img
 Cahit AYTEKİN

Cahit AYTEKİN

  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Matematik Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
75
Atıf
111
h-index
6
Proje
13
Scopus
Yayın
4
Atıf
12
h-index
3
Google Scholar
Yayın
36
Atıf
364
h-index
11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Yüksek Lisans, Türkiye, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), 2013, 2018
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2012, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2012
Lisans, Türkiye, Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Araştırma Alanları
Matematik Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Yüksek Lisans, Türkiye, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), 2013, 2018
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2012, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2012
Lisans, Türkiye, Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008
Cahit AYTEKİN, Yüksek Lisans, Rektifiyan slant helislerin karakterizasyonları, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalı, 2018
İngilizce, YDS, 76, 2017
İngilizce, YDS, 72, 2014
İngilizce, KPDS, 67, 2012
İngilizce, KPDS, 82, 2011
İngilizce, ÜDS, 83, 2011
İngilizce, KPDS, 76, 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Matematik Eğitimi
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2021-, Myo/Yüksekokul Müdürü, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Uzaktan Eğitim Aydep Eğitim Fakültesi Koordinatörü, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-2021, Dekan Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Kalite Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Yasemin Doğan, Yüksek Lisans, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SAYI DOĞRUSUNDA TAHMİN BAŞARILARININ İNCELENMESİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Harun Göktekin, Yüksek Lisans, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DÖRTGENLERDE ALAN KONUSUNDAKİ ÖLÇÜMSEL TAHMİN PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Tayfun Arslan, Yüksek Lisans, SATRANÇ SPORU İLE MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖZEL AMAÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Habibe Baysal, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının mozaiklerin matematik öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ayşenur Ceren Öcalan, Yüksek Lisans, ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Banu Kocamış, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin ölçümsel tahmin performanslarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Hasan Can Durdu, Yüksek Lisans, Matematik öğretmen adaylarının çizimlerle benzer üçgen oluşturma ve pantograf kullanma durumlarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Ahmet Akkaş, Yüksek Lisans, Ortaokul matematik öğretmen adaylarının rubu tahtası deneyimlerinden yansımalar, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Üzeyir Aydın, Yüksek Lisans, Usturlap aletinin inşası sürecinde ortaya çıkan bağlamların matematik öğretim programı açısından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Kadir Savranoğlu, Yüksek Lisans, Güneş saatinin kullanımı sürecinde ortaya çıkan matematiksel bağlamların matematik programı açısından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Nur Nisa Kahraman, Yüksek Lisans, Altıncı sınıf öğrencilerinin üçgenin tanımına ve sınıflandırılmasına yönelik kavram imajlarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Hale Türkmenoğlu, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve fen öğretim kaygılarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
2019-2020, Matematik Öğretmeni Yetiştirmede Güncel Araştırmalar, Yüksek Lisans
2019-2020, Cebir Kavramlarının Öğretimi ve Cebirsel Düşünme, Yüksek Lisans
2019-2020, Matematik Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2019-2020, Matematik Sınıflarında İletişim, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Matematik Tarihi, Lisans
2019-2020, Elemanter Sayı Kuramı, Lisans
2019-2020, Bilim Tarihi, Lisans
2019-2020, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Lisans
2019-2020, Analiz 2, Lisans
2019-2020, Geometri, Lisans
2018-2019, Matematik Tarihi, Lisans
2018-2019, Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Geometri, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Matematik Tarihi, Lisans
2017-2018, Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi, Lisans
2017-2018, Genel Matematik-I, Lisans
2017-2018, Matematik-II, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Geometri, Lisans
2017-2018, Genel Matematik-II, Lisans
2016-2017, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Geometri, Lisans
2016-2017, Genel Matematik-II, Lisans
Kayıt Yok
MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ 4 MOTORLU VE BİYONİK KUŞKANATLI DRONE'LARIN MEKANİZMALARINDA GÖZLEMLEDİKLERİ MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN BETİMLENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2021-2023
Bilgisayar Tabanlı Dinamik Geometri Öğretim Materyalleri Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Yürütücü , 2020-2020  
Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Dinamik Geometri Öğretim Yazılımları Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Yürütücü , 2020-2020  
Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2020  
ÜSTÜN YETENEKLİ VE ÜSTÜN YETENEKLİ OLMAYAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİN MATEMATİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018  
Probability Explorer Programının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılıkla İlgili Plan Hazırlama Becerilerine Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BİLSEM ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
8. Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi: Kırşehir İli Örneği Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017  
BİLSEM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN GEOMETRİK İNŞA ÜZERİNE KURDUKLARI PROBLEMLERE DERS İMECESİ ÇALIŞMALARININ ETKİSİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017  
MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİ BİÇİMLENDİRME VE YETİŞTİRME SÜRECİNE KATKI DÜZEYLERİNİN DÖNÜT-DÜZELTME ALGILARINA GÖRE İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2016  
ORTAOKUL ÖĞRENCİ VELİLERİNİN MATEMATİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2016  
Rektifiyan helislerin karakterizasyonları Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2016  
GEOGEBRA TEMELLİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜÇGENLER ALT ÖĞRENME ALANINDAKİ BECERİ VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2013-2015  
Kayıt Yok
AYTEKİN, C. (2021) "Making the Pedagogical Elements Used by Prospective Mathematics Teachers Visible in Teaching: Scenario Writing Activities", Acta Educationis Generalis, 11 (3) pp. 81-104 Link DOI   
AYTEKİN, C., Şahiner, Y. (2020) "An investigation of preservice mathematics teachers’ teaching processes about ”procedural and conceptual knowledge” related to division with fractions", Elementary Education Online, 19 (2) pp. 958-981 [TR Dizin] Link DOI     
AYTEKİN, C., SARICA, R., Aytekin, T. (2019) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerle İligli Görüşleri", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (0) pp. 30-54 Link  
Türkmenoğlu, H., AYTEKİN, C., Arıkan, N. (2019) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik ve Fen Öğretimi Kaygılarının İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (3) pp. 1545-1594 [TR Dizin] Link    
AYTEKİN, C., KIYMAZ, Y. (2019) "Teaching Linear Algebra Supprted by GeoGebra Visualization Environment", Acta Didactica Napocensia, 12 (2) pp. 75-96 Link   
ŞİMŞEK, H., ÇETİNKAYA, F.F., AYTEKİN, C. (2019) "Örgütsel Kalite Göstergesi Olarak Çalışan Memnuniyeti: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 29 (2) pp. 233-245 [TR Dizin] Link    
AYDIN, D., AYTEKİN, C. (2019) "Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Adaylarının Tükenmişlik Yaşayan Matematik Öğretmenlerine Müdahale Önerileri", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (4) pp. 3232-3246 [TR Dizin] Link    
AYDIN, D., AYTEKİN, C. (2019) "The Role of The Mathematical Reasoning in Consultation Process According to Guidance and Psychological Counseling Candidates", Acta Didactica Napocensia, 12 (1) pp. 131-139 Link   
Yıldız, A., BALTACI, S., AYTEKİN, C. (2019) "A Comparison of Parents of Gifted Students and Non-Gifted Students: A Case of Expectations from Mathematics Education", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48 (1) pp. 452-497 [ESCI] Link    
AYDIN, D., AYTEKİN, C. (2019) "Controlling Mathematics Anxiety by the Views of Guidance and Psychological Counseling Candidates", European Journal of Educational Research, 8 (2) pp. 421-431 Link DOI    
AYTEKİN, C., BALTACI, S., Yıldız, A. (2018) "Investigation of Parents’ Expectations from Mathematics Education in Turkey", Acta Didactica Napocensia, 11 (3) pp. 59-78 Link   
AYDIN, A., AYTEKİN, C. (2018) "Teaching Materials Development and Meeting the Needs of the Subject: A Sample Application", International Education Studies, 11 (8) pp. 27-38 Link   
AYTEKİN, C., Aydın, F. (2017) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2) pp. 443-464 [TR Dizin] Link    
ŞİMŞEK, H., Şahinkaya, N., AYTEKİN, C. (2017) "İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygılarının ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11 (2) pp. 82-108 [TR Dizin] Link DOI    
AYTEKİN, C., Türkmenoğlu, H., Arıkan, N. (2017) "Matematik ve Fen Öğretimine Yönelik Kaygı (MFÖK) Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3) pp. 155-170 [TR Dizin] Link   
AYTEKİN, C., BALTACI, S., ALTUNKAYA, B., KIYMAZ, Y., Yıldız, A. (2016) "Matematik Eğitimi Veli Beklenti Ölçeği’nin Geliştirilmesi (MEVBÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3) pp. 397-411 [TR Dizin] Link    
ALTUNKAYA, B., KAHRAMAN-AKSOYAK, F., KULA, L., AYTEKİN, C. (2016) "On Rectifying Slant Helices in Euclidean 3-Space", Konuralp Journal of Mathematics, 4 (2) pp. 17-24 Link   
BALTACI, S., Yıldız, A., KIYMAZ, Y., AYTEKİN, C. (2016) "Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik GeoGebra Destekli Etkinlik Hazırlamak İçin Yürütülen Tasarım Tabanlı Araştırma Sürecinden Yansımalar", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (39) pp. 70-90 [TR Dizin] Link    
Özçakır, B., AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B., Doruk, B.K. (2015) "Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students’ Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles", Participatory Educational Research, 2 (3) pp. 43-54 Link   
ALTUNKAYA, B., AYTEKİN, C., Doruk, B.K., Özçakır, B. (2014) "The Analysis of the Relation between Eight-Grade Students’ Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation", Participatory Educational Research, 1 (1) pp. 44-64 Link   
AYTEKİN, C., Uçar, Z.T. (2014) "Ortaokul Öğrencilerinin Kesirlerde Tahmin Becerilerininİncelenmesi", İlköğretim Online, 13 (2) pp. 546-563 [TR Dizin] Link   
AYTEKİN, C., Uçar, Z.T. (2014) "Investigation of middle school students' estimation ability with fractions", Elementary Education Online, 13 (2) pp. 546-563   
Doruk, B.K., Aktümen, M., AYTEKİN, C. (2013) "Pre-service elementary mathematics teachers’ opinions about using GeoGebra in mathematics education with reference to ’teaching practices’", Teaching Mathematics and its Applications, 32 (3) pp. 140-157 Link DOI    
Aydın, Ü., AYTEKİN, C., SARICA, R. (2021) "Potential of Usage of Astrolabes in Mathematics Education", International Online Conference on Mathematics Education , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2021
Savranoğlu, K., AYTEKİN, C., SARICA, R. (2021) "Using the Mathematical Contexts of Sundials in Mathematics Education", International Online Conference on Mathematics Education , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2021
AYTEKİN, C. (2019) "Matematik Öğretmen Eğitiminde Sürekli İyileşme Döngüsü Bağlamında Ders Araştırması Çalışmalarının Potansiyeli", 2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Yaklaşımlar Kongresi , (pp. 1109-1116), Samsun, Türkiye, (Aralık 2019
AYTEKİN, C. (2019) "Matematik Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Bir Uygulama: Senaryo Yazma Etkinlikleri", 2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Yaklaşımlar Kongresi , (pp. 1117-1123), Samsun, Türkiye, (Aralık 2019
AYTEKİN, C. (2019) "Olasılık Öğretiminde Deneysel Simülasyon Yazılımı Kullanmanın Yararları ve Önündeki Engeller", 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education , (pp. 697-704), İzmir, Türkiye, (Aralık 2019
SARICA, R., AYTEKİN, C. (2019) "Microsoft Hololens Teknolojisinin Matematik Öğretiminde Kullanılmasına Yönelik Bir Araştırma", 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (pp. 190-191), Kırşehir, Türkiye, (Mayıs 2019
Türkmenoğlu, H., Uluay, G., AYTEKİN, C., Arıkan, N. (2018) "Adaptation of Mathematics and Science Anxiety Scale to Turkish", 8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education , (pp. 7), Viyana, Avusturya, (Mayıs 2018
BALTACI, S., Yıldız, A., AYTEKİN, C. (2018) "Üstün Yetenekli Öğrenci Velilerinin Matematik Eğitiminden Beklentilerinin İncelenmesi", 8th International Congress of Research in Education , (pp. 212), Manisa, Türkiye, (Mayıs 2018
BALTACI, S., Yıldız, A., AYTEKİN, C. (2018) "Comparing the expectations of the gifted students’xx and others’ parents from matematics education according to some variables", The 2018 WEI International Academic Conference Proceedings , (pp. 126-137), Viyana, Avusturya, (Nisan 2018
AYTEKİN, C. (2018) "Matematik Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Entegrasyonu Kapsamında Geliştirdikleri Eğitsel Oyunların İncelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 289), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
AYTEKİN, C. (2018) "Matematik ve Fen Entegrasyonu Bağlamında Değer Eğitimi: Kimyasal Ürün Fabrikası Etkinliği", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 290), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
Yıldız, A., BALTACI, S., AYTEKİN, C. (2018) "Qualitative examination of the perspectives of parents with gifted children on mathematics education", The 2018 WEI International Academic Conference , (pp. 25-34), Viyana, Avusturya, (Nisan 2018
AYTEKİN, C., BALTACI, S., ALTUNKAYA, B., Yıldız, A., KIYMAZ, Y. (2017) "Investigation of Parent Expectations of Middle School Students from Mathematics Education", 6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 242-243), Budapeşte, Macaristan, (Ağustos 2017
ALTUNKAYA, B., ŞANLI-KULA, K., AYTEKİN, C. (2017) "Investigations of the Test Anxieties of 8th Grade Students", 6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 236-237), Budapeşte, Macaristan, (Ağustos 2017
AYTEKİN, C., BALTACI, S., KIYMAZ, Y. (2017) "The Impact of the Probability Explorer Software on Preparing Probability Teaching Plans of Elementary Mathematics Teacher Candidates", 6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , Budapeşte, Macaristan, (Ağustos 2017
KIYMAZ, Y., AYTEKİN, C. (2017) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Trigonometrik Denklem ve Eşitsizliklerin Çözümünde GeoGebra Kullanımına İlişkin Görüşleri", 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu , (pp. 407-411), Afyon, Türkiye, (Mayıs 2017
AYTEKİN, C., SARICA, R., Aytekin, T. (2017) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Görüşleri", International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices , (pp. 40), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2017
AYTEKİN, C. (2017) "Matematik Öğretmen Adaylarının Etkili İletişim Becerileri Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi: Bir Diyalog Yorumlama Etkinliği", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 589), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
AYTEKİN, C. (2017) "Matematik Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Görüşlerinin BİLSEM Öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 590), Odru, Türkiye, (Mayıs 2017
AYTEKİN, C., BALTACI, S., Yıldız, A. (2017) "Probability Explorer Simülasyonunun Üstün Zekalı/Yetenekli Öğrencilere Olasılık Öğretmedeki Kullanışlığına İlişkin BİLSEM Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri", International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices , (pp. 11-12), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2017
Yıldız, A., BALTACI, S., AYTEKİN, C. (2017) "The Reflections of Lesson Study Held by Mathematics Teachers of Gifted Students: Problems Established on Geometric Construction", 14th International Conference on Teaching, Education and Learning (ICTEL) , Lizbon, Portekiz, (Mayıs 2017
SARICA, R., AYTEKİN, C., Aytekin, T. (2017) "Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi", International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices , (pp. 43), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2017
BEYDOĞAN, H.Ö., AYTEKİN, C., Arıcan, M., BEYDOĞAN, G.Ş. (2016) "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün İşlevsel Kullanımına İlişkin Görüşleri", 4th International Conference on Curriculum and Instruction , (pp. 99-101), Antalya, Türkiye, (Ekim 2016 
AYTEKİN, C. (2016) "Pre-Service Mathematics Teachers’ Observations and Suggestions for Value Educaiton", 14th International Teacher Education for Sustainable Developlment, Culture and Education , (pp. 220-232), (Eylül 2016
AYTEKİN, C. (2016) "Suggestions and Observations on Teacher and Students Communication From Pre-Service Mathematics Teaches", 14th International Teacher Education for Sustainable Development Culture and Education , Konya, Türkiye, (Eylül 2016
BALTACI, S., Yıldız, A., KIYMAZ, Y., AYTEKİN, C. (2016) "Tasarım Tabanlı Araştırma Yöntemiyle Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Bir Etkinliğin Geliştirilmesi Süreci", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 56), Türkiye, (Eylül 2016
AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B., BALTACI, S., KIYMAZ, Y., Yıldız, A. (2016) "A Scale to Determine Parents’ Expectation from Mathematics Education (PEME): Development, Reliability and Validity", 5th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 171), Belgrad, Sırbistan, (Ağustos 2016 
Yıldız, A., BALTACI, S., KIYMAZ, Y., AYTEKİN, C. (2016) "Effect of Design Based Research Activities on Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Qualifications: An Example from Gifted Students’xx Teachers", 4th Internatinal Symposium on New issues in Teacher Education , (pp. 140), Savonlınna, Finlandiya, (Ağustos 2016
BEYDOĞAN, H.Ö., AYTEKİN, C., Arıcan, M. (2016) "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilere Dönüt Verme Düzeyleri", IIIrd International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1254-1255), (Haziran 2016 
AYTEKİN, C., Aydın, F. (2016) "In-Service Science Teachers’ Opinions About The Integrating Science and Mathematics Curriculum", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Educaiton , (pp. 63), Konya, Türkiye, (Mayıs 2016
AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B. (2016) "Pre-Service Mathematics Teachers’ Opinions About Problems of Turkish Education System", 14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Educaiton , Konya, Türkiye, (Mayıs 2016
AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B. (2015) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Eşitlik ve Denklemler Konusunu Öğretme Süreçlerinin İncelenmesi", 2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu , (pp. 249), Türkiye, (Mayıs 2015
Özçakır, B., AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B., Doruk, B.K. (2014) "Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Graders’xx Achievement Levels and Estimation Performance in Triangles", 3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 356), Viyana, Avusturya, (Ağustos 2014
ALTUNKAYA, B., AYTEKİN, C. (2014) "Middle School Students’ Explanations on Some Probability Problems", 3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 351-352), (Ağustos 2014
AYTEKİN, C., KIYMAZ, Y. (2014) "Preservice Teachers’ Perception of ”Good Mathematics Teachers”", 3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 360), Viyana, Avusturya, (Ağustos 2014
AYTEKİN, C., ALTUNKAYA, B., Doruk, B.K., Özçakır, B. (2014) "The Analysis of the Relation between Eight-Grade Students’xx Estimation Skills Usage in Triangles and Their Teaching Style Expectaitons and Sources of Motivations", 3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications , (pp. 358-359), Viyana, Avusturya, (Ağustos 2014
KIYMAZ, Y., AYTEKİN, C., Horzum, T. (2013) "The Interpretation Process of Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ in Concepts of Linear Dependence-Independence and Spaning in R2 and R3", 2nd International Eurasian Conference on Mathematical Science and Applications , (pp. 322), Sarajevo, Bosna Hersek, (Ağustos 2013
AYTEKİN, C., KIYMAZ, Y. (2013) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının GeoGebra ile Bazı Trigonometrik Fonksiyonların Grafiklerini Yorumlama Süreçleri", 1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu , (pp. 137), Türkiye, (Haziran 2013
AYTEKİN, C., CEYLAN-ÇELİKER, T. (2013) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklı Toplama Çıkarma Algoritmaları Üzerine Yorumları", 12. MATEMATİK SEMPOZYUMU [TOPLUMDA MATEMATİK] , (pp. 231-233), Türkiye, (Mayıs 2013
AYTEKİN, C., Özçakır, B. (2012) "Bilgisayar Cebiri Sistemleri ve Dinamik Geometri Yazılımları Kullanılarak Yapılan Araştırmaların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Çerçevesinde Değerlendirilmesi", 6th International Computer ans Instructional Technologies Symposium , (pp. 288), (Ekim 2012
Doruk, B.K., Aktümen, M., AYTEKİN, C. (2012) "The opinions of preservice elementary mathematics teachers about using GeoGebra in mathematics education before and after teaching experience", International GeoGebra Institute Conference , Varşova, Polonya, (Eylül 2012
AYTEKİN, C., Uçar, Z.T. (2012) "İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Kesirlerde Tahmin Becerilerinin İncelenmesi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 398), Niğde, Türkiye, (Haziran 2012 
AYTEKİN, C., Uçar, Z.T. (2011) "Teachers’ Definition of Square, Rectangle, Trapezoid and Parallelogram", 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Educaiton , (pp. 254), Ankara, Türkiye, (Temmuz 2011 
Durmuş, S., AYTEKİN, C., Durmaz, M., Ertuna, L., Onur, F.Z., Önalan, G., Yılmaz, D.A. (2010) "İlköğretim Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Matematik Programı Hakkındaki Haberdarlık Durumları ve Uygulamadaki Yeterlikleri", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2010
AYTEKİN, C., Akkuş, R., Yılmaz, A. (2010) "Öğretmen Adayları Gözüyle Staj Rehber Öğretmenlerin Değerlendirilmesi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
Kayıt Yok
AYTEKİN, C. (2022) "Matematik Öğretmen Adaylarının Olumlu Öğretim Davranışlarını Arttırmada Üç Katmanlı Öğretim Deneyinin Etkisi", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar -II, İzmir/Türkiye : Serüven Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 400 / 421, ISBN: 978-625-6399-05-1 
AYTEKİN, C. (2022) "Antik Çağ Döneminden İslamın Altın Çağına Bilimsel Düşünce Geleneğinin Bilim, Kültür ve İktidar Bağlamında İncelenmesi", Kitap: Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırmalar - V, İzmir/Türkiye : Serüven Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 16 / 33, ISBN: 978-625-6399-39-6 
AYTEKİN, C., Özçakır, B. (2021) "Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Çalışmaların Teknoloji, Pedagoji ve Alan Bilgisi Yönünden İncelenmesi: 2006-2012 Yılları", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler II, Ankara/Türkiye : Gece Kitaplığı, Bölüm Sayfaları: 107 / 130, ISBN: 978-625-8449-92-1 
Sönmez, M.T., AYTEKİN, C. (2021) "Olasılık Öğretiminde Simülasyon Kullanımı", Kitap: ETKİNLİK TEMELLİ OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 89 / 120, ISBN: 978-625-439-968-8  
AYTEKİN, C. (2020) "Development of Fraction Concepts in Children", Kitap: Academic Studies in Educational Science- II, Ankara/Türkiye : Gece Kitaplığı, Bölüm Sayfaları: 21 / 48, ISBN: 978-625-7884-56-3 
AYTEKİN, C. (2020) "5-7.Sınıf Öğrencilerinin Temel Olasılık Kavramlarına İlişkin Açıklamalarının İncelenmesi", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar- II, Ankara/Türkiye : Gece Kitaplığı, Bölüm Sayfaları: 89 / 124, ISBN: 978-625-7884-65-5 
AYTEKİN, C. (2020) "Yeni Nesil Etkileşimli Matematik Öğretimi Yazılımları", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar-II, Ankara/Türkiye : Gece Kitaplığı, Bölüm Sayfaları: 61 / 87, ISBN: 978-625-7884-65-5 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal - Bilimsel Dergi) AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Teaching Materials Development and Meeting the Needs of the Subject: A Sample Application 0 0 0 3 19 0 1 0 0 23
2 İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygılarının ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 2 3 4 0 0 0 9
3 Matematik Eğitimi Veli Beklenti Ölçeği’nin Geliştirilmesi (MEVBÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 0 3 2 4 0 0 9
4 Ortaokul Öğrencilerinin Kesirlerde Tahmin Becerilerininİncelenmesi 0 0 0 2 2 4 0 0 0 8
5 Investigation of Parents’ Expectations from Mathematics Education in Turkey 1 0 0 0 2 0 4 0 0 7
6 Pre-service elementary mathematics teachers’ opinions about using GeoGebra in mathematics education with reference to ’teaching practices’ 1 0 0 4 1 0 1 0 0 7
7 A Comparison of Parents of Gifted Students and Non-Gifted Students: A Case of Expectations from Mathematics Education 0 0 0 0 1 0 5 0 0 6
8 Controlling Mathematics Anxiety by the Views of Guidance and Psychological Counseling Candidates 0 0 0 2 4 0 0 0 0 6
9 On Rectifying Slant Helices in Euclidean 3-Space 3 0 0 2 0 0 0 0 0 5
10 Teaching Linear Algebra Supprted by GeoGebra Visualization Environment 0 0 0 2 2 0 1 0 0 5
11 Matematik ve Fen Öğretimine Yönelik Kaygı (MFÖK) Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması 0 0 0 1 2 1 0 0 0 4
12 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik ve Fen Öğretimi Kaygılarının İncelenmesi 0 0 0 0 2 0 2 0 0 4
13 Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik GeoGebra Destekli Etkinlik Hazırlamak İçin Yürütülen Tasarım Tabanlı Araştırma Sürecinden Yansımalar 1 0 0 0 1 2 0 0 0 4
14 An investigation of preservice mathematics teachers’ teaching processes about ”procedural and conceptual knowledge” related to division with fractions 0 0 0 1 2 0 0 0 0 3
15 Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students’ Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles 0 0 0 0 2 0 1 0 0 3
16 Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
17 İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerle İligli Görüşleri 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
18 The Analysis of the Relation between Eight-Grade Students’ Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
19 Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar-II 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
20 Örgütsel Kalite Göstergesi Olarak Çalışan Memnuniyeti: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 - 2019 14
Avni Yıldız
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2016 - 2019 13
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2014 - 2017 12
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2013 - 2019 12
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2021 6
Bilal Özçakır
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
2012 - 2021 6
Bekir Kürşat Doruk
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2012 - 2015 6
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2019 3
Zülbiye Toluk Uçar
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2011 - 2014 3
Nihat Arıkan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2019 3
Hale Türkmenoğlu
-
2017 - 2019 3
Tuğba Aytekin
-
2017 - 2019 3
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 2
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2019 2
Fatih Aydın
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2016 - 2017 2
Muharrem Aktümen
-
2012 - 2013 2
Muhammet Arıcan
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 2
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2018 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2019 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2016 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2013 1
Yeter Şahiner
Hacettepe Üniversitesi
2020 1
Melike Tural Sönmez
-
2021 1
Levent Ertuna
Sakarya Üniversitesi
2010 1
Recai Akkuş
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2010 1
Gülşah Uluay
Ordu Üniversitesi
2018 1
Soner Durmuş
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2010 1
Malik Durmaz
Siirt Üniversitesi
2010 1
Tuğba Horzum
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2013 1
Nihan Şahinkaya
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
2017 1
Zülbiye Toluk Uçar
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Turkey)
2014 1
Aycan Yılmaz
-
2010 1
Döne Aycan Yılmaz
-
2010 1
Fatma Zeynep Onur
-
2010 1
Güzide Önalan
-
2010 1
Kadir Savranoğlu
-
2021 1
Üzeyir Aydın
-
2021 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 548
Anahtar Kelimeler Matematik Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 17 102 87 75 155 135 99 80 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 455 . 404 . 460 . 471 . 386 . 396 . 529 . 545 . - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 308 . 247 . 268 . 271 . 186 . 206 . 295 . 293 . - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 79 . 42 . 45 . 56 . 28 . 34 . 63 . 58 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 14 . 5 . 5 . 7 . 2 . 1 . 7 . 8 . - -
Toplam Yayın 2 12 12 9 12 4 5 2 0 0
Toplam Makale 1 3 3 2 8 1 1 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 3 2 2 0 0
Toplam Bildiri 1 9 9 7 4 0 2 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 0 2 4 0 1 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 2 3 0 4 1 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 3 2 2 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 8 8 7 4 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 1 1 1 0 0 0 2 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri