img

Doç. Dr. Ayşegül ŞAKIR

  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Okul Öncesi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
22
Atıf
25
h-index
4
Proje
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi (Dr), 1988, 1990
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Yl) (Tezli), 1985, 1987
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1979, 1984
Araştırma Alanları
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi (Dr), 1988, 1990
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (Yl) (Tezli), 1985, 1987
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü, 1979, 1984
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 57, 2017
Sertifika, Yaratıcı Drama Kursu Başarı Belgesi, Happy Kids, Türkiye, 01-10-2000, 31-12-2000
Sertifika, Denver Seltifikası, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Nörolojisi, Ankara, 12-01-1986, 12-03-1986
Sertifika, Öğretmenlik Sertifikası, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beytepe, Ankara, Türkiye, 12-09-1982, 12-09-1984
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Çocuk Gelişimi Çocuk Gelişimi Eğitimi
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Çocuk Gelişimi Okul Öncesi Eğitimi
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2013-2014, Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2012-2016, Farabi Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2012-2014, Erasmus Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2009-2015, Bologna Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2004-2016, Anabilim Dalı Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Fatma Ayça Yıldız, Yüksek Lisans, Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerinin ve çevre eğitim puanlarının incelen, Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Ferhat Baş, Yüksek Lisans, M.E.B. Bağlı İlköğretim Okulları Ana Sınıflarında Görev Yapmakta Olan Usta Öğreticileri Ana Sınıfı P, 2006, (Asıl Danışman)
2018-2019, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ARAŞTIRMA PROJESİ, OKUL DENEYİMİ, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, ERKEN ÇOCUKLUK , Lisans
2017-2018, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ANNE ÇOCUK BESLENMESİ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM I-II, MATERYAL GELİŞ, Lisans
2016-2017, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ARAŞTIRMA PROJESİ 1-2, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM 1-2, ANNE VE ÇOCU, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1-2, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM 1-2, ANNE VE, Lisans
2014-2015, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, ANNE ÇOCUK BESLENMESİ, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM I-II, OKUL DEN., MAT, Lisans
2013-2014, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2013-2014, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2013-2014, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans
2013-2014, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans
2012-2013, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2012-2013, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2012-2013, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans
2011-2012, DRAMA SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2011-2012, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans
2011-2012, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans
2010-2011, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans
2010-2011, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans
2009-2010, Öğretmenlik Uygulaması, Özel Eğitim, Materyal Geliştirme, Topluma Hizmet Uygulamaları, Drama, Animas, Lisans
2006-2007, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2005-2006, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2004-2005, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2003-2004, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2002-2003, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2001-2002, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
2000-2001, Gelişim Psikolojisi, Yüksek Lisans
Kayıt Yok
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA FİZİKSEL KOŞULLARIN İNCELENMESİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017
Kayıt Yok
Şakır, A. (2023) "Children And Children’s Rights", 6. ULUSLARARASI MARMARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , Türkiye, (Aralık 2023
Şakır, A. (2023) "Children Rights Education", 6. ULUSLARARASI MARMARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , Türkiye, (Aralık 2023
Şakır, A. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", 11. ÇUKUROVA Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi , Adana, Türkiye, (Aralık 2023
Şakır, A. (2017) "36-72 Aylık Çocuğu Olan Ebeveynlerin Çocuk Oyuncakları Konusunda Görüşleri", 4.Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı (4.th International Conference on Primary Education , (pp. 399), Malaga, İspanya, (Eylül 2017
Şakır, A. (2017) "OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA FİZİKSEL KOŞULLARININ İNCELENMESİ", Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı , (pp. 132), Berlin, Almanya, (Mayıs 2017
Şakır, A. (2004) "Drama ve İlköğretimde Dramanın Önemi", VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 332-333), Malatya, Türkiye, (Temmuz 2004
Şakır, A. (2004) "İletişim ve Sınıf İçi İletişimin Önemi", VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 334-335), Malatya, Türkiye, (Temmuz 2004
Şakır, A. (2004) "Olumlu Bir Öğrenme Ortamı Oluşturulmasında Sınıf Yönetiminin Önemi", IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu , (pp. 800-805), Sakarya, Türkiye, (Kasım 2004
Şakır, A. (2001) "6-12 Yaş Grubu Çocuklarının Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi ve Dikkat Edilebilecek Noktalar", VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi , (pp. 159-160), Ankara, Türkiye, (Eylül 2001
Şakır, A. (1999) "Beytepe İlköğretim Okuluna Devam Eden Öğrencilerin Ruhsal Uyumlarını Etkileyebilecek Değişkenlerin İncelenmesi", V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi , Ankara, Türkiye, (Eylül 1999
Şakır, A., Demiral, Ü. (2023) "21st CENTURY SKILLS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION", Kitap: MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN EDUCATIONAL AND SOCIAL SCIENCES VI, Ankara/Türkiye : İKSAD YAYINEVİ  
Şakır, A. (2018) "Erken Çocukluk Eğitimi", Kitap: Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitim, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi  
Şakır, A. (2017) "Time Management and Effective Use of Time in Pre-School Classrooms", Kitap: Current Trends in Educational Sciences, Sofya/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press  
Şakır, A. (2016) "Child and Game", Kitap: Current Advances in Education, Sofia/Bulgaristan : St Kliment Ohridski University Press, Sofia  
Şakır, A. (2016) "The Importance of Educational Materials and Learning Environment in Pre-School Education", Kitap: Developments in Educational Sciences, Sofia/Bulgaristan : St. Kliment Ohridski University Press, Sofia  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Üye, Türkiye Okul Öncesi Eğitimi Geliştirme Derneği, 2010-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
; A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Farklı Sosyo Ekonomik Düzeylerdeki İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Anne Babalarının Değerlendirmesine Göre Uyum Sorunları (Kırşehir İl Örneği)
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
0 0 0 1 9 0 0 0 10
2
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlilikleri ve Bu Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi Kırşehir İli Örneği
The Journal of Academic Social Science Studies
3 0 0 0 1 1 0 0 5
3
İletişim ve Sınıf İçi İletişimin Önemi
0 0 0 0 5 0 0 0 5
4
Drama ve İlköğretimde Dramanın Önemi
1 0 0 0 3 0 0 0 4
5
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel Koşullarının İncelenmesi (Kırşehir İli Örneği)
Turkish Studies
0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2012 1
-
2023 1
Fatma Ayça Yıldız
-
2019 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı 32907
YÖKSİS Bilim Alanı Çocuk Gelişimi 286
Anahtar Kelimeler Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 80 80 140 100 0 0 0 65 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 422 . 468 . 402 . 447 . - - - 519 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) - 334 . 368 . 331 . 383 . - - - 440 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 39 . 42 . 34 . 32 . - - - 56 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - 33 . 35 . 25 . 27 . - - - 44 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - 26 . 30 . 20 . 19 . - - - 29 . -
Toplam Yayın 0 2 5 2 1 0 0 0 4 0
Toplam Makale 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
Toplam Kitap 0 2 1 2 1 0 0 0 1 0
Toplam Bildiri 0 0 2 0 0 0 0 0 3 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 2 1 1 0 0 0 0 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 2 0 0 0 0 0 3 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri