img
Dr. Öğr. Üyesi Hasan DİLEK

Dr. Öğr. Üyesi Hasan DİLEK

  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Okul Öncesi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
23
Atıf
0
h-index
0
Proje
7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , 2008, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, , 1997, 2001
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , 2008, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, , 1997, 2001
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 68, Güz, 2007
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Okul Öncesi Eğitimi
2015-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2010-, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
2015-2015, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2015-, Anabilim Dalı Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Halil İbrahim Altun, Yüksek Lisans, Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Algoritmik Düşünme Becerilerini Geliştirmelerine Yönelik Bir Eylem Araştırması, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2024-2025
Planlı Davranış Teorisine Göre Çocuk-Merkez Davranışının Motivasyonel Belirleyicileri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2019
Turkish in-service teachers' preferences about the content of early childhood science education Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
The early childhood curriculum revision in Turkey: How teachers perceive the changes in the revised curriculum Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Okul Öncesi Dönemde FETEMM Eğitimi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017  
Ailelerin okul öncesi fen eğitimi içeriğine ilişkin görüşleri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016
Nonformal and informal strategies and methods for improve the competencies of home caregivers for ante preschool children PARENTS SCHOOL Okul öncesi Çocuklara Evde Bakım Sağlayan Yetişkinlerin Yetkinliklerini Artırmaya Yönelik Formal ve İnformal Strateji Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2017  
Kayıt Yok
DİLEK, H. (2024) "Seeing the whole picture: Exploring the predictors of preschool teachers' intentions toward child-centred approach from a socio-psychological perspective", Teaching and Teacher Education, 0 (0) [SCI] Link DOI  
DİLEK, H., İlhan, E. (2022) "A Mixed-Method Examination of Early Childhood Teachers’ Pedagogical Competency Profile", inquiry in education, 14 (2) pp. 1-42 Link  
BAŞAR, T., DİLEK, H., Polat, M., Macar, K. (2022) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaşadıkları Duygu Durumlarının Mesleki Tükenmişlik Düzeylerini Yordama Gücü", Yaşadıkça Eğitim, 36 (3) pp. 775-793 [TR Dizin] DOI    
DİLEK, H. (2021) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN GÖÇMEN ÇOCUKLARA YÖNELİK ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN KALİTESİ", Milli Eğitim Dergisi, 0 (0) Link DOI   
DİLEK, H. (2021) "Okul öncesi rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 0 (0) Link DOI  
DİLEK, H., Duman, T. (2021) "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Program Rehberliği Hakkındaki Görüşleri", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1) pp. 244-275 [TR Dizin] DOI   
DİLEK, H., TAŞDEMİR, A., Konca, A.S., BALTACI, S. (2020) "Preschool Children’s Science Motivation and Process Skills during Inquiry-Based STEM Activities", Journal of Education in Science, Environment and Health, 6 (2) pp. 92-104 DOI  
DİLEK, H. (2018) "TÜRKİYE’DEKİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI GÜNCELLEMESİ: ÖĞRETMENLERİN GÜNCELLEME HAKKINDAKİ İLK GÖRÜŞLERİ NELERDİR?", Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2) pp. 1745-1766 [TR Dizin]   
DİLEK, H. (2020) "OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARININ GEREKLİLİKLERİ AÇISINDAN HAZIR PLANLARIN İNCELENMESİ", 13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu , Türkiye, (Kasım 2020
DİLEK, H., TALU, E. (2019) "OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PAYDAŞLARININ REHBERLİK HİZMETLERİYLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ", 6. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Kasım 2019
DİLEK, H., Olgan, R. (2017) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması Hakkındaki Görüşleri", Vth International Early Childhood education Congress , Ankara, Türkiye, (Ekim 2017
DİLEK, H., Duman, T. (2017) "Temel Boyutlarıyla Okul Öncesi Eğitim Programı", V th International Early Childhood Education Congress , Ankara, Türkiye, (Ekim 2017
DİLEK, H., Olgan, R. (2017) "Turkish in-service teachers’ preferences about the content of early childhood science education", OMEP-World Assembly and International Conference , (Haziran 2017
DİLEK, H. (2017) "The early childhood curriculum revision in Turkey: How teachers perceive the changes in the revised curriculum", IV th International Eurasian Educational Research Congress , Denizli, Türkiye, (Mayıs 2017
DİLEK, H., Olgan, R. (2016) "Ailelerin Okul Öncesi Fen Eğitimi İçeriğine İlişkin Görüşleri", III rd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , (Temmuz 2016
DİLEK, H. (2016) "Türkiye deki Güncellenmiş Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 ile Önceki 2006 Programın Karşılaştırılması", 25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , Türkiye, (Mayıs 2016
DİLEK, H., TAŞDEMİR, A., Konca, A.S., BALTACI, S. (2016) "EFFECTS OF EARLY CHILDHOOD STEM ACTIVITIES TO THE CHILDREN S PROBLEM SOLVINGSKILLS", INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE & TECHNOLOGY , (Nisan 2016
TAŞDEMİR, A., DİLEK, H., BALTACI, S., Konca, A.S. (2016) "STEM ACTIVITIES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THE CONCEPT OF FORCE", INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE & TECHNOLOGY , (Nisan 2016
DİLEK, H., Saçkes, M., Kılıçaslan, E. (2015) "Okul öncesi dönem çocuklarının ağız diş sağlığı ve beslenme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi", 4. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ KNOGRESİ , (Eylül 2015
DİLEK, H. (2020) "Eğitime Adanmış Yarım Asır", Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-625-7228-58-9 
DİLEK, H. (2022) "ERKEN ÇOCUKLUK FETEMM UYGULAMALARININ PROGRAMSAL KAPSAMININ BELİRLENMESİ GEREKEN BOYUTU: MÜHENDİSLİK ETKİNLİĞİ", Kitap: EĞİTİMDE GÜNCEL SORUNLAR ÜZERİNE, Türkiye : NOBEL YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 425 / 438, ISBN: 978-625-427-152-6 
DİLEK, H. (2017) "T.C. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile 2006 Programının Karşılaştırılması", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nicelik Arayışı, : Pegem Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 585 / 603, ISBN: 9786053183563 
DİLEK, H. (2016) "T.C. MEB 2013 Okul öncesi Eğitim Programı ile 2006 Programının Karşılaştırılması", Kitap: Eğitim Bilmlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 585 / 603,  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf bilgisi bulunmamaktadır
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 - 2020 3
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 - 2020 3
Ahmet Sami Konca
Erciyes Üniversitesi
2016 - 2020 3
Refika Olgan
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2016 - 2017 3
Tayip Duman
Bozok Üniversitesi
2017 - 2021 2
-
2019 1
-
2022 1
Mesut Saçkes
Balıkesir Üniversitesi
2015 1
Elif İlhan
-
2022 1
Ebru Kılıçaslan
-
2015 1
Kübra Macar
-
2022 1
Meltem Polat
-
2022 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 548
Anahtar Kelimeler Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 57 60 15 5 130 15 70 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 467 . 449 . 487 . 531 . 536 . 401 . 613 . 555 . - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 320 . 291 . 294 . 330 . 326 . 210 . 372 . 302 . - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 88 . 70 . 55 . 86 . 88 . 35 . 102 . 61 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 36 . 24 . 26 . 42 . 53 . 13 . 50 . 36 . - -
Toplam Yayın 1 5 5 1 1 3 1 3 0 0
Toplam Makale 0 0 0 1 0 1 1 2 0 0
Toplam Kitap 0 1 1 0 0 1 0 1 0 0
Toplam Bildiri 1 4 4 0 1 1 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 0 0 1 2 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 1 0 0 0 0 1 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 3 4 0 1 1 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri