Uygulama Örnekleri", 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı , Türkiye, (Temmuz 2023
Gökkaya, T.B., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "The Evaluation of Story Books Used in Teaching Turkish as a Foreign Language in Terms of Vocation: A Sample of Salih Story Series Prepared by PIKTES Project", 2. Uluslararası Göç Araştırmaları Kongresi , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2022
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Öz düzenlemeli Strateji Gelişimi Modeli Kullanılarak Karşılaştırmalı Metin Yazma Öğretimi", 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu , İtalya, (Haziran 2017
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Yazma Öğretimi Modeli", 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu , İtalya, (Haziran 2017
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2017) "Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme", 1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni , Türkiye, (Mayıs 2017
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N., Gökmen, S.G. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜRETTİKLERİ TARTIŞMACI METİNLERDE BAĞDAŞIKLIK TUTARLILIK VE METİN ELEMENTLERİNİN KULANIMI", 30. Ulusal Dilbilim Kurultayı , Türkiye, (Mart 2017
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2016) "Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin TEOG Sınavı Türkçe Dersi Başarı Puanları ile YazmaBecerisi Kazanımlarını Gerçekleştirme Düzeylerinin Karşılaştırılması", Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 749-763), Türkiye, (Aralık 2016
Cemiloğlu, M., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2009) "İlköğretim 6. sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Dil Öğretimine Uygunluğu", 2. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , Nevşehir, Türkiye, (Temmuz 2009
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Bir Yazma Öğretimi Modeli Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi", Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, ISBN: 978-625-8299-40-3   
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Yazma Becerisinin Temel Kavramları", Kitap: Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 99 / 114, ISBN: 978-625-399-443-3  
ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2023) "Türkçe Yazma Eğitiminde Teknoloji Kullanımı", Kitap: Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 136 / 161, ISBN: 978-625-6552-91-3 
Gökkaya, T.B., ÇAĞLAYAN-DİLBER, N. (2022) "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının Söz Varlığı Açısından Değerlendirilmesi: Piktes Projesi Kapsamında Hazırlanan Salih Hikâye Serisi Örneği", Kitap: Current Debates on Social Sciences, Ankara/Türkiye : Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Bölüm Sayfaları: 853 / 874, ISBN: 978-625-7799-54-6 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, 2023, Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Seda Gülsüm Gökmen
Ankara Üniversitesi
2011 - 2017 2
Tuğçe Bayrak Gökkaya
-
2022 2
Ahi Evran Üniversitesi
2010 1
Süleyman Eroğlu
Uludağ Üniversitesi
2009 1
Mustafa Cemiloğlu
Kıbrıs İlim Üniversitesi
2009 1
Emrullah Et
-
2022 1
Gonca Gül Taşdemir
-
2021 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Türkçe Eğitimi 612
Anahtar Kelimeler Türkçe Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 13 30 15 0 0 15 160 135 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 493 . 517 . 531 . - - 613 . 465 . 475 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) - 335 . 323 . 330 . - - 372 . 215 . 253 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 81 . 86 . 90 . - - 118 . 52 . 56 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - 77 . 78 . 87 . - - 114 . 50 . 52 . -
Toplam Yayın 0 2 4 1 0 0 1 4 7 0
Toplam Makale 0 0 1 1 0 0 1 1 2 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 2 2 0
Toplam Bildiri 0 2 3 0 0 0 0 1 3 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
Makale (Ulusal) 0 0 1 1 0 0 1 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 1 2 0
Bildiri (Uluslararası) 0 1 3 0 0 0 0 1 3 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri