Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi (Dr), 1988, 1990 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Yl) (Tezli), 1985, 1987 |
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1979, 1984 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi (Dr), 1988, 1990 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Yl) (Tezli), 1985, 1987 |
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1979, 1984 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 57, 2017 |
Sertifika, Yaratıcı Drama Kursu Başarı Belgesi, Happy Kids, Türkiye, 01-10-2000, 31-12-2000 |
Sertifika, Denver Seltifikası, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Nörolojisi, Ankara, 12-01-1986, 12-03-1986 |
Sertifika, Öğretmenlik Sertifikası, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beytepe, Ankara, Türkiye, 12-09-1982, 12-09-1984 |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Çocuk Gelişimi Çocuk Gelişimi Eğitimi |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Çocuk Gelişimi Okul Öncesi Eğitimi |
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2013-2014, Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2012-2014, Erasmus Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2012-2016, Farabi Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2009-2015, Bologna Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2004-2016, Anabilim Dalı Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Fatma Ayça Yıldız, Yüksek Lisans, Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerinin ve çevre eğitim puanlarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Ferhat Baş, Yüksek Lisans, M.E.B. Bağlı İlköğretim Okulları Ana Sınıflarında Görev Yapmakta Olan Usta Öğreticileri Ana Sınıfı Programı Uygulamadaki Yeterlilik Dereceleri., 2006, (Asıl Danışman) |
2018-2019, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ARAŞTIRMA PROJESİ, OKUL DENEYİMİ, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, ERKEN ÇOCUKLUK , Lisans |
2017-2018, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ANNE ÇOCUK BESLENMESİ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM I-II, MATERYAL GELİŞ, Lisans |
2016-2017, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ARAŞTIRMA PROJESİ 1-2, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM 1-2, ANNE VE ÇOCU, Lisans |
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1-2, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM 1-2, ANNE VE, Lisans |
2014-2015, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ANNE ÇOCUK BESLENMESİ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM I-II, OKUL DEN., MAT, Lisans |
2013-2014, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans |
2013-2014, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans |
2013-2014, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans |
2013-2014, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans |
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans |
2012-2013, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans |
2012-2013, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans |
2012-2013, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans |
2011-2012, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans |
2011-2012, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans |
2011-2012, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans |
2010-2011, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans |
2010-2011, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans |
2009-2010, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans |
2006-2007, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2005-2006, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2004-2005, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2003-2004, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2002-2003, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2001-2002, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
2000-2001, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans |
Kayıt Yok |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA FİZİKSEL KOŞULLARIN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017 |
Kayıt Yok |
ŞAKIR, A. (2024) "ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE AİLE KATILIMININ ÖNEMİ", 16. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (pp. 428), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2024) |
ŞAKIR, A. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", 11. ÇUKUROVA Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi , Adana, Türkiye, (Aralık 2023) |
ŞAKIR, A. (2023) "Children And Children’s Rights", 6. ULUSLARARASI MARMARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , Türkiye, (Aralık 2023) |
ŞAKIR, A. (2023) "Children Rights Education", 6. ULUSLARARASI MARMARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , Türkiye, (Aralık 2023) |
ŞAKIR, A. (2017) "36-72 Aylık Çocuğu Olan Ebeveynlerin Çocuk Oyuncakları Konusunda Görüşleri", 4.Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı (4.th International Conference on Primary Education , (pp. 399), Malaga, İspanya, (Eylül 2017) |
ŞAKIR, A. (2017) "OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA FİZİKSEL KOŞULLARININ İNCELENMESİ", Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 132), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017) |
ŞAKIR, A. (2004) "Olumlu Bir Öğrenme Ortamı Oluşturulmasında Sınıf Yönetiminin Önemi", IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu , (pp. 800-805), Sakarya, Türkiye, (Kasım 2004) |
ŞAKIR, A. (2004) "Drama ve İlköğretimde Dramanın Önemi", VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 332-333), Malatya, Türkiye, (Temmuz 2004) |
ŞAKIR, A. (2004) "İletişim ve Sınıf İçi İletişimin Önemi", VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 334-335), Malatya, Türkiye, (Temmuz 2004) |
ŞAKIR, A. (2001) "6-12 Yaş Grubu Çocuklarının Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi ve Dikkat Edilebilecek Noktalar", VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi , (pp. 159-160), Ankara, Türkiye, (Eylül 2001) |
ŞAKIR, A. (1999) "Beytepe İlköğretim Okuluna Devam Eden Öğrencilerin Ruhsal Uyumlarını Etkileyebilecek Değişkenlerin İncelenmesi", V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi , Ankara, Türkiye, (Eylül 1999) |
ŞAKIR, A., Yıldız, F.A. (2019) "OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EKOLOJİK AYAK İZLERİNİN VE ÇEVRE EĞİTİM PUANLARININ İNCELENMESİ", İstanbul/Türkiye : KRİTER, ISBN: 978-605-7890-79-5 |
ŞAKIR, A. (2018) "14-18 Yaşları Arasındaki Öğrencilerin Heteroseksüel Gelişimlerinin İncelenmesi", İstanbul/Türkiye : Kriter, ISBN: 978-605-2228-30-2 |
ŞAKIR, A., DEMİRAL, Ü. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", Kitap: MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, Ankara/Türkiye : İKSAD YAYINEVİ, Bölüm Sayfaları: 3 / 26, ISBN: 978-625-367-583-7 |
ŞAKIR, A. (2018) "Erken Çocukluk Eğitimi", Kitap: Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitim, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 59 / 76, ISBN: 978-605-7928-73-3 |
ŞAKIR, A. (2017) "Time Management and Effective Use of Time in Pre-School Classrooms", Kitap: Current Trends in Educational Sciences, Sofya/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press, Bölüm Sayfaları: 47 / 60, ISBN: 978-954-07-4337-0 |
ŞAKIR, A. (2016) "Child and Game", Kitap: Current Advances in Education, Sofia/Bulgaristan : St Kliment Ohridski University Press, Sofia, Bölüm Sayfaları: 372 / 379, ISBN: 978-954-07-4134-5 |
ŞAKIR, A. (2016) "The Importance of Educational Materials and Learning Environment in Pre-School Education", Kitap: Developments in Educational Sciences, Sofia/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, Bölüm Sayfaları: 208 / 218, ISBN: 978-954-07-4139-0 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Üye, Türkiye Okul Öncesi Eğitimi Geliştirme Derneği, 2010- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Farklı Sosyo Ekonomik Düzeylerdeki İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Anne Babalarının Değerlendirmesine Göre Uyum Sorunları (Kırşehir İl Örneği) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 9 | 0 | 0 | 0 | 10 |
2 | İletişim ve Sınıf İçi İletişimin Önemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 6 |
3 | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlilikleri ve Bu Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi Kırşehir İli Örneği | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Drama ve İlköğretimde Dramanın Önemi | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
5 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel Koşullarının İncelenmesi (Kırşehir İli Örneği) | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2012 | 1 |
-
|
2023 | 1 |
Fatma Ayça Yıldız
-
|
2019 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı | 33180 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Çocuk Gelişimi | 272 |
Anahtar Kelimeler | Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 80 | 80 | 140 | 100 | 0 | 0 | 0 | 65 | 5 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 424 . | 469 . | 404 . | 444 . | - | - | - | 540 . | 369 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 335 . | 371 . | 331 . | 380 . | - | - | - | 460 . | 310 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 39 . | 39 . | 33 . | 31 . | - | - | - | 50 . | 36 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | 32 . | 32 . | 24 . | 25 . | - | - | - | 41 . | 34 . |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | 23 . | 26 . | 19 . | 17 . | - | - | - | 29 . | 25 . |
Toplam Yayın | 0 | 2 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 1 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |