Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi (Dr), 2008, 2012 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Niğde Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1998, 2003 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi (Dr), 2008, 2012 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Niğde Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1998, 2003 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YDS, 68, Bahar, 2013 |
İngilizce, YDS, 63, Güz, 2013 |
İngilizce, KPDS, 50, Güz, 2007 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
2023-, Profesör, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye |
2018-2023, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye |
2013-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2009-2013, Okutman, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Rektörlük, Türkiye |
2023-2026, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2016-, Anabilim Dalı Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2015-2017, Myo/Yüksekokul Müdürü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Bahar Uğur, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma becerisi, okuma alışkanlığı ve yaratıcı düşünme becerisi arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Muhammed Mazhar Şahin, Yüksek Lisans, Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanılan ders kitaplarında kültürel değerlerin aktarımı, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Nurcan Uğurlu, Yüksek Lisans, Öğrencilerin eleştirel okuma becerisini etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Serap Kaya, Yüksek Lisans, Öğrencilerin okuma alışkanlıklarını etkileyen faktörler üzerine bir meta-analiz çalışması, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Kadir Yıldırım, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin argüman kurma becerileri ile eleştirel düşünme problem çözme ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Gizem Çavuşoğlu, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının duygusal ve ruhsal zekâ düzeyleri ile okuduğunu anlama ve akademik başarıları arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Burak Demir, Yüksek Lisans, Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlerin Çoklu Zeka Kuramı bakımından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
2016-2017, CÜMLE BİLGİSİ, Lisans |
2016-2017, EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI-II, Lisans |
2016-2017, EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI-I, Lisans |
2016-2017, ŞİİR TAHLİLLERİ, Lisans |
2016-2017, NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2015-2016, CÜMLE BİLGİSİ, Lisans |
2015-2016, EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI-II, Lisans |
2015-2016, EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI-I, Lisans |
2015-2016, ŞİİR TAHLİLLERİ, Lisans |
2015-2016, NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
KARADENİZ, A., CAN, R. (2021) "ŞİİR TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞİİRE YÖNELİK TUTUM İLE ŞİİR ÇÖZÜMLEME BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİ", Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5 (2) pp. 85-104 Link |
Altuntaş, B., CAN, R., KARADENİZ, A. (2020) "Öğretmen ve Öğrencilerinin Okuduğu/Tavsiye Ettiği Kitaplar ve BuKitapları Beğenme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma", International Journal of Languages’ Education and Teaching (IJLET), 8 (4) pp. 101-109 Link DOI |
KARADENİZ, A. (2020) "Şiir Öğretimi Üzerine Öğrenci Görüşleri", The Journal of Academic Social Science, 8 (11) pp. 103-116 Link DOI |
CAN, R., KARADENİZ, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazmaya Yönelik İlgileri Üzerine Bir Araştırma", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (9) pp. 372-384 Link |
CAN, R., KARADENİZ, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma (Kırşehir İli Örneği)", the Journal of Academic Social Sciences, 55 (55) pp. 75-91 Link DOI |
KARADENİZ, A. (2017) "Examination of the Characteristics of Spiritual Intelligence of Turkish Education Students in Terms of Different Variables", International Online Journal of Educational Sciences, 9 (2) pp. 340-347 Link |
KARADENİZ, A. (2017) "Aruz Öğretimi Üzerine Öğrenci Görüşleri", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (1) pp. 539-554 [TR Dizin] Link |
KARADENİZ, A. (2017) "Cohesion and Coherence in Written Texts of Students of Faculty of Education", Journal of Education and Training Studies, 5 (2) pp. 93-99 Link DOI |
AYDIN, D., KARADENİZ, A. (2017) "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ruhsal Zekâ Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", the Journal of Academic Social Sciences, 57 (57) pp. 100-114 Link DOI |
KARADENİZ, A. (2016) "Argüman Kurma Becerisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması", the Journal of Academic Social Sciences, 4 (36) pp. 258-266 Link DOI |
Yalçın, A.M., KARADENİZ, A. (2016) "Relationship Between The Writing Quality And Self Regulation Skills Of Secondary Education Students", The Turkish Online Journal of Educational Technology, (0) pp. 345-354 Link |
KARADENİZ, A. (2016) "The Relationship Between Faculty Of Education Students Argumentation Skills And Critical Thinking Creative Thinking And Problem Solving Skills", The Turkish Online Journal of Educational Technology, (0) pp. 1057-1061 Link |
KARADENİZ, A., AYDIN, D. (2016) "Ruhsal Zekâ Özellikleri Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7 (23) pp. 69-93 Link |
KARADENİZ, A. (2015) "An Examination of Critical Reading Self efficacy Perceptions among the Students of the Faculty of Education Over Different Variables", Anthropologist, 22 (2) pp. 167-175 [SSCI] Link |
KARADENİZ, A. (2015) "Metin Dil Bilimi Temelli Metin Çözümlemesinin Bağdaşıklık Araçlarını Kullanma ve Tutarlı Metin Oluşturma Becerilerine Etkisi", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1) pp. 1-17 [TR Dizin] Link |
KARADENİZ, A., Gürsoy, Ü. (2014) "Modern Metin Çözümleme Yöntemlerinin Eleştirel Düşünme Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15 (2) pp. 99-117 [TR Dizin] Link |
KARADENİZ, A. (2014) "Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1) pp. 113-140 Link DOI |
CAN, R., TÜRKYILMAZ, M., KARADENİZ, A. (2010) "Ergenlik Dönemi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3) pp. 1-21 [TR Dizin] Link |
TÜRKYILMAZ, M., CAN, R., KARADENİZ, A. (2010) "Alımlama Estetiği ve Okur Merkezli Yaklaşımın Eski Türk Edebiyatı Eğitimine Uygulanması", Selçuk Üniversitesi Ahmet KeleşoğluEğitim Fakültesi Dergisi, (29) pp. 153-172 Link |
TÜRKYILMAZ, M., CAN, R., KARADENİZ, A. (2010) "Öğrenci Görüşleriyle Türk Edebiyatı Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değerlendirilmesi", Abat İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-123 [TR Dizin] Link |
KARADENİZ, A. (2019) "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIMLARINDA BAĞDAŞIKLIK VE TUTARLILIK", International Congress Of Science Culture And Education , (pp. 84), Antalya, Türkiye, (Aralık 2019) |
KARADENİZ, A. (2019) "ÖĞRENCİLERİN TUTARLI METİN OLUŞTURMA BECERİLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER", International Congress Of Science Culture And Education , (pp. 82), Antalya, Türkiye, (Aralık 2019) |
KARADENİZ, A. (2019) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ESKİ TÜRK EDEBİYATI EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", International Congress of Science Culture and Education , (pp. 81), Antalya, Türkiye, (Aralık 2019) |
KARADENİZ, A., KARADENİZ, H. (2019) "Şiir Çözümleme Becerisi Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", V. Human Civilization Congress From Past to Future , (pp. 745-752), Antalya, Türkiye, (Eylül 2019) |
KARADENİZ, A., CAN, R. (2019) "Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Şiir ve Aruz Öğretimi Hakkında Görüşleri", III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 316-321), Antalya, Türkiye, (Eylül 2019) |
KARADENİZ, A. (2019) "Türkçe Eğitimi Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", V. International Human and Civilization Congress From Past to Future , (pp. 753-757), Antalya, Türkiye, (Eylül 2019) |
KARADENİZ, A. (2017) "Öğrencilerin Okuma Alışkanlıkları ve Akıcı Okuma Becerileri: Nitel Bir Araştırma", International Conference on New Horizons in Education 2017 , (pp. 837), Berlin, Almanya, (Aralık 2017) |
KARADENİZ, A. (2017) "Aruz Eğitimi Üzerine Deneysel Bir Çalışma", II. Uluslarası Akademik Araştırmalar Kongresi , (pp. 402), Antalya, Türkiye, (Ekim 2017) |
KARADENİZ, A. (2017) "Şiir Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", II. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi , (pp. 397), Antalya, Türkiye, (Ekim 2017) |
CAN, R., KARADENİZ, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Yazmaya Yönelik İlgileri Üzerine Bir Araştırma", II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Nisan 2017) |
KARADENİZ, A. (2017) "Şiir Öğretimi Üzerine Öğrenci Görüşleri", II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu , (pp. 4), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017) |
KARADENİZ, A. (2016) "Argüman Kurma Becerisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması", 1. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi , Antalya, Türkiye, (Aralık 2016) |
KARADENİZ, A. (2016) "Aruz Öğretimi Üzerine Öğrenci Görüşleri", 1. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (İNES) , Antalya, Türkiye, (Kasım 2016) |
KARADENİZ, A. (2016) "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Bağdaşıklık ve Tutarlılık", III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 1927-1928), Muğla, Türkiye, (Haziran 2016) |
KARADENİZ, A. (2016) "Türkçe Eğitimi Öğrencilerinin Ruhsal Zekâ Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmları Kongresi , (pp. 1924-1926), Muğla, Türkiye, (Haziran 2016) |
KARADENİZ, A. (2015) "Şiir Çözümleme Özyeterlilik Algısı İle Eleştirel Düşünme Yaratıcı Düşünme Problem Çözme Şiire Yönelik Tutum ve Estetik Duyarlılık Arasındaki İlişki", Advisory Board of ITEC 2015 - International Teacher Education Conferance , St. Petersburg, Rusya Federasyonu, (Eylül 2015) |
KARADENİZ, A., CAN, R. (2015) "A research on book reading habits and media literacy of students at the faculty of education", INTE 2014 International Conference On New Horizons In Education , (pp. 4058-4067), Paris, Fransa, (Ocak 2015) |
KARADENİZ, A. (2014) "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmları Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Ekim 2014) |
Kayıt Yok |
KARADENİZ, A. (2023) "İDEAL EDEBİYAT ÖĞRETİMİ", Kitap: CUMHURİYET’İN 100. YILINDA EĞİTİMDE İDEALLER ÜZERİNE, Ankara/Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 21 / 35, ISBN: 978-625-6489-40-0 |
KARADENİZ, A. (2022) "ESKİ TÜRK EDEBİYATI ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR", Kitap: EĞİTİMDE GÜNCEL SORUNLAR ÜZERİNE, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 31 / 45, ISBN: 978-625-427-152-6 |
KARADENİZ, A. (2020) "SOSYAL BİLGİLERDE TÜRKÇEYİ DOĞRU,GÜZEL VE ETKİLİ KULLANMA BECERİSİ", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 269 / 300, ISBN: 978-625-406-795-2 |
KARADENİZ, A. (2019) "SÖZLÜ ANLATIM TÜRLERİ", Kitap: DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 243 / 269, ISBN: 978-605-320-103-8 |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2022, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Ulusal - Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 2017, Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Ulusal - Dergi) AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017, , Yayın Sayısı:1 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 - 2021 | 10 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 | 3 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2017 | 2 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Alemdar Mustafa Yalçın
Gazi Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Ülkü Gürsoy
Gazi Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Behçet Altuntaş
-
|
2020 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9948 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi | 32 |
Anahtar Kelimeler | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 75 | 90 | 120 | 0 | 85 | 70 | 15 | 40 | 40 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 397 . | 416 . | 427 . | - | 456 . | 460 . | 613 . | 585 . | 570 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 250 . | 258 . | 237 . | - | 251 . | 260 . | 372 . | 332 . | 343 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 3 . | 5 . | 6 . | - | 5 . | 7 . | 11 . | 9 . | 14 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 2 . | 4 . | 5 . | - | 4 . | 6 . | 9 . | 7 . | 11 . | - |
Toplam Yayın | 3 | 8 | 11 | 0 | 7 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Makale | 2 | 4 | 6 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 4 | 5 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 4 | 5 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |