img
Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA

Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA

  • Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • Bilgisayar Teknolojileri
  • Bilgisayar Programcılığı Pr.

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
64
Atıf
301
h-index
8
Proje
14
WoS
Yayın
5
Atıf
180
h-index
3
Google Scholar
Yayın
40
Atıf
1592
h-index
17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2008, 2010
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Araştırma Alanları
Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri, Öğretim Tasarımı
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2008, 2010
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 75, 09 Temmuz , 2017
İngilizce, ÜDS, 82, 2010-ÜDS S, 2010
İngilizce, KPDS, 69, 2010-KPDS , 2010
İngilizce, KPDS, 66, 2010-KPDS , 2010
İngilizce, ÜDS, 51, 2010-ÜDS İ, 2010
İngilizce, KPDS, 60, 2009-KPDS , 2009
İngilizce, ÜDS, 67, 2009-ÜDS S, 2009
İngilizce, KPDS, 58, 2008-KPDS , 2008
İngilizce, ÜDS, 67, 2008 Mart , 2008
İngilizce, KPDS, 52, 2007 Kasım, 2007
İngilizce, ÜDS, 48, 2007 Ekim , 2007
Çalıştay, Orta Anadolu Toplum ve Aile Çalıştayı (II), Kırşehir, 08-04-2014, 09-04-2014
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilişim Teknolojileri Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Eğitim Teknolojileri
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretim Tasarımı
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Türkiye
2016-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Türkiye
2009-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2020-2021, Sistem Analizi Ve Tasarım, Ön Lisans
2020-2021, Mesleki Matematik, Ön Lisans
2020-2021, Programlama Temelleri, Ön Lisans
2019-2020, Mesleki Yabancı Dil-I, Ön Lisans
2019-2020, Programlama Temelleri, Ön Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Sistem Analizi Ve Tasarım, Ön Lisans
2018-2019, Mesleki Matematik, Ön Lisans
2018-2019, Temel Bilgi Teknoloji Kullanımı, Ön Lisans
2018-2019, Bilgi Ve İletişim Teknolojisi, Ön Lisans
2018-2019, Ofis Yazılımları, Ön Lisans
2018-2019, Programlama Temelleri, Ön Lisans
2017-2018, Web Projesi Yönetimi, Ön Lisans
2017-2018, Sistem Analizi Ve Tasarım, Ön Lisans
2017-2018, Ofis Yazılımları, Ön Lisans
2017-2018, Programlama Temelleri, Ön Lisans
2016-2017, Temel Bilgisayar Bilimleri, Ön Lisans
2016-2017, Sistem Analizi Ve Tasarım, Ön Lisans
2016-2017, İçerik Yönetim Sistemi, Ön Lisans
2016-2017, Temel Bilgi Teknoloji Kullanımı, Ön Lisans
2016-2017, Ofis Yazılımları, Ön Lisans
2016-2017, Mesleki Yabancı Dil-I, Ön Lisans
2016-2017, Programlama Temelleri, Ön Lisans
2011-2012, Proje Geliştirme ve Yönetimi - II, Lisans
2011-2012, Uzaktan Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Lisans
2011-2012, Bilgisayar - I, Lisans
Kayıt Yok
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Dijital Araçlarla Desteklenen Steam Uygulamaları-II TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2022-2022  
Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Kullanımı ve Uygulama Geliştirme : Araştırmacı , 2022-2023
Tersyüz Sınıf Modeli ve Oyunlaştırma Yönteminin Eğitimde Kullanımı : Yürütücü , 2022-2024
İstanbul Steam Fest TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2019-2019  
Tasarım Tabanlı Araştırma Yöntemi Ile Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Eğitsel Robotik Uygulamaları TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018  
Mobil Öğrenme Tutumunun Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019  
The Effect of the Flipped Classroom Model on the Problem Solving Skills Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
Önlisans Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerinin Belirlenmesi: Ahi Evran Üniversitesi Örneği Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018  
Tersyüz Sınıf Modelinin Önlisans Düzeyinde Uygulanması ve Değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Üzerine Programlama Öğretiminin Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016  
Eğitim Ortamlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kullanımı Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2017  
Eğitim Ortamlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kullanımı Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2017  
Web Tabanlı Öğrenme Ortamı Geliştirilmesi ve Web Tabanlı Öğretim Ortamında Yapılan Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin Araştırılması Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2013-2016  
Kayıt Yok
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2022) "A case study: what attracts teachers to augmented reality", Participatory Educational Research (Per), 9 (6) pp. 192-205 DOI   
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2022) "Augmented reality in STEM education: a systematic review", INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 30 (8) pp. 1556-1569 [SSCI] DOI    
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2021) "Mobil öğrenme hazırbulunuşluğunun akıllı telefon kullanımına göre incelenmesi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (57) pp. 362-381 [TR Dizin] Link DOI    
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2020) "Investigating Computational Thinking Skills Based on Different Variables and Determining the Predictor Variables", Participatory Educational Research, 7 (2) pp. 102-114 Link DOI   
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Korkmaz, Ö. (2020) "The Impact of STEM Attitude and Thinking Style on Computational Thinking Determined via Structural Equation Modeling", JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 29 (4) pp. 561-572 [SSCI] DOI    
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2020) "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Oyunlaştırma Deneyimleri", Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1) pp. 70-83 Link   
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2020) "Investigation of Computational Thinking in the Context of ICT and Mobile Technologies", International Journal of Computer Science Education in Schools, 3 (4) pp. 1-10 Link DOI   
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2019) "The Effect of Augmented Reality Training on Teachers’ Individual Innovativeness", Journal of Teacher Education Lifelong Learning, 1 (1) pp. 32-44 Link   
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2019) "Programlama Öğretiminin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Etkisi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24 (2) pp. 575-590 [TR Dizin] Link    
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3) pp. 887-896 [TR Dizin] Link DOI     
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Trends in educational augmented reality studies: A systematic review", Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6 (2) pp. 60-74 Link DOI   
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Özdemir, S. (2018) "The Effect of a Flipped Classroom Model on Academic Achievement, Self-Directed Learning Readiness, Motivation And Retention", Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6 (1) pp. 76-91   
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2017) "Ön Lisans Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (3) pp. 1085-1114 [TR Dizin]    
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2017) "Oyunlaştırılmış Tersyüz Sınıf Modeline Yönelik Öğrenci Görüşleri", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (1) pp. 114-132 [TR Dizin] Link     
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Yurdugül, H. (2016) "Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluluk Düzeylerinin İncelenmesi Ahi Evran Üniversitesi Örneği", Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) pp. 185-200 [TR Dizin] Link     
Tuzun, H., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Altintas-Tekin, A., Yasar-Eren, S. (2016) "An Investigation of Presence in Three-Dimensional Multi-User Virtual Environments", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, 31 (3) pp. 475-490 [ESCI] DOI   
Tüzün, H., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Tekin, A.A., Eren, S.Y. (2016) "Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Buradalığın İncelenmesi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (3) pp. 475-490 [TR Dizin] DOI    
Yalın, H.İ., Çebi, A., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2015) "System Analysis and Solution Suggestions for Problems Occurred During Orientation Process in Distance Education", Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, (17) pp. 37-49 [TR Dizin]    
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Çakmak, E.K. (2015) "Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi", Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1) pp. 87-104 [TR Dizin] Link    
Yurdugül, H., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2013) "Çevrimiçi Öğrenme Hazırbulunuşluluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Eğitim ve Bilim, 38 (169) pp. 391-406 [SSCI] Link    
Yurdugul, H., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2013) "The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 38 (169) pp. 391-406 [SSCI]  
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Korkmaz, Ö. (2012) "Analyzing Cyber Bullying In Terms Of Some Variables and Its Relationship With Problematic Internet Use", Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, (0) pp. 698-702 [SSCI]  
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Altun, A. (2011) "Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1 (2) pp. 1-16 Link   
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2023) "Lise Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 4th International Mediterranean Scientific Research And Innovation Congress , Adana, Türkiye, (Aralık 2023
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2023) "Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi", 4th International Mediterranean Scientific Research And Innovation Congress , Adana, Türkiye, (Aralık 2023
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2023) "Lise Öğrencilerinin Sosyal Medya Mahremiyetini Koruma Becerilerinin İncelenmesi", 4. Uluslararası İstanbul Güncel Bilimsel Araştırmalar Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2023
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2023) "Önlisans Öğrencilerinin Dijital Yeterliklerinin İncelenmesi", 4. Uluslararası İstanbul Güncel Bilimsel Araştırmalar Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2023
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2022) "Artırılmış Gerçeklik Eğitiminin Öğretmenlerin Teknoloji Kabul Düzeylerine Etkisi", İnternational Educational Technology Conference , (pp. 14-19), Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Aralık 2022
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2022) "Çevrimiçi Mahremiyet Farkındalığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 6. Uluslararası Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi , (pp. 559-567), Burdur, Türkiye, (Aralık 2022
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2022) "Eğitim Ortamlarında Oyunlaştırma Ve Ters Yüz Sınıf Modelinin Kullanılması", 6. Uluslararası Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi , (pp. 568-573), Burdur, Türkiye, (Aralık 2022
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2022) "Öğretmenlerin Oyunlaştırma Hakkındaki Görüşleri", İnternational Educational Technology Conference , (pp. 257-262), Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Aralık 2022
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2019) "Artırılmış gerçeklik eğitiminin öğretmenlerin bireysel yenilikçilikleri üzerindeki etkisi", 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , (pp. 325-326), Antalya, Türkiye, (Aralık 2019
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2019) "Oyunlaştırma konusunda yapılan çalışmalardaki eğilimler", 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri , (pp. 585-593), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2019
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Mobil öğrenme çalışmalarındaki eğilimler", IV. INES Internatıonal Academic Research Congress , (pp. 2815-2822), Antalya, Türkiye, (Aralık 2018
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2018) "Öğretmen adaylarının problem çözme düzeylerinin incelenmesi", IV. INES Internatıonal Academic Research Congress , (pp. 2823-2830), Antalya, Türkiye, (Aralık 2018
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Ön lisans öğrencilerinin mobil öğrenme hazırbuluşluğunun akıllı telefon kullanım durumlarına göre incelenmesi", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu , (pp. 194), İzmir, (Ağustos 2018
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M., Seferoğlu, S.S. (2018) "Türkiye’de yapılan mobil öğrenme çalışmaları bize ne söylüyor?", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu , (pp. 180), İzmir, (Ağustos 2018 
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Digital games and child: A case analysis with positive and negative examples", International Child and Information Safety Congress , (pp. 34-35), Ankara, Türkiye, (Nisan 2018
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2018) "Programlama temelleri dersinin tersyüz sınıf modeliyle öğretimine yönelik öğrenci görüşleri", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, (Nisan 2018
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2017) "Ön Lisans Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerinin Akıllı Telefon Kullanım Durumlarına Göre İncelenmesi", 3th Cyprus International Educational Research Congress , (pp. 107-108), Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Aralık 2017
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Kodlama Eğitimine Yönelik Görüşleri", 5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium , İzmir, (Ekim 2017
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2017) "Tersyüz Sınıf Modelinin Problem Çözme Becerisine Etkisi: Önlisans Örneği", 5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium , İzmir, (Ekim 2017
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2017) "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Üzerine Programlama Öğretiminin Etkisi", 11th International Computer Instructional Technologies Symposium , Malatya, Türkiye, (Ağustos 2017
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2016) "Ters Yüz Sınıf Modelinde Denetim Odağının Öğrencilerin Başarısı Üzerine Etkisi", IV. International Instructional TechnologiesTeacher Education Symposium , (pp. 39), Elazığ, Türkiye, (Aralık 2016
Şahin, C., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2016) "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Eğitsel İnternet Kullanımı ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 3rd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress , (Kasım 2016
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2016) "Trends in Educational Augmented Reality Studies", III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference , Samsun, Türkiye, (Kasım 2016
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2016) "Geleceğin Sınıfları OyunlaştırılmışTers Yüz Sınıflar", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2016) "Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri", 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Yurdugül, H. (2015) "Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi Ahi Evran Üniversitesi Örneği", 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Ekim 2015
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Özdemir, S. (2015) "Ters Yüz Sınıf Modeline ve Eğitimdeki Uygulamalarına Genel Bakış", 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Ekim 2015
YAĞCI, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., ÖZÜDOĞRU, G. (2015) "The Investigation of Attitude and Readiness of Information and Communication Technologies Pre service Teachers Toward Web Based Learning", International Conference on New Horizons in Education , (pp. 1099-1106), Paris, Fransa, (Ocak 2015  
YAĞCI, M., ÖZÜDOĞRU, G., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2014) "Web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmesi", International Conference on New Horizons in Education , (pp. 319-323), Paris, Fransa, (Ağustos 2014
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2014) "Eğitim Uygulamaları için yeni Fırsat Bulut Bilişim", Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu , (pp. 356-363), Konya, Türkiye, (Mart 2014 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M., Çakmak, E.K. (2013) "Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium , Trabzon, Türkiye, (Haziran 2013
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Çakmak, E.K. (2013) "Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi", 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium , Trabzon, Türkiye, (Haziran 2013
ŞAHİN, A., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2011) "The Effect of Hypertexts with Different Lengths on Reading and Comprehension Skills of the Students", World Conference on Educational Technology Researches , (pp. 347-354), (Kasım 2011
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Korkmaz, Ö. (2011) "The Investigation of Cyber Bullying Level of Teacher Candidates In Relation to Several Variables", The International Educational Technology Conference , (Kasım 2011
Kayıt Yok
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., SIRAKAYA, M. (2023) "Investigation Of STEM Attitude Of Secondary School Students In Terms Of Various Variables", Kitap: Advanced and Contemporary Studies in Educational Sciences, İzmir/Türkiye : Duvar Publications, Bölüm Sayfaları: 50 / 62, ISBN: 978-625-6643-25-3 
SIRAKAYA, M., ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2023) "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde Kullanılabilecek Yöntem ve Araçlar", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, İzmir/Türkiye : Duvar Yayınları, Bölüm Sayfaları: 177 / 191, ISBN: 978-625-6585-03-4 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2020) "Harmanlanmış Öğrenme Ortamları ve Uygulamaları", Kitap: Çevrimiçi Öğrenme Farklı Bakış Açıları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 227 / 247, ISBN: 978-625-7052-24-5 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Seferoğlu, S.S. (2019) "Eğitimde Oyunlaştırma: Tanımlamalar, Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Katkılar ve Gözlenen Sorunlar", Kitap: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2019, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 287 / 309, ISBN: 9786050370614 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Seferoğlu, S.S. (2018) "Türkiye’nin Mobil Öğrenme Karnesi: İmkânlar, Fırsatlar ve Sorunlarla İlgili Bir İnceleme", Kitap: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 9786052415108 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D. (2018) "Oyunlaştırarak Ölçme ve Değerlendirme", Kitap: Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Etkinlik Örnekleriyle Zenginleştirilmiş, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 185 / 216, ISBN: 9786052412381 
ALSANCAK-SIRAKAYA, D., Seferoğlu, S.S. (2017) "Tersyüz sınıf modelinde bireysel özelliklerin rolüyle ilgili bir değerlendirme", Kitap: Eğitim teknolojileri okumaları 2017, Sakarya/Türkiye : TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Bölüm Sayfaları: 725 / 754, ISBN: 978-605-4735-94-5 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Participatory Educational Research PER Special Issue 2016 III, 2016, Konuk Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Participatory Educational Research PER Special Issue 2016 IV, 2016, Konuk Editör, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Bilimsel Dergi) uluslararası avrasya sosyal bilimler dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) insan ve toplum bilimleri araştırmaları dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) sakarya university journal of education, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) kırşehir eğitim fakültesi dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Türk Fen EğitimiDergisi, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Augmented reality in STEM education: a systematic review 55 45 0 11 11 1 4 0 0 127
2 The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability 24 24 0 0 0 0 0 0 0 48
3 Çevrimiçi Öğrenme Hazırbulunuşluluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 10 2 15 5 1 0 33
4 The Impact of STEM Attitude and Thinking Style on Computational Thinking Determined via Structural Equation Modeling 21 2 0 0 0 0 0 0 0 23
5 Trends in educational augmented reality studies: A systematic review 0 0 0 10 1 1 2 0 0 14
6 Oyunlaştırılmış Tersyüz Sınıf Modeline Yönelik Öğrenci Görüşleri 0 0 0 4 1 1 4 0 0 10
7 Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi 0 0 0 2 0 3 4 0 0 9
8 The Effect of a Flipped Classroom Model on Academic Achievement, Self-Directed Learning Readiness, Motivation And Retention 0 0 0 5 1 1 2 0 0 9
9 Ön Lisans Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 1 2 1 0 0 5
10 Eğitim teknolojileri okumaları 2017 0 0 0 0 0 1 3 0 0 4
11 Eğitim Uygulamaları için yeni Fırsat Bulut Bilişim 0 0 0 0 0 1 3 0 0 4
12 Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi 0 0 0 1 1 0 2 0 0 4
13 Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu Grup Atmosferi ve Performans Arasındaki İlişki 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
14 Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
15 Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Etkinlik Örnekleriyle Zenginleştirilmiş 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
16 Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Buradalığın İncelenmesi 0 0 0 1 0 0 1 0 0 2
17 Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Oyunlaştırma Deneyimleri 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
18 Programlama Öğretiminin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Etkisi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
19 The Investigation of Attitude and Readiness of Information and Communication Technologies Pre service Teachers Toward Web Based Learning 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
(2020) "TÜBİTAK Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları (SSCI) Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
(2013) "TÜBİTAK Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları (SSCI) Teşvik Ödülü"
(2011) "Doktora Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
(2008) "Yüksek Lisans Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2013 - 2023 35
Süleyman Sadi Seferoğlu
Hacettepe Üniversitesi
2017 - 2019 4
Ebru Kılıç Çakmak
Gazi Üniversitesi
2013 - 2015 3
Halil Yurdugül
Hacettepe Üniversitesi
2013 - 2016 3
Özgen Korkmaz
Amasya Üniversitesi
2011 - 2020 3
Ahi Evran Üniversitesi
2014 - 2015 2
Ahi Evran Üniversitesi
2014 - 2015 2
Selçuk Özdemir
Gazi Üniversitesi
2015 - 2018 2
Ahi Evran Üniversitesi
2011 1
Halil İbrahim Yalın
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
2015 1
Cengiz Şahin
Ahi Evran Üniversitesi
2016 1
Ayça Çebi
Trabzon Üniversitesi
2015 1
Hakan Tüzün
Hacettepe Üniversitesi
2016 1
Arif Altun
Hacettepe Üniversitesi
2011 1
Ayse Altintas-Tekin
-
2016 1
Ayşe Altıntaş Tekin
-
2016 1
Hakan Tuzun
-
2016 1
Halil Yurdugul
-
2013 1
Secil Yasar-Eren
-
2016 1
Seçil Yaşar Eren
-
2016 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 655
Anahtar Kelimeler Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri, Öğretim Tasarımı
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 30 65 90 175 85 145 15 110 120 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 441 . 439 . 459 . 369 . 459 . 384 . 611 . 515 . 485 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 298 . 283 . 266 . 182 . 253 . 199 . 370 . 263 . 272 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 89 . 69 . 68 . 32 . 63 . 47 . 100 . 67 . 60 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 41 . 33 . 29 . 17 . 26 . 19 . 56 . 31 . 24 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) 55 . 41 . 34 . 15 . 29 . 25 . 58 . 40 . 27 . -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) 33 . 26 . 18 . 6 . 20 . 13 . 38 . 20 . 17 . -
Toplam Yayın 2 7 7 11 5 5 1 6 6 0
Toplam Makale 2 2 2 3 2 4 1 2 0 0
Toplam Kitap 0 0 1 2 1 1 0 0 2 0
Toplam Bildiri 0 5 4 6 2 0 0 4 4 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 1 0 1 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 2 0 2 0 1 0 0
Makale (Ulusal) 2 2 2 1 2 1 1 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 1 2 1 1 0 0 2 0
Bildiri (Uluslararası) 0 5 4 6 2 0 0 4 4 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri