img

Dr. Öğr. Üyesi Nihal DULKADİR YAMAN

  • Kaman Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
  • Yönetim Bilişim Sistemleri
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
39
Atıf
116
h-index
4
Proje
3
WoS
Yayın
4
Atıf
87
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (Dr), 2013, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Yl) (Tezli), 2008, 2018
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (Dr), 2013, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Yl) (Tezli), 2008, 2018
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 75, 2022/1 Yab, 2022
İngilizce, YDS, 80, 2016-YDS S, 2016
İngilizce, YDS, 71, 2013-YDS S, 2013
İngilizce, KPDS, 76, Güz, 2011
İngilizce, ÜDS, 62, 2011-ÜDS İ, 2011
İngilizce, KPDS, 76, 2011-KPDS , 2011
İngilizce, ÜDS, 68, Güz, 2007
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2023-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Kaman Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü, Türkiye
2021-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Muş Alparslan Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü, Türkiye
2019-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Bucak Zeliha Tolunay Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü, Türkiye
2014-2019, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2008-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2022-2023, Eğitimde Nitel Araştırma Yöntem ve Uygulamaları, Yüksek Lisans
2022-2023, Web Tasarımı ve Programlama, Lisans
2022-2023, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Lisans
2022-2023, Öğrenme Teknolojileri, Lisans
2022-2023, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri I, Lisans
2021-2022, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri II, Lisans
2021-2022, Öğrenme Teknolojileri, Lisans
2021-2022, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri I, Lisans
Kayıt Yok
Öğretmen Adayları ile Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Deprem Farkındalık Eğitimi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: , 2023-2023
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Sayfalarının Heutagogy Tabanlı Arayüz Tasarımı (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2018
Ebeveynlerin Dijital Vatandaş Yetiştirme Yeterliklerini Geliştirmeye Yönelik Bir Eğitim Ortamının Geliştirilmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer , 2015-2018
Kayıt Yok
Yaman, N.D., Karademir, A., Yaman, F. (2023) "An Investigation of the Parental Mediation Situations of Preschool Children’s Parents", Anadolu Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu Dergisi, 13 (2) pp. 218-245 DOI   
Yaman, F., Yaman, N.D. (2023) "Teacher Candidates' Attitudes Towards Emergency Remote Education and Their Evaluations of the Education Process", Kastamonu Education Journal, 31 (2) pp. 254-264 Link DOI  
Dulkadir, R., Yaman, N.D., Yaman, F. (2023) "Children's Technology Use during the Pandemic Period", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (4) pp. 970-986 Link DOI  
Yaman, N.D., Yurdakul, I.K. (2022) "Exploring Parental Mediation of Internet Use Through Young Children's Perspective", Education and Information Technologies, 27 (6) pp. 7451-7469 [SSCI] DOI    
Yaman, F., Yaman, N.D. (2021) "Öğretim Teknolojileri Dersinin Öğretmen Adaylarının Tekno-Pedagojik Yeterliklerine Etkisi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (60) pp. 22-49 [TR Dizin] Link   
Dindar, M., Dulkadir, N. (2018) "#IUseTwitterBecause: content analytic study of a trending topic in Twitter", Information Technology & People, 31 (1) pp. 256-277 [SSCI] DOI    
Demir, E.B.K., Mercimek, B., Dulkadir, N., Odabaşı, H.F. (2017) "How Do the Faculty Members Go for Trolls: A View from an Emerging Country", TOJDE, 18 (3) pp. 66-83 Link DOI   
Çoklar, A.N., Dulkadir, N., Yurdakul, I.K. (2017) "Information literacy and digital nativity as determinants of online information search strategies", Computers in Human Behavior, 70 (0) pp. 1-9 [SSCI] DOI    
Yaman, N.D. (2016) "Açık ve uzaktan öğretimde t öğrenme", Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (2) pp. 50-71 Link  
Mercimek, B., Dulkadir, N., Kelek, A., Odabaşı, H.F. (2016) "Dijital Dünyanın Yeni Gerçeği Troller", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) pp. 67-77 Link   
Şahin, F., Çaka, C., Dulkadir, N., Odabaşı, H.F., Kuzu, A. (2016) "Mesleki Gelişim ve Araştırma Toplulukları Bağlamında Bir Model Önerisi", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (0) pp. 128-151 [TR Dizin] Link  
Şendağ, S., Erol, O., Sezgin, S., Dulkadir, N. (2015) "Preservice Teachers Critical Thinking Dispositions and Web 2 0 Competencies", Contemporary Educational Technology, 6 (3) pp. 172-187 Link  
Gülsoy, V.G.B., Dulkadir, N., Sezgin, S. (2013) "Böte Öğretmen Adaylarının Öğretmen ve Öğretme Süreçleriyle İlgili Zihinsel İmgeleri MAKÜ Örneği", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (4) pp. 105-112 Link  
Yaman, F., Yaman, N.D. (2023) "ChatBotlar’ın Eğitimde Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri", 16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies , Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2023
Yaman, F., Yaman, N.D. (2022) "Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 5th International Open and Distance Learning Conference , Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2022
Yaman, F., Yaman, N.D., Dulkadir, R. (2021) "Pandemi Döneminde Çocukların Teknoloji Kullanımının ve Etkilerinin Değerlendirilmesi", 14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Aralık 2021
Çolak, C., Çiçek, M., Dulkadir, N., Yurdakul, I.K. (2019) "Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanında 2014-2019 Yılları Arasında Yayınlanan Nitel Araştırmaların İçerik Analizi", International Open Distance Learning Conference (IODL) , Eskişehir, Türkiye, (Kasım 2019
Dulkadir, N., Yurdakul, I.K. (2019) "Çocukların İnternet Kullanımında Ebeveyn Arabuluculuğu Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 13th International Computer Instructional Technologies Symposium (13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu) , Kırşehir, Türkiye, (Ekim 2019
Dulkadir, N., Yaman, F., Yurdakul, I.K. (2018) "Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Gerçeklik ve Dijital Yerlilik Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu , İzmir/Özdere, Türkiye, (Temmuz 2018
Dulkadir, N., Kurubacak, G. (2018) "Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Web Sayfa İçeriklerinin Hetagoji Tabanlı Özelleştirilmesi", International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018) , İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018
Dulkadir, N., Yaman, F., Yurdakul, I.K. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kabul Ve Kullanım Durumlarının İncelenmesi", 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2017
Dulkadir, N., Yaman, F., Yurdakul, I.K. (2017) "Çevrimiçi Gerçeklik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu (UETS) , Sivas, Türkiye, (Aralık 2017
Çolak, C., Dulkadir, N., Yurdakul, I.K. (2017) "Öğretmen Adaylarının Dijital Yerlilik Algıları", 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Aralık 2017
Dulkadir, N., Yurdakul, I.K. (2017) "Çocukların İnternet Kullanımına Dayalı Ebeveynlerin Arabuluculuk Durumları", 5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium - ITTES 2017 , (Aralık 2017
Yaman, N.D., İslamoğlu, H., Kuzu, A. (2016) "Eğitimde Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları", 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium , (pp. 170), Rize, Türkiye, (Temmuz 2016
Dindar, M., Yaman, N.D. (2016) "Content Analysis of#IUseTwitterBecause Trending Topic in Twitter", 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium , (pp. 56), Rize, Türkiye, (Temmuz 2016
Yaman, N.D., Çaka, C., Odabaşı, H.F., Kuzu, A. (2015) "Öğretim Üyelerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sosyal Bulunuşluk Göstergelerinin Araştırma Topluluğu Modeli Çerçevesinde Belirlenmesi", 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium , (pp. 82), Afyon, Türkiye, (Haziran 2015
Yaman, N.D., Çolak, C., Yurdakul, I.K. (2015) "Öğretmen Adaylarının Bit Kullanım Durumları Açısından Profilleri", International Teacher Education Conference 2015 , (pp. 210), Petersburg, Rusya Federasyonu, (Kasım 2015
Yaman, N.D., Dursun, Ö.Ö., Odabaşı, H.F. (2014) "Uzaktan Eğitimde Sosyal Ağların Kritik Rolleri", 8th International Computer & Instructional Technologies Symposium , Edirne, Türkiye, (Kasım 2014
Dulkadir, N., Dursun, Ö.Ö., Odabaşı, H.F. (2014) "Uzaktan Eğitimde Sosyal Ağların Kritik Rolleri", 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS) , Edirne, Türkiye, (Eylül 2014
Sezgin, S., Erol, O., Dulkadir, N., Karakaş, A. (2011) "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri BÖTE öğrencilerinin Facebook kullanım amaçları ve eğitsel bağlamda kullanımı ile ilgili görüşleri MAKÜ örneği", 11thInternational Educational Technology Conference , (pp. 1379-1384), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2011
Yaman, N.D., Kurubacak, G., Yüzer, T.V. (2009) "THE POWER OF WEB 2.0 TECHNOLOGIES: BUILDING A TRANSFORMATIVE FRAMEWORK IN DISTANCE EDUCATION", 9th International Educational Technology Conference (IETC2009) , (pp. 636-642), Ankara, Türkiye, (Temmuz 2009
Kayıt Yok
Yaman, F., Yaman, N.D. (2022) "Interactive Course Design in Online Learning Environments", Kitap: Handbook of Research on Managing and Designing Online Courses in Synchronous and Asynchronous Environments, Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global  
Yurdakul, I.K., Dulkadir, N. (2021) "NVivo ile Rapor Oluşturma", Kitap: Nitel Veri Analizinde Adım Adım NVivo Kullanımı, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık  
Demir, K., Çaka, C., Dulkadir, N., İslamoğlu, H., Kuzu, A. (2017) "Examining the Current Definitions of Computational Thinking", Kitap: Teaching Computational Thinking in Primary Education, Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global  
Yaman, N.D. (2016) "Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi", Kitap: Nitel Veri Analizinde Adım Adım NVivo Kullanımı, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık  
Yaman, N.D. (2016) "NVivo Çalışma Alanı ve Proje Oluşturma", Kitap: Nitel Veri Analizinde Adım Adım NVivo Kullanımı, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık  
Çolak, C., Dulkadir, N. (2016) "NVivo ile Veri Analizinde İlinti Oluşturma", Kitap: Nitel Veri Analizinde Adım Adım NVivo Kullanımı, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık  
Dursun, Ö.Ö., Dulkadir, N., Meşe, C. (2015) "Etkileşim kavramı ve öğrenme ortamlarına yansımaları", Kitap: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015, Ankara/Türkiye : Ayrıntı Yayınları  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Information literacy and digital nativity as determinants of online information search strategies
Computers in Human Behavior
48 23 0 8 2 2 0 0 83
2
#IUseTwitterBecause: content analytic study of a trending topic in Twitter
Information Technology & People
11 3 0 0 0 1 0 0 15
3
Preservice Teachers Critical Thinking Dispositions and Web 2 0 Competencies
Contemporary Educational Technology
1 0 0 3 1 0 0 0 5
4
Dijital Dünyanın Yeni Gerçeği Troller
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
1 0 0 0 4 0 0 0 5
5
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri BÖTE öğrencilerinin Facebook kullanım amaçları ve eğitsel bağlamda kullanımı ile ilgili görüşleri MAKÜ örneği
0 0 0 2 1 0 0 0 3
6
Exploring Parental Mediation of Internet Use Through Young Children's Perspective
Education and Information Technologies
3 0 0 0 0 0 0 0 3
7
Mesleki Gelişim ve Araştırma Toplulukları Bağlamında Bir Model Önerisi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 0 1 0 0 0 1
8
Öğretim Teknolojileri Dersinin Öğretmen Adaylarının Tekno-Pedagojik Yeterliklerine Etkisi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası) Özgün bireysel etkinlik/Diğer: NVivo ile Nitel Veri Analizi, 06-10-2016
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Muş Alparslan Üniversitesi
2017 - 2023 11
Işıl Kabakçı Yurdakul
Anadolu Üniversitesi
2015 - 2022 11
Hatice Ferhan Odabaşı
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2017 6
Abdullah Kuzu
Antalya Akev Üniversitesi
2015 - 2017 4
Canan Çolak
Giresun Üniversitesi
2015 - 2019 4
Cansu Çaka
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2015 - 2017 3
Sezan Sezgin
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2011 - 2015 3
Özcan Özgür Dursun
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2015 3
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2021 - 2023 2
Hakan İslamoğlu
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2016 - 2017 2
Gülsün Kurubacak
Anadolu Üniversitesi
2009 - 2018 2
Muhterem Dindar
-
2016 - 2018 2
Osman Erol
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2011 - 2015 2
Barış Mercimek
Siirt Üniversitesi
2016 - 2017 2
Mithat Çiçek
Giresun Üniversitesi
2019 1
Abdulhamit Karademir
Muş Alparslan Üniversitesi
2023 1
Ali Karakaş
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2011 1
Serkan Şendağ
Mersin Üniversitesi
2015 1
Can Meşe
Bozok Üniversitesi
2015 1
Tevfik Volkan Yüzer
-
2009 1
Ahmet Naci Çoklar
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2017 1
Aydın Kelek
Trakya Üniversitesi
2016 1
Ferhan Şahin
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2016 1
Vesile Gül Başer Gülsoy
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2013 1
Kadir Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
2017 1
Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
2017 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78759
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9072
YÖKSİS Bilim Alanı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 618
Anahtar Kelimeler Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 65 95 85 100 15 0 17 95 50 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 407 . 407 . 463 . 442 . 527 . - 607 . 521 . 542 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 267 . 254 . 268 . 251 . 316 . - 372 . 277 . 330 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 62 . 60 . 67 . 57 . 99 . - 98 . 66 . 84 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 29 . 38 . 39 . 31 . 50 . - 53 . 38 . 54 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 4 6 6 4 2 0 2 3 4 0
Toplam Makale 1 3 2 1 0 0 1 1 3 0
Toplam Kitap 1 1 0 1 0 0 0 1 0 0
Toplam Bildiri 2 2 4 2 2 0 1 1 1 0
Makale (SCI) 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0
Makale (Uluslararası) 1 0 1 0 0 0 0 0 3 0
Makale (Ulusal) 0 3 0 0 0 0 1 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 1 0 1 0 0 0 1 0 0
Bildiri (Uluslararası) 2 2 4 2 2 0 0 1 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri